24-04-2016, 15:18
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.04.11
הודעות: 9,931
|
|
אתה יודע שיש דוגמאות הרבה יותר טובות, נכון?
בגץ שליט רפרפתי על הפס"ד לפני 400 שנה בערך... אני זוכר שהעניין שם היה פרשנות החוק וסמכויות שר הפנים במסגרת החוק...
ומוויקיפדיה: "בשנת 1972 עתר שליט בשנית לבג"ץ, הפעם בתביעה שירשמו גם את בנו השלישי באופן דומה - כיהודי או כעברי בלאומו. אך בפעם זו בג"ץ דחה את תביעתו, וזאת לאור השינויים שהוכנסו בחוק השבות ובחוק מרשם האוכלוסין בשנת 1970."
כלומר השאלה שם הייתה מה החוק אומר...
לגבי האחרים, לא נתקלתי בפס"דים... מעיון בוויקי בשקדיאל הקטע זה פרוש של החוק, מגילת העצמאות, והנפצות של אהרון ברק על כל מיני איזונים בין כל מיני עקרונות... זה נשמע כמו פסיקה תקדימית מעניינת בהקשר של משפט חוקתי בישראל... אבל אין פה שום קשר לצדק... אולי למגילת העצמאות, ולחוקי יסוד אחרים... ולזכויות של אזרח בדמוקרטיה...
לגבי בן-ארי,
מתוך הוויקי:
ציטוט:
בטרם נסיים נחזור ונדגיש במה אנו מחליטים היום, ובמה איננו מחליטים היום. הננו מחליטים כי במסגרת מעמדו הסטטיסטי-רישומי של מרשם האוכלוסין, ועל רקע תפקידו של פקיד הרישום כמאסף חומר סטטיסטי לצורך ניהול המרשם, על פקיד הרישום לרשום במרשם האוכלוסין את העולה מהתעודה הציבורית המוגשת לו על ידי העותרים, לפיה העותרים נשואים. איננו מחליטים כי בישראל מוכרים נישואים בין בני אותו מין; איננו מכירים בסטטוס חדש של נישואים אלה; איננו נוקטים כל עמדה באשר להכרה בישראל של נישואין בין בני אותו מין הנערכים מחוץ לישראל (הן בין תושבי ישראל והן בין מי שאינם תושבי ישראל). התשובה לשאלות אלה, בהן אין אנו מכריעים היום, קשה היא וסבוכה ... יש לקוות כי הכנסת תוכל ליתן עליהן, או על חלקן, את דעתה.
– פסק דינו של הנשיא בדימוס ברק
|
ציטוט:
על השופט לשאוף לאותו פתרון העולה בקנה אחד עם ההסכמה החברתית, או לפחות אינו סותר אותה. לדעתי רצוי להימנע מבחירתה של אופציה העומדת בניגוד חריף לתפיסות היסוד של הציבור... הטעם לגישה זו נעוץ בשיקולים הדמוקרטיים, בשיקולי הפרדת הרשויות ובצורך להבטיח את אמון הציבור... פעולה בניגוד להסכמה החברתית תפגע, בטווח הארוך, באמון הציבור במערכת בתי המשפט וביכולתם של אלה לתפקד כראוי"
– פסק דינו של השופט רובינשטיין
|
אין שום קשר לצדק... אלא לפשנות החוק לגבי הסמכויות של פקיד במשרד הפנים.
עכשיו בשלושת הדוגמאות שהבאת בתכלס, השופטים דוחפים איזשהיא תפיסת עולם שניראת להם מוצדקת על רשויות המדינה. אבל, הם עושים את זה תוך התמודדות עם החוק, והיענתו חוקה במדינת ישראל. אין פה פניה לצדק....
ואני חייב להגיד שלדעתי הלא מלומדת, ושלא התעמקה בסוגיה מבחינה חוקית, או בפס"ד, זה מאוד לא סביר שבג"צ יהיה הרשות שמכירה בנישואי גייז בישראל. גם אם זה רק במרשם האוכלוסין.
|