30-05-2017, 18:30
|
|
|
חבר מתאריך: 30.05.17
הודעות: 1
|
|
בלי רזרבי?
אל תתפוס אותי במילה, אבל בתור צנחן פעיל קשה לי להאמין שהם צנחו בלי רזרבי
יש תקנות מאד נוקשות בנושא (כמו למשל - מי מקפל את הרזרבי, וכל כמה זמן יש לקפל אותו מחדש)
מה שכן, מקצוענים - בעיקר כאלה שעוסקים בפעלולי חופה למיניהם צונחים הרבה פעמים ללא מערכת AAD שאמורה לפתוח את הרזרבי אוטומטית במקרה שהמצנח לא נפתח\הצנחן לא יכול לפתוח את המצנח (מעולף, שוקיסט ולא ערני לגובה שלו).
למה? בגלל המהירויות שהם טסים בהן עם החופה בגובה נמוך.
המקרה שמתואר כאן הוא שונה לגמרי. הצנחן ניתק את החופה הראשית מרצון (Cutaway), משמע שהיה לו כשל חמור בחופה, או שהוא התנגש\הסתבך במצנח אחר (מתוארת בכתבה תאונה דומה שקרתה בעבר).
במקרה כזה, ובעיקר בגובה כזה, אין מנוס מלהתנתק מהמצנח ע"מ שלפחות אחד מהצנחנים יישאר בחיים - למרות שע"פ תקנות הבטיחות , וההיגיון הבריא - התנתקות מהמצנח בגובה כזה משמעותה מוות וודאי.
אלה השערות שלי כיוון שלא פורסמו עוד פרטים על התאונה. מאופי הפעילות של החבר'ה האלה ומתאונות דומות בעבר אפשר להסיק שזה הכיוון.
ד"א
בתמונה שצירפת ניתן לראות גם את ידית הניתוק (באדום) וגם את ידית הרזרבי (בצהוב).
ברוב המצנחים יש מערכת שנקראת RSL שמטרתה לפתוח את הרזרבי מיד עם ניתוק המצנח.
בנחיתות בהן אתה מנתק את המצנח מיד עם הנחיתה (לרוב מקרי חירום - מים, גג של בניין וכו') לרוב מנתקים את המערכת ע"מ שלא תפתח את הרזרבי.
|