לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-11-2013, 09:23
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
קריאה להצלת מטוסי קורנס מגריטה

מכתב שקיבלתי בשבוע האחרון ממשה פרג, נווט קורנס ב 107, כולל במלחמת יוה"כ, וכיום גזבר מוזיאון חיל האויר.

שלום לכולם
כפי שסיפרתי לחלק מכם, בזמן המפגש בחודש ספטמבר, אני משמש כיום כגזבר של מוזיאון חיל האוויר לצידו של יעקב טרנר.
חיל האוויר מתכוון לגרוט עשרות מטוסי פנטום ולקבל עבורם 40,000 ש"ח למטוס. קראו שוב את המספר – 40,000 ש"ח למטוס פנטום שלחם בכמה מלחמות, שהפיל מטוסי אויב, למטוס שהיה הבית של כולנו, מי יותר זמן ומי פחות. הצעה זו היא בת כחמש שנים, אך עדיין לא מומשה. חיל האוויר רוצה לממש אותה כעת, ובמהירות. עוד בזמנו הצעתי לטרנר לממן בעצמי 40,000 ש"ח ולהציל מטוס אחד מגריטה. מאחר שאני סבור שמדובר במבצע הצלה ראוי לשמו, אני פונה לכל אחד מכם להטות שכם ולהציל כמה שיותר מטוסים. מצ"ב רשימת המטוסים ששמשו בטייסת 107. אני בחרתי להציל את מטוס מספר 208.
מאחר שרשימת התפוצה כוללת רק את אנשי הצוות שלחמו במלחמת יום כיפור, אני מבקש מכם להפיץ אותה ברשימות דיוור נוספות. ידוע לי שישנם מטוסים ששמשו בטייסות אחרות (שאת רשימתם ניתן לקבל מטרנר), ולכן יהיה זה מן הראוי להפיץ אימייל זה בין כל טייסי ונווטי הפנטומים מכל הטייסות.
המוזיאון התחייב לשמר את המטוסים כחלק מהמשימות השוטפות שלו.
יבורך כל מי שיטה כתף. הסכום המדובר מהווה בדיחה של ממש, ואני בטוח שכל אחד מכם יכול לגייס אותו מהונו האישי. אין מניעה שכמה אנשים יתחברו כדי להציל מטוס אחד.
שאלות ניתן להפנות לטרנר או אלי.
מצ"ב פנייתו של טרנר.
בברכה
משה פרג
http://www.pereg.com/

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המכתב הספציפי הנ"ל אמנם מופנה לוותיקי טייסת 107 (עם מספרי קורנסים מהטייסת) אך בשיחה עם פרג - הכוונה היא לפניה עבור כל מי שיכול לתרום לנושא של הצלת כל הקורנסים הנמצאים כיום במוזיאון.

הנה מקצתם בתמונת פנורמה נפלאה של ניר (XNIR):
http://www.flickr.com/photos/xnir/4...157622061970314

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


להזכירכם, כך נראה מטוס (קורנס 158) שנשלח לגריטה. אותו כבר לא ניתן להציל:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מקור לתמונות:
http://www.sky-high.co.il/134771/%D...D7%A0%D7%A1-158

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...D#post3 004327
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 10-11-2013, 11:51
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
אוי, כמה שעצוב לי לקרא את הדברים האלה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "קריאה להצלת מטוסי קורנס מגריטה"

זה מחזיר אותי הרבה שנים אחורה, כאשר היינו זקוקים לפנטומים כאוויר לנשימה, והדוד סם לא רק שלא היה נדיב במיוחד, הוא עוד שם לנו רגליים. היה מבצע אדיר של "תרום בורג לפנטום", כאשר ילדים קטנים רוקנו קופות חיסכון ושלחו את הלירות הבודדות שלהם למשרד הביטחון. לשכירים הורידו מן המשכורת מילוות חובה ומילוות מרצון למיניהם, שחלקם בלבד הוחזרו ברבות הימים.
אחחח, אילו יכולנו להחזיר אחורה את הכסף. תחשבו קצת - 40000 ש"ח הם 400000 שקלים ישנים, או 400000000 לירות. כן, ארבעים מיליון לירות! אינני זוכר כמה עלה פנטום במקור, אבל אני בטוח שבסכום כזה אפשר היה לקנות לפחות חצי טייסת. חלומות........

