24-07-2017, 01:23
|
|
|
חבר מתאריך: 13.07.10
הודעות: 366
|
|
לאור ביטול עסקת המלט"ים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "היום שאחרי הברקזיט: מטוס אירופי חדש, יוזמה משותפת לצרפת וגרמניה"
גם אם יהיה כבר מל"ט אמריקאי מתקדם, הגרמנים לא יוכלו להשתמש בו כי הוא 'חמוש' וזה כמובן, לא מוסרי להפציץ בשלט רחוק ;-)
עם כל ההערכות כאן, לדעתי דווקא השוק של מטוסי הגל השני אם תרצו, יהיה כמעט נטוש בעוד 15-20 שנה.
הF16-F15-F18, רפאל, מיראג', טייפון, גריפין... כולם כבר יהיו חצי רגל בפנסיה עם פסי ייצור סגורים. הF35 היקרים בקו הראשון, אך אי אפשר להגן על מדינה אירופאית, ואירופה כולה + להקרין כוח לסכסוכים ברחבי העולם, עם טייסות ספורות של F35, וגם להסתמך לחלוטין על יצרן אמריקאי והאמריקאים בכלל (שהאירופאים לומדים כעת לסמוך קצת פחות על המימון וההגנה שלהם).
נכון שמלטים יתחילו לתפוס את התפקידים, אך עדיין יהיה מקום כנראה למטוס מאוייש מתקדם מספיק לתקיפות, סיוע, יירוט מרחוק (גם אם לא יתמודד ישירות מול חמקנים מתקדמים ממנו, אולי יוכל להעזר בחמקנים הקיימים לאיתור ושיגור מרחוק). כמה מטוסי דור 4 קיימים היום עדיין באירופה, המזרח, דרום אמריקה?....מי יחליף את כל המטוסים הנ"ל במדינות שלא ממש יכולות להרשות לעצמן טייסות של F35? החמקנים הרוסים והסיניים?
לכן נראה שהמהלך הזה הוא דווקא לא כזה טיפשי ולא כלכלי כפי שמספידים כאן בטרם עת. לאמריקאים אין שום דבר באופק שהוא לא F35 (הסופר הורנט והF15SE סביר להניח לא יתחרו כבר, אולי רק הפרוייקטים של היפנים והקוריאנים) לכן אם יצליחו לשמור על עלויות - אז יהיה להם להיט מכירות כמעט בלעדי בשוק המערבי לכל מדינה שלא יכולה לרכוש F35 בכלל, או מספיק ממנו.
|