לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-02-2018, 12:03
  shatsam shatsam אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.05.10
הודעות: 150
טיב התוצרת הצבאית של סין

שלום לכולם.

לאחרונה יצא לא לעבוד עם כמה מכונות תעשיתיות שיוצרו בסין.
בין השאר מכונת לייזר (למתכת).
שמתי לב שכל הרכיבים החשובים של המכונה הם אינם סינים.
שמחולל הלייזר מתוצרת אמריקאית, הראש לייזר שויצרי, מערכת ההנעה יפנית וטייוונית.

כלומר, בפועל, מה שקרה זה שהסינים לקחו רכיבי מדף, ארזו אותם ביחד.
כל מיני קומבינות בהרכבה, ברגים לא תואמים, ברגים חסרים, צנרת במידות לא נכונות.
האיכות של ההרכבה ממש לא משהו.
למרות שמדובר בחברה יחסית נחשבת בתעשייה הסינית.

ועכשיו לקישור לצו"ב...

מה איכות התוצרת הצבאית של סין?
שם הם מצליחים להתגבר על החפיפניקיות שלהם?
אחרי הכל, הם הצליחו להיכנס לא רע לתחום החלל, שם כמובן נדרשת דייקנות "מערבית".
איך זה שהמזרח התיכון ואפריקה לא מוצפים בתוצרת סינית זולה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 15-02-2018, 23:28
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "אז מה שאני מבין מתוך הדברים..."

הסינים כיום יצרנים של מה שניתן לבצע בזול כשהוא מבוסס על עבודת כפיים.
גם בתעשיית האלקטרוניקה יש עבודת כפיים ואף רבה.

הסינים חלשים בפיתוח עצמי של טכנולוגיות מתקדמות, יותר נכון לומר מפגרים על ציר הזמן.

רוב רובו המכריע של הטכנולוגיות האלקטרוניות או טכנולוגיות העילית, הוא מערבי - לא סיני.
אלו הן החברות המערביות שבאות לייצר שם, שלא יתבלבל הקורא המצוי:
הסינים לבדם אינם יודעים איך לעשות את זה לבד ויש אינספור דוגמאות שאוכל לתת כדי להעביר את הנקודה.

ציינו את תעשיית החלל הסינית:
חלק גדול מתעשיית החלל הסינית מבוססת על רכש ידע ציוד וטכנולוגיה מערבית לטובת המטרה.
אם מונעים מהם את הגישה לטכנולוגיה מערבית, יקח להם 20 שנה כדי ליישר קו בתחום החלל
אם לא יותר.

כל האמור אינו מונע לרגע יכולות גדולות וכבירות שיש לסינים ברבדים מסוימים, כמו למשל בגזרת הסייבר.
אך עיקרן נשען על היכולת להחזיק מסות של אנשי סייבר, עשרות ואף מעל 100 אלף איש במערכת
הבטחון הסינית, שבזכות הכמות מספקים איכות. החדירה המפורסמת שלהם למערכות לוקהיד מרטין
וגנבת סודות ה- F35 היא דוגמא לאחת ההצלחות הענקיות שלהם, שתחילתה בפריצת RSA
האמריקאית, חברת אבטחת המידע שספקה את פתרונות אבטחת המידע ללוקהיד מרטין.
בזכות הפריצה ל RSA, החדירה ללוקהיד התאפשרה. יש עוד הצלחות כבירות שלהם כמו הפריצה
הגדולה לנאטו, והיד עוד נטויה לצערנו.

זו דוגמא אחת להיכן הסינים נמצאים למעשה בחזית הסייבר העולמית, לפני רוסיה אפילו.
אין ספק שסין תעקוף את רוסיה בייתר הרבדים במרוצת 10-20 השנה הקרובות, ותהווה איום של
ממש על ההגמוניה האמריקאית. בזכות הגודל והכמויות, יש לזה אפקט מכפיל כח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 16-02-2018, 18:25
  gkiler gkiler אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.06
הודעות: 313
מדובר רק בעניין של זמן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "טיב התוצרת הצבאית של סין"

כמו בכול סוג של תעשייה בעשור האחרון הסינים מתקדמים בצעדי ענק.