מאידך - כשאני רואה (וממרר בבכי) את מצב המוצגים במוזיאון חיל האוויר, אני שואל את עצמי - אם אתרום סכום כזה כדי להציל פנטום מכלייה - ואם גורלו יהיה כשאר המוצגים שם, מה עשיתי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 10-11-2013, 18:32
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Mpiko שמתחילה ב "רק אני חושב שמי ששם 40,000..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Mpiko
רק אני חושב שמי ששם 40,000 שקלים להציל גוש מתכת לא שימושי, בזמן שיש אנשים שאין להם כסף לניתוחים ותרופות הוא קצת ... לא שפוי בעליל ?

אתה יכול לפתח את דרך המחשבה שלך אף ליותר מכך. מדוע בכלל להקים את המוזיאון שבו יש רק גושי מתכת לא שימושיים? ולהמשיך כך לגבי מוזיאוניים היסטוריים נוספים הקיימים במדינה, המספרים את תולדותיה (כדוגמת לטרון, מוזיאון האצ"ל, הפלמ"ח ודומיהם). אולי אפילו תחשוב לוותר על מוזיאון השואה. גם שם כל המוצגים כבר אינם שימושיים.
ובכן, רק מלראות את בני כל הגילאים, ובמיוחד בני נוער וחיילים, אשר שומעים שם סיפורי מורשת, פעמים רבות מאלו שהשתתפו בעצמם, תוך כדי שהם רואים את הכלים (ה"לא שימושיים") ולשמוע את תגובותיהם, היית יכול להבין את חשיבות הדבר.
גם תערוכת המטוסים, בימים של טקסי הענקת דרגות וכנפיים, כוללים מטוסי עבר ורבים מהמגיעים מתעכבים לשמוע את הסיפורים ולהצטלם עם הכלים שעשו היסטוריה.
לעומת "סיגמא05", שהביא בפניך את הסיפור הסיני, אני חושב שלכאן יותר מתאים המשפט "עם שלא שומר על עברו - אין לו עתיד".
משהו נוסף ש"סיגמא05" ציין: "עדיף לשמר את הקורנסים הקיימים במוזיאון מאשר להוסיף עוד כמה שבסופו של יום יצטרכו לתחזק". ובכן, המטוסים אינם נשמרים לצורך תחזוקה עתידית במוזיאון. יש עוד מטוסים רבים ששרתו בחיל האויר וטרם נרכשו, כמו גם מטוסי אוייב שנלחמו נגדנו ושראוי להציג גם אותם. לא תוכל להשיג את החסרים אם לא תתן בתמורה משהו כמו מטוס עבר שברשותך. אם הם ייגרטו, ה 40,000 ש"ח לא יגרדו את העלות שתידרש להבאתם והמשמעות הינה לוותר עליהם מראש.
הבעיה הגדולה היא שמדובר במוזיאון שצריך להיות מתוחזק ברמה הלאומית ולא מהכספים שחיל האויר נדרש לספק עבור כך כיוון שלחיל האויר ניתן תקציב לחוץ לשם משימותיו והדבר הראשון שהוא יוותר עליו יהיה תחזוקת המוזיאון.
אפילו לתת חלק מהמטוסים עבור אנדרטאות בארץ (כמו הקורנס בבאר שבע), עדיף על גריטתם. לפעולת הגריטה אין דרך חזרה.
אני נתנייתי וראיתי את המשמעות שהיתה לבניית האנדרטה לזכר הלוחמים הרוסיים במלחמת העולם עבור הווטרנים יוצאי רוסיה (פוטין הגיע לחנוכת האנדרטה)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4245345,00.html
האנדרטה הוקמה בסמוך לבית יד לבנים שבעיר. אני חושב שאף אחד לא יצטער אם יציבו שם קורנס, שיסמל את הכלים שבהם נלחמו ונהרגו מקרבינו.
ומשהו אישי בנושא "גוש מתכת לא שימושי" - אין לך מושג כמה שנים אני כועס על עצמי שכך חשבתי על מצלמתי הראשונה כאשר התקלקלה וזרקתי אותה. היום אין לי אפשרות להשיג אותה למרות שהיא מסמלת עבורי המון מעברי.

