במקור נכתב על ידי maorhag
מה שמפריע לי בחבורה הצעקנית של כל מיני רבנים ליברלים זו פשוט החוצפה. כן, החוצפה.
יש נושאים שמתאימים לכתפים של פוסקים של דור ויש כאלה שמתאימים לרב עיר ויש כאלה שכל אחד שיודע שיגיד,אדם צריך לדעת את מקומו. לא לגיטימי בעיני שכל רב מתחיל יביע את דעתו להלכה ולמעשה בשאלות של כלל ישראל כמו סירוב פקודה כן או לא, שירות בנות בצבא ועוד נושאים שדנים בהם הפוסקים הגדולים שבכל דור ומורים הלכה לכלל ישראל.
הרי מדובר פה בחוסר יושר בסיסי,בכל תחום אחר בעולם מתמחה צעיר לא היה מעז לצפצף ליד פרופסור ותיק,רק בהלכה הכל הפקרות. כל רבעלך (ואולי הביטוי הזה מוכר לך מאיפשהו) פוסק בנושאים של כלל ישראל נגד כל גדולי הפוסקים הגדולים ממנו בחכמה ובשנים. כמה עגונות התרת? כמה ממזרים באו לפניך? מה הידע ההלכתי שלך בחושן משפט למשל? לא רלוונטי. הוא יודע והוא יפסוק. לכן כן,אני חושב שצריך סמכות. יכול לבוא הגר"א ליכטנשטיין זצ"ל ולפסוק על פי השקפת עולמו (שהיא בודאי תורה,גם אם אני הקטן הולך אחרי אחרים) ע"פ נסיונו ולמדנותו העצומה,לא לגיטימי שיבוא תלמיד שלו שהוא רב של קהילת שקר כלשהו בגב"ש/רעננה/פ"ת/בחר מקום כרצונך ויביע את דעתו להלכה במקום שיש גדולים ממנו.
ואחרי כל זה,גם אם יש לרב שלך סמכות והחלטת ללכת אחריו,יש מונח שנקרא "דעת יחיד". אתה אולי יכול לסמוך על רבך מדין "רבו מובהק" שהוא איזשהו גלגול מאוחר של "מרא דאתרא",אבל כשיבואו ת"ח ויפסקו הלכה לציבור והם יראו שרבך (שנניח שהוא בעל סמכות כרגע,הגרא"ל למשל) הוא דעת יחיד אז מה לעשות הם ידחו את דעתו ויפסקו כדיעה המקובלת.ככה למשל פסק הגר"י משאש זצ"ל לנשים במרוקו ללכת בלי כיסוי ראש (אחרי בקשת המחילה,פסק קשה כשלעצמו), מי שהיה בקהילה שלו/תלמיד שלו אולי יכול לסמוך עליו,אבל היום כמעט אף רב רציני לא יגיד לך אפילו את השיטה שלו ואפילו לא לסמוך עליו בדיעבד,זה המונח ההלכתי "דעת יחיד" שהיא דחויה לגמרי,בניגוד ל"דעת מיעוט" שעוד מצרפים אותה במקומות אחרים.
וזה בדיוק למה הציבור הליברלי פשט את הרגל מזמן, ברוב השאלות העומדות על סדר היום יש רוב מוחץ של פוסקי הדור (אפילו אם נתעלם מאלו ה"חרדים" רחמנא לצלן,שהרי ידוע שהלכות צניעות הם מחלוקת בהלכות הגאולה ממש) שעומדים לאסור ולעומתם 1 או 2 שבאים להקל. ואילו בציבור איכשהו רק הצד השני מודגש כל הזמן.אז נגיד שאתה תלמיד של הרב ריסקין והוא מתיר גיוס לצה"ל לבנות,אז תשלח את בתך לצבא,נגיד.
כל אותן אלפי בנות שמתגיסות,הרב ריסקין מנא להו? האם הן יודעות מי הוא בכלל? הן למדו את הפסק שלו? ואם הרב ריסקין היה אוסר הן לא היו הולכות לצבא? קשקוש. עושים מה שבא להם ואח"כ מחפשים אם יש איזה רב שמתיר,ככה זה עובד,ולא,אני לא שותף לקרקס הזה.
יכול להיות שהארכתי,זה בגלל שלדעתי זה באמת תורף העניין. הרי אין חולק על הלגיטימיות של הגרי"ד וחבריו,רק שהם הפכו (שלא מדעתם כמובן) פלטפורמה לכל מי שמחפש רב מקל ללא שום יושר בסיסי של בירור.
|