בתעשיית הפלאפונים הם סגרו פער על תעשייה מערבית תוך כמה שנים.
גם בתעשיית הרכב תוך 5 שנים הם התקדמו מיצור חיקויים לדייאו מאטיז ולרוברים של שנות ה90 לייצור רכבים מודרניים שמתחרים בתוצרת המערבית (ראו MG ZS שהולכת להימכר בארץ בקרוב).

בבטחון קשה יותר לסגור את הפער מכיוון שהרבה טכנולוגיות מסווגות וזה לא מאפשר להשתמש בהנדסה הפוכה כמו שהסינים אוהבים אבל כבר עכשיו הם אחת מ4 המדינות היחידות בעולם שפיתחו מטוס קרב דור 5 ותוך 10 שנים הם עברו מייצור טנקים סובייטים ברישיון לפיתוח שיריון משלהם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 17-02-2018 בשעה 11:58. סיבה: תיקון קישור לתמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-02-2018, 13:15
  gkiler gkiler אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.06
הודעות: 313
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "תראה .... בתור אחד שחי בענף..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי lazn
תראה .... בתור אחד שחי בענף הרכב . הרכבים שלהם ממש אבל ממש לא טובים .. ולא קרובים אפילו לאיכות המערבית ! הם קנו המון פירמות עיצוב באירופה. .. כל ההנדסה שלהם עדיין 15 שנים אחורה. החומרים השם משתמשים . הפטנטים, שיטות הרכבה.
כנל לגבי רכבים חשמליים רו כל דבר אחר ...
יש סיבה למה אייפון נמכר יותר מוואווי ... עם כל הכבוד לתעשיית הסלולר .. כמו כל דבר שהם מייצרים לא שורד יותר משנה גג שנתיים ...


אל תשכחו את הדבר הכי חשוב ..... אין מערב = אין סין . !
עם כל הכבוד לתרבות והעם הסיני .. מאז המצאת אבק השירפה ועוד כל מיני טובין לא המציאו כלום ושום דבר .



גם האייפון מיוצר בסין ככה שיש בעיה בדבריך. ופלאפונים סיניים שורדים טוב מאוד בהשוואה לפלאפונים אחרים. הינה יש לי מאיזו אחד בארון בן 5 שנים שעדיין עובד כמו גדול ומייזו אחר ביד שכבר שנתיים אצלי. אפל היא יצרנית הסלולר הגדולה ביותר נכון לרגע זה אך זה לא מעיד בהכרח על איכות כי יש עוד הרבה נקודות במשוואה (בעיקר מרקטינג ומיתוג).
ואגב אם תאחד את כמות הפלאפונים שכול היצרנים המערביים מייצרים תגלה שהסינים מייצרים יותר.
לגבי רכבים הסינים מתקדמים בצעדי ענק והם ממש לא רחוקים "15 שנה אחורה" כמו שאתה אומר (מה הם מייצרים חיקוי ל323?) תעשיית הרכב הסינית מעדיפה בינתיים להישאר "בבית" מכיוון שסין היא אחד משווקי הרכב הגדולים בעלום (מקום 2 לדעתי) ומה שמייצאים לחו"ל לרוב אלו ניסיונות כאלו ואחרים של חברות.
אתה מוזמן לבדוק את הGeely emgrand gc9 מכונית סלון מאוד מרשימה שמשאירה בהרבה היבטים למתחרים שלה אבק.

אגב מה שאתה אומר עובד גם בסדרך ההפוך אין סין = אין מערב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 18-02-2018, 14:31
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]תראה .... בתור..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gkiler
אפל היא יצרנית הסלולר הגדולה ביותר נכון לרגע זה אך זה לא מעיד בהכרח על איכות כי יש עוד הרבה נקודות במשוואה (בעיקר מרקטינג ומיתוג)..



בתור אחד שמחזיק מוצרים של אפל מהיום שהחברה החלה למכור ניידים וטאבלטים.

אני יכול לומר בלב שלם, שהמוצרים שלהם הכי עמידים ואיכותיים בעולם.

מה שגורם להאטת האייפון זה עדכוני גרסא - שבין היתר התגלה כי הם מאלצים את המכשיר לעבוד לאט יותר עקב חשש לחיי הסוללה.

אם מחליפים סוללה כל שנה-שנתיים ולא מעדכנים כל הזמן גרסאות - המכשיר ימשיך לתפקד בצורה מהירה במשך שנים רבות.