מחר צפויה להיות כתבה בנושא ב"ידיעות אחרונות", מעניין מה יהיה מגוון הדעות בכתבה (חלק מהדברים שכתבתי כאן אמרתי לכתב שהתקשר אלי).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 10-11-2013 בשעה 18:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 10-11-2013, 19:35
  משתמש זכר nabato nabato אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.11
הודעות: 427
אכן אי אפשר לשמר כל פריט.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "יערי, אם תרשה לי..."

בכול שנה יוצאים משירות בצה"ל עשרות אלפי פריטים בעלי ערך היסטורי וסנטימנטלי.
החל מכלי טיס רק"מ ונק"ל שלקחו חלק במלחמות ישראל וכלה בפריטי אפסנייה נושנים ממלחמת העולם השניה.
ואי אפשר לשמור על כולם.
ולכן הפתרון הנכון לדעתי,הוא שימורם של פריטים נבחרים במוזיאונים הקיימים וגם בבסיסי צהל,פחות כ"פריטים עיצוביים" כפי שהם מוצגים כיום ויותר "בפינות מורשת" מושקעות בהן יוצגו וישומרו הפריטים וההיסטריה של החיל,הגדוד ,הטייסת והמקצוע ,מטנק עם סיפור מעניין ועד כלי עבודה של חיילי החימוש,לדעתי זה יתרום לחיילים
שיבינו את ההקשר והחשיבות של מקצועם הצבאי והגדוד בו הם משרתים.
לגבי מצב המוזיאונים לדעתי הפתרון הוא בהקמת "חוגי חובבים מתנדבים" שיעסקו בשימור הפריטים.
את הטנק בב"ש אני אישית לא אוהב ,למרות שהייתי שותף פעיל בהבאת והצבת הזחל"ם בנווה נוי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 11-11-2013, 20:28
  avinoam549 avinoam549 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.04
הודעות: 815
"לפדות קורנסים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "קריאה להצלת מטוסי קורנס מגריטה"

מדובר כאן במטוסי קורנס של טייסת 107 שנשארו בחצרים לאחר סגירת הטייסת ולא הוסבו לקורנס 2000. הם היו מאוחסנים במגרש בבסיס והועברו למוזיאון.כמו כן הגיעו למוזיאון מטוסים שהיו באחסנה בעובדה (כמו גם מטוסי עייט וכפיר) על מנת שישוקמו לתצוגה, אך זה לא נעשה .

ה"חצר האחורית" של המוזיאון שימשה לאורך השנים וגם היום לאחסנה של מטוסים שיצאו משירות בבסיס ומהם הוציאו חלקי חילוף.המוזיאון לא עשה איתם כלום והם תמיד היו בסטטוס מכירה וטרנר תמיד ידע את זה.סיב"ט היה סוגר מכרז ואז הזוכה היה בא עם הבאגר ועם המשאיות, גורט ונוסע עם המתכת.זה קרה לא מעט פעמים, מטוסים היסטוריים הפכו לערימות מתכת ונעלמו מהמוזיאון והמוזיאון לא יכול היה להתערב.המטוסים האלה לא היו ואינם שלו.

