04-12-2016, 20:40
|
|
|
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
|
|
זה נכון במקרה ששני כלי הטייס ימריאו מאותו בסיס, ומה אם לא?
תלוי במרחק של המטרה, העניין הוא שישראל היא מדינה קטנה שבה יש פרישה רחבה של מטוסי קרב ברוב בסיסי חיל האוויר מצפון ועד דרום, גם הבסיסים שאין בהם מטוסי קרב (כמו פלמחים) מספיק קרובים לבסיסים שבהם יש מטוסי קרב כך שכמעט תמיד יתרון המהירות של מטוס הקרב יגרום לכך שהוא יגיע קודם.
חוץ מזה יש את עניין הסד"כ, לישראל יש הרבה יותר מטוסי קרב ממסוקים, כך שאם למשל רוצים שבכל בסיס שבו יש מטוסי קרב יהיה זוג אחד בכוננות להזנקה זה לא יהווה בעיה מיוחדת, לעומת זאת תנסה לעשות פרישה דומה עם מסוקים זה ירתקלך חלק גדול מהסד"כ.
לא שמדובר על המזל"טים (טיסנים) שברשות חיזבאללה\חמאס.
יש דגמים של האבאביל האיראני שמסוגלים להגיע למהירויות גדולות יותר מהאפאצ'י (ראה כאן), לא סתם חיל האוויר הוציא דרישה שמזל"ט המטרה יגיע ל250 קשר כפי שכתוב בכתבה.
תסביר בבקשה את מקרה יירוט הססנה הלבנוני ע"י מסוק אפאצ'י במאי 2001
בשמחה. בחיל האוויר יכלו להפיל את הצסנה באמצעות נ"מ או מטוס קרב כבר בעת שהיא חדרה לתחום האווירי של ישראל, אבל מכיוון שהיה מדובר במטוס אזרחי ניסו ליצור איתו קשר ובין היתר גם הזניקו מסוקי אפאצ'י שיטוסו בסמוך, יראו מה מצב הטייס ונסו ליצור איתו קשר בסימני ידיים. אחרי שהניסיונות נכשלו והוחלט להפיל את המטוס האפאצ'י היו הכי קרובים ולכן קיבלו את האישור לירי. הטיל שבו השתמשו, הלפייר, טיל אוויר קרקע מונחה לייזר הוא ממש לא נשק אידאלי להפלה, אלא שבנסיבות שנוצרו, מטרה גדולה ואיטית יחסית, שטסה בקו ישר ועם מספיק זמן להגיע לעמדה מתאימה לירי הוא התאים. הפלה של מזל"ט עם הלפייר היא הרבה יותר קשה.
העניין הוא לא שאי אפשר להשתמש במסוק למשימות יירוט, אפשר ובחיל האוויר יש כשירות למשימה כזאת, אבל היכולת היא מוגבלת.
|