אבא של חברה שלי עדיין מסתובב עם אייפון 3GS, ולא בגלל שהוא לא יכול להרשות לעצמו משהו מתקדם יותר, אלה בגלל שמאז ועד היום הוא בקושי עידכן גרסאות, והיום המכשיר עדיין עובד כמו חדש (וחלפו למעלה מ10 שנים).

ואי אפשר להגיד את זה על הזבל שמיוצר בסין.
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 18-02-2018, 17:46
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]תראה .... בתור..."

כל מה שאמרת לא נכון ! ובוא אני אסביר לך .
סין כיום מוכרת את עיקר הציוד שלה באסיה אפריקה ודרום אמריקה . - ו כי למה ?
כי הוא זול לייצור. אין באותם השווקים . בקשה לאיכות כמו אצלנו ! זה א'
ב'מקרה בודד של טלפון יחיד על כמה מאות אליפם ששוכב אצלך בארון הוא לא אינדיקציה.
אידיקציה בתחום הנל היא על כל 100000 מכשירים . כמה מפסיקים לפעול אחרי שנה ? שנתיים ?
כמה אייפונים ?
ב. בלי המערב שיבוא וייצר בסין . סין לא קיימת... המערב יכול להסתדר ללא סיון .
ייצור סיני הוא משהו שאפשר לעשות בכל מדינה מערבית . ייצור מערבי פרופר פאר אקלסנס לא ניתן לעשות בסין .



מה גם ! שאם ניכנס לניתוח כלכלי של זה נבין שמהערב צריך את סין כדי ליצור את הצמיחה באורך החיים והכלכלה אבל ! ויש פה אבל גדול ! המערב יכול להתסדר יפה מאוד בלי סין . רק קצב הצמיחה יואט .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 18-02-2018 בשעה 18:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 18-02-2018, 19:55
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
הניתוח הכלכלי שגוי מבסיסו
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "כל מה שאמרת לא נכון ! ובוא..."

אנחנו חברה ישראלית שמייצרת מוצר מתוחכם, ויש לנו חלקים מפלסטיק,
עכשיו - יש לנו אפשרות לייצר בישראל, וזה יהיה נוח ואיכותי מאוד,
או לייצר בסין, בשליש מחיר (בדיוק), עם הובלה במכולה במחיר מצחיק.
אז נכון - הקמה של פס ייצור עולה לנו הרבה חד-פעמית - אבל אחרי זה - משלמים בקביעות שליש מחיר.
ושאר הדברים באופן דומה.
אז את כל הייצור ה"טיפש" או המזהם - עושים בסין,
ואת ההרכבה עושים בישראל - כדי שהבדיקות-ייצור יתבצעו באיכות-סבירה והסינים לא יגנבו לנו את כל המוצר.
כי הסינים יגנבו כל מוצר שהם יכולים.

באופן דומה סין "בלעה" כל תעשיה בעלת מורכבות נמוכה: יש להם מאות מליוני פועלים שצריכים עבודה,
הם "בלעו" את תעשיית הטקסטיל, ואת רוב מוצרי היודאיקה (כיפות, חנוכיות, הכל)
והמפעלים שעוברים לסין - בעצם משלמים את ההכשרה של הפועלים הסינים.
הסינים משתפרים - וכשהם משתפרים העלויות שלהם עולות,
ואז חלק מהמפעלים - עוברים למדינות עולם שלישי, בהם השכר נמוך יותר מסין.
בדיוק אותה התפתחות שהייתה בניו-יורק, ולאחר מכן במדינות מזרח-אסייתיות אחרות, רק שבגלל מהפכת התרבות, הסינים התחילו הרבה יותר נמוך, ולוקח להם יותר זמן להשתקם.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי lazn
מה גם ! שאם ניכנס לניתוח כלכלי של זה נבין שמהערב צריך את סין כדי ליצור את הצמיחה באורך החיים והכלכלה אבל ! ויש פה אבל גדול ! המערב יכול להסתדר יפה מאוד בלי סין . רק קצב הצמיחה יואט .
עכשיו,
אם מעבירים את כל הייצור מסין חזרה לארץ:
קודם כל חוטפים חזק במחירים.
אחרי זה צריך זמן הקמה של כל פסי הייצור,
ואחרי זה עולה השאלה מאיפה ישיגו את כל כח האדם הדרוש,
והתוצאה תהיה שהרבה חברות יקרסו, ויהיה מיתון עולמי כבד מאוד, כשהמערב כבר במיתון קבוע מסיבות דמוגרפיות, ואין מאיפה להשיג פועלים זולים.
אז המערב כבר לא באמת יכול בלי סין.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 18-02-2018, 17:56
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי gkiler שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]תראה .... בתור..."