מידי שנה הולך ופוחת התקציב שמעביר חיל האויר למוזיאון. ולראייה, בזמנו היו במצב טיסה עוד הרוורד וסטירמן (האדום),דרור,נשר,סופר מיסטר,כפיר, אורגן ומטאור 13, פוקר, מיג 15 דו מושבי ופייפר, ועוד מטוסים במצב הנעה והסעה. כולם נרקבים היום. מטוסי ההרוורד,סטירמן והספיט שנמצאים במצב טיסה מזדקנים ו"מתקלקלים" לעיתים תכופות וחיל האויר צריך לשלם על אחזקתם היקרה .המוזיאון וטרנר בבעייה קשה.אני מבין מדוע כתב את המכתב.אבל-

אני הייתי תמיד .בעד שימור נכון וצביעה אותנטית של מטוסים במוזיאון ותמיד מוכן לתת יד לכך בהתנדבות אבל מה לעשות-במצב הנוכחי אי אפשר לעשות זאת, כל עוד אין מבנה סגור לשמור עליהם.ואם מישהו, כמו משה פרג לדוגמה, או יערי ישקיעו 40,000 ש"ח מכספם כדי "לפדות" קורנס מגריטה, האם הם לא מביאים בחשבון שהמטוס לא ישופץ ולא ישומר כיאות (אין כ"א מקצועי) וגם אין היכן לשמור אותו ולהציג אותו כמו שצריך? האם אינם מבינים שהשקעתם תרד לטמיון?

ומדוע רק קורנסים? מה עם העייטים הלהטוטים הצוקיות והכפירים שנמצאים בחצר האחורית?

ועוד: אם חשבתם שמוזיאון חיל האויר מנוהל ע"י חיל האויר-טעות בידכם. המוזיאון משוייך ל"אגודת מורשת חיל האויר" שכתובתה במוזיאון וברחוב דרך פ"ת 53 בת"א. מטרתה המוצהרת "לאסוף ולאגד את ידידי ח"א ולארגנם לפעילות מסודרת ומאורגנת לשם השרשת מורשת ח"א". כל ההכנסות של המוזיאון הולכות לעמותה.ואם העמותה (שלפי האינטרנט אין לה אישור ניהול תקין, ואף אחד לא יודע מי בראשה, מי בוועד המנהל מי חבריה וכו') קיבלה ממשהב"ט 40,000 ש"ח על כל מטוס שנגרט שם במשך השנים, יש בה הרבה כסף.

חוץ מזה, כשהייתי איש מילואים במוזיאון, שמעתי שהעמותה מממנת משכורות של אנשי קבע המשרתים במוזיאון ושאין להם תקן מבחינת הבסיס, יתכן שזו רק שמועה.

ולבסוף-אם המוזיאון מבקש מוותיקי ח"א "לפדות" מטוסים בכסף לפני שיגרטו,ואף דואג לכתבה בעיתון, ראוי שיציג להם לביקורת דוחות כספיים של העמותה שידעו מהי, מי חבריה, מי מנהל אותה מה מצבה ולהיכן הולכות ההכנסות.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il


נערך לאחרונה ע"י avinoam549 בתאריך 11-11-2013 בשעה 20:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 12-11-2013, 08:29
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי avinoam549 שמתחילה ב ""לפדות קורנסים""

ממה שאני יודע, מהשנים שהעברתי בחיל ומהתחככות במוזיאון:
1. העמותה לא מממנת אף איש קבע. יש סוגי תקנים שניתן "לקנות" במכרז, אבל זה לא העמותה, אלא בסיס חצרים, אם כבר.
2. למיטב ידיעתי, מי שמנהל את המוזיאון זה אנשי חיל האוויר, בכל היבט משמעותי. יש מפקדת מוזיאון שהיא קצינה בקבע (טרנר לא המפקד...), האחזקה מבוצעת על ידי אנשי קבע וחיילי חובה, הייעוץ ההנדסי ניתן מיא"א ותע"א כתרומה.
3. בשביל שמטוסי המוזיאון ישומרו כראוי, צריך להוציא אותו מאחריות חיל האוויר, להעביר אותו לידי עמותה מסודרת עם תקציב חיצוני מובהק, יכולת לקבל תרומות בצורה מוסדרת, וכמובן - יכולת להעסיק מתנדבים (גם היום אפשר אבל זה מורכב).
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 21-01-2014, 23:13
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "תמונות שהועלו היום לאתר..."

