13-03-2015, 19:24
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
|
|
ניתוח דוח מרכז הבדיקות וההערכה של משרד ההגנה (DOT&E)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"
הניתוח (http://www.pogo.org/our-work/straus...prime-time.html) סוקר את כל תחלואי הפרוייקט והמסקנה הבלתי נמנעת שהמטוס לא יהיה מוכן לשימוש קרבי משמעותי בתאריך המטרה, מסמך מקורי (http://www.dote.osd.mil/pub/reports.../2014f35jsf.pdf). כמו כן, המטוס לא עומד בדרישות, הבטיחות מוזנחת, ויש חשד מבוסס שהמטוס מסוכן לטייסים ולסביבה. חלק מההתנהגות היא מעבר לרשלנות, למשל התעלמות מתאונות, פגמים שמקוטלגים לא נכון וזלזול בתלונות הצוות. נקודות בולטות:- חשבונאות יצירתית - תקלות מסווגות כמכניות במקום פגם תכנוני, קיבוץ תקלות דומות וחוזרות כתקלה בודדת, התעלמות מפגמים, מטריקות ספירה לא מקובלות
- דחיית בדיקות - במקום לפתור בעיות כשעולות הכל נדחה לשלבים הבאים, חלק מהבדיקות המתוכננות, בעיקר בגירסת הנחתים, בוטלו כליל
- מיכלי דלק - מיכלי כנפיים ומאזור המנוע פגיעים בצורה קיצונית לפגיעות קלות, נטייה להתקלחות, מערכת כיבוי לא פעילה בצלילה, מנגנון סילוק הדלק איטי ובעל סיכון מוגבר להתקלח, ירי תחמושת גם עלול לגרום לשריפה. כל המנגנון שתוכנן מחדש יצטרך תכנון חוזר לאחר שהמטוס יהפוך לפעיל
- ברקים - אותו מנגנון סילוק דלק מגביר את הסיכון לנזקים הרסניים ממכות ברק עד ל-12 שעות אחרי נחיתה, יש לבצע שטיפות של מערכת הדלק. כיום נאסר להשתמש במטוס באזורים מועדי סופות ברקים
- איבוד שליטה בכנפי המטוס - הבעיה "נפתרה" על-ידי הגבלת יכולת התמרון, מה שפוגע ביכולת להתחמק מטילים וקרבות אוויר-אוויר. התיקון גם מביא לאיבוד סנכרון עם הקסדה. תיקון אמיתי נדחה ויפגע בחמקנות ויעלה את המשקל
- בעיות מנוע - "נפתר" על-ידי הגבלת מהירות, פניות וזווית תקיפה, ואיסור על תדלוק אווירי. כרגע לא ברור האם זה בר תיקון, או שתכנון המנוע קלוקל. מערכת התראה נגד התנגשויות קרקע לא מתפקדת. זה כמובן מונע בדיקות רבות וחיוניות למצבי אמת
- קסדה - חרף שכתוב תוכנת הבקרה, יש בעיות יציבות ותצוגת מידע שגוי (זיהוי מטרה ומעקב). במקרה של תקלה אין גיבוי כי לא רואים אחורנית בעת תמרון
- תוכנה - בעיות יציבות, ביצועים, לוגיקה שגויה, דיוק בעייתי. המחשבים עצמם גדולים וכבדים מדי למקום שיועד להם. השלב הבא ידרוש חומרה חדשה, מה שיחייב ביצוע מחדש של מרבית הבדיקות. הרבה מהבדיקות הן סימולציות ולא בטיסה אמיתית
- תחזוקה - מורכבות התחזוקה מחייבת היעזרות בקבלני חוץ או הישענות על "טריקים"
סה"כ המטוס כרגע סובל מ-9 בעיות קריטיות ואין ספור בדרגות נמוכות יותר. כשלים מונעים בדיקות יסודיות, זמינות עומדת כ-30%, לא מצליחים להגיע אפילו ל-2 טיסות בשבוע. הגיעו השנה לאחר שיפור ל-60% משעות טיסה לתקלה.
|