עכשיו .. אם כבר ברכב עסקינן.
אני בא מהתחום הנ"ל
אני אשאל אותך כמה שאלות.

זיהום אוויר ? הידעת שרכבים סיניים לא נמכרים באירופה באופן סדיר לחלוטין ( זא מאוד קשה למצוא יבואן ) כי התקנים של זיהום אוויר לא מחמירים ...? ולא קיים כל דגם שתרצה מהקטלוג כי הוא לא נמכר בדרגת זיהום הנל
הידעת שרכבים סינים לא נצרכים לעמוד במבחן הזמן ? זא ... שהם מייצרים המון כלי רכב בלי סוף .. אבל זה כמו פלאפונים .. מתקלקל קונים חדש ולא מתקנים ....
ארוגנומיה- ישבת פעם ברכב סיני יותר מ 45 דק רצוף בזמן נסיעה ?
... בזמן תאונה של מעל 60 קמש ? היית מעדיף לשבת ברכב סיני או רכב אירופאי/אימריקאי/יפני ?
מכון תקנים ...
אתה מסכים איתי שבסין אין TUV ISO וכו ? זה הכל רק תלוי על הקיר למען יראו וייראו .

בוא ניקח יצרן כמו יונדאי . שמייצר רכבים בסין . האם אלו הם אותם השלדות/מרכבים/מנועים שיש באותו רכב שיוצר בקוריאה ומיועד לשוק האמריקאי או האירופאי ? התשובה היא לא !
אני יכנס איתך יותר עמוק . החומרים שמהם עושים את השלדות זה לא אותם חומרים . לא אותן מתכות לא אותן סגסוגות .
כנל לגבי מנועים .
כנל לגבי מעגלים חשמליים ..מניסיוני עם מודלים ובקרים אלקטרוניים .. מה שמיוצר לשוק הסיני או העולם שבין ה 3ל-2ל-1 לא עמיד בזמן קצר או עומס מירבי כמו חלקים שמיועדים לשיווק במערב.




וכן ! הם עד היום מייצרים חיקוי למאזדה 323 ! .... הידעת שגולף דור 4 עדיין מיוצרת בסין ?
כנל לגבי הרבה מאוד מרצדסים משנות ה90 המאוחרות.
אפילו אלך רחוק יותר ואספר לך איזה סלט הם עושים !!! הם לוקחים שלדות ישנות (כגון ה 323) והופכים אותם לפלטפורמות . מה זאת אומרת ? יש סיכוי שאותו חיקוי למאזדה 323 היווי בסיס לאותו MG ZB או מה שזה לא יהיה ...
ותבין לבד ..
הם מוכרים לך מוצרים שאומרים "הנה גם אנחנו יכולים "







ועוד משהו לסיום ... גם האייפון שמיוצר בסין . -
was designed and engineered in California רק יוצר בסין .. תחת הקפדה של אפל !
כמו כל דבר שקורה היום בסין !

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 18-02-2018 בשעה 18:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 17-02-2018, 20:27
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "טיב התוצרת הצבאית של סין"

שלום וברכה. שאלה מעניינת מאוד .

