13-12-2018, 10:09
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
|
|
היות ואייר פורס וואן - קשור לעניין, וספינות מלחמה - לא!
העניין הוא רכישת מטוס לשימוש משלחות הכנסת, שרי הממשלה, הנשיא וראש הממשלה,
ולכן משווים לכלי טיס דומים במדינות אחרות.
ברוב המדינות קיימים מטוסים לשימוש דומה, ואפילו הפלסטינים הדלפונים, רכשו מטוס לשימוש דומה.
לאורך שנים ארוכות טסו ראשי מדינת ישראל לביקורים רשמיים בחו"ל באמצעות מטוסי בואינג 707 של חיל האוויר (ששימשו את החיל בשוטף לטיסות תובלה ארוכות טווח ולוחמה אלקטרונית)
וכן במטוס ביון מסוג גולפסטרים 5 של החיל.
בנוסף, השתמשו לעיתים במטוס חכור, של חברת אל על, או במטוס של חברת ארקיע.
הסדרים אלו לא הניחו את דעתו של שירות הביטחון הכללי, שטען לליקויים בכל הקשור לאבטחת ראש הממשלה.
בשנת 2008 הממשלה אימצה הצעה לרכוש מטוס ייעודי לשימושים אלו, אך לאחר בחירות 2009 - ההחלטה בוטלה, והוחלט על הקמת וועדה מקצועית לבחינת החלופות.
ועדת גולדברג, בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הוקמה ב-15 בדצמבר 2013 במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. בין חברי הוועדה היו מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל') עידו נחושתן, וסגנית נשיא לשכת רואי חשבון בישראל, רו"ח איריס שטרק. בפני הוועדה הופיעו 23 אישים, ובהם ראש הממשלה, מנכ"לית בית הנשיא, ראשי המוסד, השב"כ, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) והחשבת הכללית במשרד האוצר.
הוועדה קבעה כי "די בחסרונות כמו תקשורת ואבטחת המטוס הקיימים כיום במטוסים הנחכרים לטיסות מסוימות ואשר יהיו קיימים באותה מידה אם תהיה התקשרות ארוכת טווח עם חברת תעופה, כדי להצדיק מסקנה בדבר קיומו של צורך לרכוש מטוס ייעודי".
נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 13-12-2018 בשעה 10:11.
|