Navy: UCLASS will be Stealthy and ‘Tomcat Size’
By: Dave Majumdar and Sam LaGrone Monday, December 23, 2013
X-47B Unmanned Combat Air System (UCAS) demonstrator taxies on the flight deck of the aircraft carrier
USS George H.W. Bush (CVN-77) in May 2013. US Navy Photo
הכטב"מ של הצי האמריקאי שאמור לצאת למכרז בקרוב ונקרא:Unmanned Carrier Launched Airborne Surveillance and Strike- UCLASS משנה את פניו וכעת הוא אמור להגיע למשקל של בין 31-36 טון, הרבה יותר כבד מהכטב"מ X-47 ששוקל 20 טון בלבד, והוא יהיה דומה במידותיו ל-F-14.
זהו כטב"מ גדול יותר ועם יכולות גדולות יותר ממה שתוכנן 6 חודשים קודם לכן, זאת אמר:Rear Adm. Mike Manazir, the Navy’s director of air warfare
“The concepts have moved around. You want unmanned off the carrier to do some off-cycle ISR [intelligence, surveillance, and reconnaissance]—we’re more than that now,” Manazir said. “We have heavy-end ISR and strike capability with some growth in the ability to carry weapons and some growth in the sensor package
הכטב"מ הזה הוא לא בסגנון ה"פרדטור" הוא כבד יותר, נושא יותר ציוד ISR, נושא חימוש כבד יותר, ויוכל לשהות באויר כ-14 שעות. בנוסף ליכולות אלו הכטב"מ יוכל לבצע תידלוק אווירי למטוסי ה-F-35C של הצי.
הדרישה האחרונה לגבי תידלוק אווירי היא חדשה יחסית ונראה שהכוונה היא שהכטב"מ יוכל להעביר כ- 10 טון דלק למטוס אחר, וזה אולי מסביר את תוספת המשקל. בהתאם למשקל הכבד יותר של הכטב"מ, גם המנוע יהיה עם יותר דחף ויהיה דומה למנוע של ה-F-35A.
The UCLASS size and weight numbers suggest that engineers might have to adopt either a twin-engine design or potentially an unaugmented version of the Pratt & Whitney F135 engine, which delivers about 28,000 lbs. of dry thrust, to meet the Navy’s requirements
4 חברות משתתפות במכרז והם:
Lockheed Martin, Boeing, Northrop Grumman and General Atomics
.