כפי שקודמים לפני אמרו הרבה מאוד תלוי ב-QC בפס הייצור . לצורך העניין יצא לי לעבוד עם 2 חברות גרמניות גדולות . שהעבירו חצי מפסי הייצור של חיישנים\פוטנציומטרים לסין . האחת עמדה על כך שאצלה הביקורת איכות " יותר הדוקה במגרמניה" השניה קצת פחות השקיעה. אני יכול לומר לך בוודאות שמתוך 1000 רכיבים יש אולי 20-30 תקלות . לעמות חברה ב שאצלה על כל 1000 יש מינימום 127-150 תקלות במוצר . רק מה ? לא רק ביקורת איכות קובעת ! אלא תהיליכי\שיטות ייצור - ופה אני אכנס ו אסביר למה הסינים עדיין "רחוקים" מהמערב .
אחד הסיבות היא "מניסיוני עם המזרח הרחוק . זה החלק בעולם בו שקר הוא לא משהו נלעג !
עכשיו אתן דוגמא מהחיים שמסבירה את זה בצורה יעילה . לאורך השנים בחנתי X כלי רכב בישביל יצרן מסויים . לאורך הזמן שמתי לב איך משנת מודל MY(MODEL YEAR ) לשנת מודל . הם משתפרים . והסיבה לזה היא : 1-טכנית . המכונות המפעלים רכשו . שיפרו את תהליכי הייצור כמו כן ממודל למודל עשו הפקות לקחים יפות מאוד וידעו מה לשפר . איפה לתת יותר דגש מרווחים\אפיצות וכו....
היכולת העתקה שלהם רק הולכת ומשתפרת . למען האמת יצא לי לעבוד עם צוות איטלקי שלא הצליח לעשות הנדסה לאחור למוצר מאוד פשוט ! חברה סינית עשתה את זה בשבועיים . !
2 -הסיבה העיקרית למה הסינים מאחור היא ! : בסין רק מייצרים . זא לא מפתחים שיטות ייצור חדשות או טכנולוגיות ייצור ופיתוח .. שזה נכס שעדיין שייך למערב . והמערב מומחה בתחום הנ"ל . --- מה שאומר שכל מה שהסינים מייצרים מיוצר בתהליכי ייצור שכבר לא מקובלים אתלנו בעולם המערבי - אז נכון יש להם חמקנים וטנקים ... זה לא הפוך אותם לכלי יעיל . כי בסופו של יום כמו כל דבר סיני לא משנה באיזה רמה או איכות .. קו המחשבה בפיתוח הוא לא הולך קדימה .. - לצורך העניין חברות אמריקאיות או אירפאיות שמייצרות רכיבים לא רק חושבות על הלקוח אלא גם על הלקוח הבא ! .. מה שאין בסין ...

תהליכי בקרת האיכות שהם משתמשים בהם הם גם "פג תוקף אצלנו " אם אצלנו בזמן תהליך בקרת האיכות עושים שיעורי בית וחושבים על לפעמים איך להכניס 2-3 תהליכים ביחד בלי לפגוע אחד בשני אצלם אין את זה .
3- טכנולוגיית הייצור במערב הרבה יותר יעילה איכותית ונכונה מאשר הסינית ...
מה שאנחנו כבר לא עושים הם עושים . ולכן אם תיקח כלי רכב\מחשב\כל דבר שהוא 100 אחוז סיני ואין בו יד מערבית את תזכה לראות מוצר שדורש החזקה פי 10 יותר ממוצר מערבי . רק כדי לתת לו לפעול ולא ב100 יעילות .
אני מאמין שזה מגיע לרקם ומטוסים . זה אותו דבר בידיוק ! . התעשיייה האזרחית בסופו של יום " יונקת " את כל חייה מהתעשייה הצבאית .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 18-02-2018, 03:36
  lazn lazn אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.11.06
הודעות: 523
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "טיב התוצרת הצבאית של סין"

אתה צודק ! לא כל יום פוגשים אנשים המבינים ברבדים הללו של ייצור . אבל ! ויש פה אבל ענק !

אנחנו חיים בעולם בו מלחמת העולם השניה "לא באמת נגמרה" --- אנחנו חיים בעולם בו ההיררכיה הקיימת שאנחנו נחשפנו אליהן . התחילה עוד לפני מלחמת העולם השניה .
ובוא אני אסביר איך כל זה קשור ..
מדינות כמו גרמניה איטליה יפן שוודיה צרפת והרשימה עוד ארוכה .
באותן מדינות כבר היו תעשיות ביטחוניות שוקקות חיים .. לאחר המלחמה .. אחרי שבעלות הברית הרסו כל יכולת של ייצור שהייתה באותן מדינות .. כגון מפעלים ( וציוד שהיה במפעלים )
האמריקאים באו לאותן מדינות שהיו כוח תעשייתי עצום .
ופשוט נתנו להם מכונות ו"נתנו " להם להמשיך בדרך אחרת ..

לצורך העניין איפה הייתה מרצדס במלחמת העולם השניה ? כנל המפעלים של פיאט ? מאן ? אופל ?
יונקרס ( היום מייצרת רכיבי קרור ) ? תבין לבד...


