11-11-2013, 20:28
|
|
|
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 815
|
|
"לפדות קורנסים"
מדובר כאן במטוסי קורנס של טייסת 107 שנשארו בחצרים לאחר סגירת הטייסת ולא הוסבו לקורנס 2000. הם היו מאוחסנים במגרש בבסיס והועברו למוזיאון.כמו כן הגיעו למוזיאון מטוסים שהיו באחסנה בעובדה (כמו גם מטוסי עייט וכפיר) על מנת שישוקמו לתצוגה, אך זה לא נעשה .
ה"חצר האחורית" של המוזיאון שימשה לאורך השנים וגם היום לאחסנה של מטוסים שיצאו משירות בבסיס ומהם הוציאו חלקי חילוף.המוזיאון לא עשה איתם כלום והם תמיד היו בסטטוס מכירה וטרנר תמיד ידע את זה.סיב"ט היה סוגר מכרז ואז הזוכה היה בא עם הבאגר ועם המשאיות, גורט ונוסע עם המתכת.זה קרה לא מעט פעמים, מטוסים היסטוריים הפכו לערימות מתכת ונעלמו מהמוזיאון והמוזיאון לא יכול היה להתערב.המטוסים האלה לא היו ואינם שלו.
מידי שנה הולך ופוחת התקציב שמעביר חיל האויר למוזיאון. ולראייה, בזמנו היו במצב טיסה עוד הרוורד וסטירמן (האדום),דרור,נשר,סופר מיסטר,כפיר, אורגן ומטאור 13, פוקר, מיג 15 דו מושבי ופייפר, ועוד מטוסים במצב הנעה והסעה. כולם נרקבים היום. מטוסי ההרוורד,סטירמן והספיט שנמצאים במצב טיסה מזדקנים ו"מתקלקלים" לעיתים תכופות וחיל האויר צריך לשלם על אחזקתם היקרה .המוזיאון וטרנר בבעייה קשה.אני מבין מדוע כתב את המכתב.אבל-
אני הייתי תמיד .בעד שימור נכון וצביעה אותנטית של מטוסים במוזיאון ותמיד מוכן לתת יד לכך בהתנדבות אבל מה לעשות-במצב הנוכחי אי אפשר לעשות זאת, כל עוד אין מבנה סגור לשמור עליהם.ואם מישהו, כמו משה פרג לדוגמה, או יערי ישקיעו 40,000 ש"ח מכספם כדי "לפדות" קורנס מגריטה, האם הם לא מביאים בחשבון שהמטוס לא ישופץ ולא ישומר כיאות (אין כ"א מקצועי) וגם אין היכן לשמור אותו ולהציג אותו כמו שצריך? האם אינם מבינים שהשקעתם תרד לטמיון?
ומדוע רק קורנסים? מה עם העייטים הלהטוטים הצוקיות והכפירים שנמצאים בחצר האחורית?
ועוד: אם חשבתם שמוזיאון חיל האויר מנוהל ע"י חיל האויר-טעות בידכם. המוזיאון משוייך ל"אגודת מורשת חיל האויר" שכתובתה במוזיאון וברחוב דרך פ"ת 53 בת"א. מטרתה המוצהרת "לאסוף ולאגד את ידידי ח"א ולארגנם לפעילות מסודרת ומאורגנת לשם השרשת מורשת ח"א". כל ההכנסות של המוזיאון הולכות לעמותה.ואם העמותה (שלפי האינטרנט אין לה אישור ניהול תקין, ואף אחד לא יודע מי בראשה, מי בוועד המנהל מי חבריה וכו') קיבלה ממשהב"ט 40,000 ש"ח על כל מטוס שנגרט שם במשך השנים, יש בה הרבה כסף.
חוץ מזה, כשהייתי איש מילואים במוזיאון, שמעתי שהעמותה מממנת משכורות של אנשי קבע המשרתים במוזיאון ושאין להם תקן מבחינת הבסיס, יתכן שזו רק שמועה.
ולבסוף-אם המוזיאון מבקש מוותיקי ח"א "לפדות" מטוסים בכסף לפני שיגרטו,ואף דואג לכתבה בעיתון, ראוי שיציג להם לביקורת דוחות כספיים של העמותה שידעו מהי, מי חבריה, מי מנהל אותה מה מצבה ולהיכן הולכות ההכנסות.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
נערך לאחרונה ע"י avinoam549 בתאריך 11-11-2013 בשעה 20:31.
|