24-05-2016, 13:00
|
|
|
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,323
|
|
אתם מרוכזים ברמה הטקטית, הבעיה היא אסטרטגית
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Narion שמתחילה ב ""הפיתרון של בנט" זה העתק הדבק מקטע בספר של עופר שלח..."
ביום כיפור היו 3 החלטות גורליות, שרק אחת טופלה באמת -
"הקונספציה" של אמ"ן - הוקם צוות "איפכא מסתברא"
ההחלטה לא לתת מכה מקדימה - זו היתה החלטה פוליטית
ההחלטה על היקף גיוס מילואים - כאן היתה טעות מקצועית - דדו (רמטכ"ל בן 48) נתן לדיין את המילה האחרונה בעניין - אם היה "מטכ"ל צללים" , יתכן ומדעת הרמטכ"ל היתה נשמעת יותר
לבנון הראשונה - מחלוקת 40 ק"מ, - "מטכ"ל צללים" לא היה אפשר לרפול / שרון לעשות מה שהם רוצים מול בגין שהעריץ את שניהם
לבנון השניה - "שמורות טבע" , היכולת של חיל האוויר "לנצח" לבדו, אופן ניהול המערכה, מוכנות הכוחות , השפה שצה"ל החל להשתמש בה -"מטכ"ל צללים" היה משפר את תפקוד הצבא , מוכנותו וכו'. הרי מה נעשה הסוף המלחמה - לקחו גנרלים זקנים שיאמרו מה מקולקל , ואם קוראים הפרוקטוקולים של ישיבות מטכ"ל - הגנרל הזקן בחדר - ר' המוסד דאז דגן היה היחיד שהעלה את הנושאים הקריטיים כבר בשלבים מוקדמים ואמר למטכ"ל שהם טועים - למש בבעניין גיוס המילואים.
אך העניין לא רק במלחמות - "מטכ"ל צללים" ער לרמת המוכנות של הצבא, חלק אינטגרלי בהחלטות על תוכניות רכש , גרף אימונים , ליישום דוחות מבקר המדינה או וועדות אחרות - למשל דוח ברודט שהצבא התחייב ליישם והסוף מגלים שבמקום פחות אנשי קבע יש יותר ואף אחד לא אחראי.
שיטת העבודה בצה"ל של קדנציות קצרות לא מאפשרת כלל תהליכים ארוכים - זה פשוט לא עובד - ולכן גוף חיצוני שישמש כעוגן מקצועי שאנשיו אינם כפופים למערכת הבטחון והם בתפקיד זמן ארוך יאפשר תהלידי קבלת החלטות , ברמת הממשלה, לאין שיעור יותר טובים.
חייבים לזכור כי חברי הקבינט הם שרים במשרדים גדולים ואנשים מרכזיים בפוליטקה . לצפות מהם להתמחות בנושאי הבטחון זו דרישה שחלק מהציבור הזה פשוט לא יכול לעמוד בה.
הבעיה היא זהה בצה"ל - לנושאי רוחב או ארוכי טווח לא יכול להיות קשב משמעותי במערכת שעסוקה ביום - יום שוחק - ואת התוצאות אנו רואים שוב ושוב.
נערך לאחרונה ע"י tby בתאריך 24-05-2016 בשעה 13:27.
|