אם כבר בזכרונות עסקינן .. באונ' הראושנה שלמדתי בה באיטליה . היה לנו שיעור קשור במתכות ומכונות לתעשייה .. הביאו מומחה מהמפעלים של איווקו . הוא בעצמו הסביר לנו שללא ארהב שנתנה את כל הציוד ושיקמה את התעשייה האיטלקית .. פיאט לא הייתה קמה מחדש.
כנל לגבי פיאגג'יו .

עכשיו דמיין שכל מה שקרה בגרמניה ויפן הוא בערך אותו סיפור ... ארהב בעצם יצרה בעצמה את כל התעיישיות הנל ..




ודרך אגב ... אותו דבר אמרו על התעשייה הקוראנית . לפני 15-20 שנה זה היה יותר גרוע מלייצר בתאילנד . היום זה סמל לאיכות .

שזה מגיע לסינים .. שוב ! מהכירותי עם התעשיות שם ... אין בעיה לייצר הכל ! בכל רמה ! אבל - שוב ... לא תראה חדשנות ( אינוביישן ) בכל מה שקשור בשיטות ותהליכי ייצור .. בזה הם נבדלים מן הקוראנים .

נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 18-02-2018 בשעה 03:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 20-02-2018, 09:54
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "טיב התוצרת הצבאית של סין"

לצערי הרבה שטויות נכתבו כאן. ברור לכל בר דעת שיש הרבה זבל שמיוצר בסין - על זה אין ויכוח.
ברור למי שמבין קצת שהאיכות הנמוכה הרבה פעמים היא במכוון - סין צריכה להאכיל מיליארד וחצי בני אדם, זקוקה לצמיחה מינימלית כדי שזה יקרה, ולכן, כדי לוודא שיש מספיק תעסוקה ומספיק ייצוא (לכל העולם כמובן) בהרבה תחומים אין לה שום סיבה "לבזבז" משאבים על בקרת איכות וכו וכו.
אבל, לא כדאי להתבלבל: כאשר סין רוצה לשמור על איכות גבוהה היא בהחלט יודעת לעשות זאת; לא, לא מדובר על מוצרי הצריכה היומיומיים (כולל מכוניות, אם כי גם לא בהכל) אלא בדברים שסין מגדירה לעצמה כקריטיים.
ולמי שחושב במונחים של "אין מערב - אין סין" - זו כמובן שטות מוחלטת. מי שמממן את המערב זו סין ולא להיפך. סין שרדה, וגם הגיעה ליכולת גרעין וחלל, טרם קשריה עם המערב וגם כאשר הייתה ביחסים לא טובים (כולל מלחמה) עם ברה"מ. ברור שלא הייתה בחזית ההצלחות אבל בהחלט "הייתה סין".
למעשה כל החשיבה על דיכוטומיה ברורה בין סין לבין המערב היא בעייתית היום. חוקרים ומפתחים סינים לומדים ומקבלים הכשרה במוסדות הטובים ביותר במערב; חוקרים מערביים פועלים בסין; הקשרים הדוקים (גם אם בעייתיים, לא על זה הדיון). לחשוב שבחממות ההיי-טק הסיניות (לא יודע אם למישהו כאן יצא לבקר - התחושה היא לא פעם שקפצת 20-30 שנה קדימה אל העתיד) רק סינים מגדלים אורז זה כמובן בורות. סין התקדמה במדד החדשנות העולמי באופן מהותי (כן, מדד בעייתי, ועדיין, יש דברים בגו').
ולגבי החשש מסין - גניבת ידע איננה עיקר הבעייה (כולם עושים את זה, ככל שיכולים). הבעייה היא למי סין מחוברת, מה עמדתה בענייני העולם, איך היא מתנהלת ברמה הבינ"ל ועוד ועוד. בקיצור, איך הערכים של מי שמנהל את סין (לא של הסיני הממוצע) מסתדרים עם הערכים והתפיסות של חלקים גדולים אחרים של העולם.
אז גם אם אישית ברור לי שהמערב מקדים עדיין את סין, אפילו בהרבה בתחומים מסויימים, החשיבה שבאה לידי ביטוי בחלק מהתגובות כאן מראה חוסר הבנה או היכרות עם סין שמעבר לאייפון או למכונית הסתמית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-02-2018, 17:36
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "וסין לא באותו מצב..."