בתמונה האמצעית על אחד ממקטעי הגוף רואים שכתוב קורנס 2000. זה אומר שגורטים גם את אלה. מעניין אם הפשיטו מהם כל מיני מערכות.
אני עוד יכול להריח את הריח המיוחד בדת''קים, דלק שרוף מעורב עם שמנים ואויר קר במבנה הבטון העצום. והשריקה המתכתית של המנועים בסרק. והעלייה כשפותחים מנוע להסיע החוצה.
בתור ילד לבקר בדת''ק תמיד היתה חוויה מסתורית ומרגשת. תמיד הערכה לאנשים שגרמו למכונות האלו לעלות לשמיים, ולאלה שנהגו בהן.
ועוד דבר- יש בכל גוף כזה כל מיני מתכות יקרות הרבה יותר מסתם פחים ופלדה ואלומיניום. לא עושים עם זה כלום? ככה סתם בא איזה איציק עם מכולה וזורק לאוניה באשדוד שנוסעת לסין?

באופן אישי, אני חושב שבכל מיני בתי ספר ושכונות בארץ הצבה של מטוס פאנטום עם שלט הסבר היתה יכולה להיות תוספת מעוררת השראה וגורם מעודד להתייחס למורשת, לדורות של עשייה, למורים שיכולים היו להיעזר לכל מיני דברים- דוגמאות בחצי שקל להתנסות חווייתית:
מורה לכימיה ישלח תלמידים לראות מתכות ויישומים תעשייתיים, מורה לפיזיקה יסביר על עילוי ותנע, מורה להיסטוריה יקשר להיסטוריה, מורה לגיאוגרפיה יסביר על כלכלה והשפעת אמריקה על המזה''ת, מורה לערבית יאלתר משהו, מורה לשל''ח יסביר על ערכים, לכל אחד יש דוד שהיה בחיל האויר, או שטסו מעליו פאנטומים בתעלה, או שהיה ממ''סניק, או שהיה עם מוטה בפיקוד, ועוד ועוד ועוד.
וכהשקעה בחינוך נראה לי שזה משתלם יותר משיווק כברזל.
אבל אני והשטויות שלי, עזבו אתכם.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 22-01-2014, 13:08
  עופר כהן עופר כהן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.08.11
הודעות: 51
כמי שעבד והיה סביבם לא מעט זמן בהחלט הלב נחמץ..אבל,
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "תמונות שהועלו היום לאתר..."

לשמור גרוטאות מתכת שנים ללא תכלית, אין בו תועלת.
ניתן לשמר מספר מוצגים במספר מרכזים בארץ נגישים לאזרחים, כי בכל זאת יש מקום חם בלב למטוס הזה. שמו של המטוס הזה קשור לנצח בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל וככזה ראוי להעמיד מוצגים ראויים משומרים ומכובדים. את כל השאר ניתן למחזר לטובת שימור איכות הסביבה.

גם גורלם של הפאנטומים הגרמנים לא שונה מאשר שלנו. בקישור הזה

אולי את המנועים ניתן למכור, כי ישנה אפשרות להסב אותם לגז למטרות שונות
וגם אז המחיר יהיה זול, יש כל כך הרבה מנועים כאלו שיוצרו...

הדבר שהכי יפריע לי במקרה של גריטת ה E/S (התשעימים). כאן אני אבוא לעצור את הבולדוזר בגופי.
עד שלא יחזירו לי את הלילות שלא ישנתי, לא אתן שיגרטו אותם.

נערך לאחרונה ע"י עופר כהן בתאריך 22-01-2014 בשעה 13:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:45

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר