03-12-2016, 17:33
|
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
|
|
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
|
|
03.12.2016 רן פקר, מבכירי טייסי חיל האוויר, הלך לעולמו בגיל 80
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1221537
תא"ל (מיל') רן פקר, שהיה מבכירי טייסי חיל האוויר ושירת בארבע מלחמות, הלך הערב (שבת) לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, והוא בן 80 במותו. פקר אף היה קונסול ישראל בלוס אנג'לס בין השנים 1989-1992. מועד הלוויתו טרם נמסר.
פקר נחשב לאחד מהטייסים הטובים ביותר ששירתו בחיל האוויר, ובאמתחתו 7 הפלות מאומתות של מטוסים מצרים, סורים וירדנים. הוא התגייס בשנת 1954 לקורס טייס, ושירת על מטוס הספיטפייר ועל מטוסי מטאור. הוא לחם במלחמת סיני על מטוסי המיסטר, ובמלחמת ששת הימים פיקד על טייסת המיראז'ים "העטלף", שנחשבה לטייסת הקרב המובילה.
במלחמת ההתשה החליף פקר את שמואל חץ, שנפל במלחמה, כמפקד טייסת הפאנטומים 201, ובמלחמת יום הכיפורים פיקד פקר על בסיס תל נוף. בהמשך סיים פקר את לימודיו באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, בה למד מנהל ציבורי.
לאחר פרישתו מצה"ל עבד כסמנכ"ל במשרד הפרסום "דחף", ובשנת 1989 מונה לקונסול ישראל בלוס אנג'לס. בהמשך הקים פרוייקט חינוכי התנדבותי בשם "צהלה".
פקר זכור בחיל האוויר כדמות לחיקוי ולמופת, וחלק מציטוטיו נלמדים עד היום בחיל. "המפקד חייב להיות בראש החץ, עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר", אמר פקר, "לא מכל אחד אפשר לבקש לעמוד בסטנדרטים האלה, אבל במצב הזה, המפקד יכול לדרוש מכל אחד מפקודיו לפי רמתו. הקונץ בפיקוד הוא להתאים לכל אחד את הסטנדרט שלו. דוגמה: כל ערב אנחנו מראים בטייסת את הסרטים של קרבות־האוויר. נאמר שמישהו עבר מגבלת קירבה. טייס אחד אני שולח לכלא על דבר כזה. לטייס אחר אני אומר 'שים לב'. למה? כי הטייס השני הוא אחד שתמיד נשאר רחוק והפעם הוא סוף סוף התקרב. לכן צריך את הטייס הזה לעודד. לכל אחד לתת את היחס המתאים לו."
|