1. אתה שואל מה קורה לסין אם "כל התעשיות המערביות מחליטות לצאת מסין" - אבל זו כמובן שאלה מופרכת. היא מופרכת גם מכיוון שאין "מערב" שמתנהג באותה צורה ממש, גם מכיוון שאני מניח שכשאתה אומר "מערב" אתה מתכוון גם ליפן ולדר' קוריאה (וגם הודו ורוסיה? אין לי מושג למה כוונתך), וגם מכיוון שהתלות ההדדית בין סין למדינות המערב (אם להמשיך הכללה זו) היא עצומה. אבל הדבר החשוב ביותר שאתה שוכח הוא שכמחצית הסחר הסיני (בכללותו) הוא עם מדינות אסיה ודר-מז אסיה, חלק גדול ממנו גם עם מדינות מרכז אסיה וכמובן רוסיה, וכל זה בלי להזכיר אפילו את אפריקה... אז מה קורה לסין? לא משהו טוב, אבל מצד שני, אלא אם כ-ל העולם (שרובו בכלל לא סובל את אירופה וארה"ב...) מטיל חרם טוטאלי על סין, כנראה שהיא תסתדר.

2. פייק, הנדסה וכו': התחלתי עם זה שאין ספק שיש הרבה "פייק" (וגם סתם "זבל" מקורי...). זה ברור. השאלה מה קורה עמוק בפנים ומעבר ל"פייק". מכיוון שאנשים הרבה פעמים לא יודעים (או לא מבינים את רמת וקצב השינוי בסין גם בתחומים הללו של הנדסה, תעשייה כבדה וכו') אני פשוט אצרף כמה כתבות שנוגעות גם להיי-טק וגם לייצור תעשייתי וכו'.

3. אקספו זה לתיירים

4. סין צריכה את המערב כמו שהמערב צריך את סין. זה מאוד פשוט. זה לא אומר שלא יכולה להיות ביניהם מלחמה, אמיתית או של סחר, כי יש מספיק בני אדם מטומטמים ומקריות שעלולים להוביל לשם מדעת או שלא מדעת. אבל בבסיס - זה המצב, וכמו שכתבתי קודם - זה לא אומר שסין לא בפיגור.

קישורים:
http://www.scmp.com/week-asia/busin...-next-big-thing

https://www.globig.co/blog/top-acce...bators-in-china

http://fortune.com/2017/11/21/china-innovation-dji/

https://www.bloomberg.com/news/arti...iches-back-home

https://www.forbes.com/sites/rebecc...d/#1b2a7ec85f1d

https://www.economist.com/blogs/gra.../daily-chart-11

https://www.bcg.com/publications/20...ery-makers.aspx

https://www.export.gov/article?id=China-Machinery
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 20-02-2018, 18:31
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
סין צריכה את המערב - בדיוק כפי שהמערב צריך את סין
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי lazn שמתחילה ב "וסין לא באותו מצב..."

אם מחר חלק ממדינות המערב מאבדות יכולת לסחור עם סין - אותן מדינות יסבלו ממיתון קשה וארוך,
אבל המפעלים בסין יוכלו להמשיך לייצר את הסחורות,
ולמכור אותן - רק למדינות אחרות.
אם הסגירה תהיה חד-צדדית - סין תוכל גם לטעון שהיא אינה חוקית, ולנכס לעצמה את הידע והמפעלים,
כך בדיוק עשתה שטראוס כשדנונה העולמית החליטה להחרים את ישראל.

בטווח הקצר סין תרוויח פחות - אבל המדינות שלא יחרימו את סין - יהנו ממחירים מעולים, וגישה מוגברת למפעלים שיוותרו עם פחות עבודה.
והמדינות שכן יחרימו את סין - יספגו ממחסור כבד, במוצרים שהיו מייצרים כמעט רק בסין.
יקח שנים להרים פסי ייצור דומים במערב.


ונכון שבטווח הארוך - סין תסבול מאוד מאובדן הקשר, כי איכות התוצרת שלהם (שמשתפרת היום במהירות),
תעבור משיפור - לדעיכה.
וגם הכלכלה שלהם תעבור מצמיחה מהירה - למיתון.
זו הסיבה בדיוק - שסין לא תמהר לעשות שטויות כאלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:30

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר