לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-10-2013, 13:26
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
תקופת המנדט של לנדרובר

תקופת המנדט של לנדרובר

אנגליה, אוגוסט 1950. שלוש מכוניות רבועות וירוקות הוטענו על אניה בדרכן לנמל חיפה. אלו לא היו אוסטין, מוריס, ווקסהול או הילמן. בחזיתן נשאו הירוקות אליפסה ובה הכיתוב “לנדרובר”. זו היתה תחילתו של רומן קצרצר של החברה הבריטית עם שוק הרכב של המדינה הצעירה, רומן שיסתיים תוך קצת למעלה משנה, לא לפני שיגיעו לכאן עוד ירוקות רבות מסוליהאל שליד בירמינגהאם.

לנדרובר היתה התשובה של רובר לג’יפ האמריקאי: רכב קטן וספרטני עם הנעה כפולה ושלושה מקומות ישיבה צנועים, שהתאים למגוון שימושים, כולל זה הצבאי. המכוניות הראשונות הוצגו ב- 1947, והיצור הסדרתי החל בספטמבר 1948. בישראל שווקו מכוניות הנוסעים של רובר בהצלחה ניכרת בין 1945 ונובמבר 1947 על-ידי היבואן המקומי: לינד וחלבי. לאחר שהמלחמה נסתיימה נותרה רובר ללא יצוג מקומי. ואכן, בין אוגוסט ואוקטובר 1950 נמכרו 15 לנדרובר לידי גורם ישראלי. אלא שלא היה זה יבואן רובר. הקניינית היתה “חברת החשמל לארץ-ישראל”. בספרי היצור של רובר נרשם כי שלוש הלנדרובר הראשונים נמכרו לחברת החשמל הארץ-ישראלית, הרשומה בלונדון.

עם הגעתן של שלוש הלנדרובר לחיפה מתברר כי חברת החשמל היתה אמנם הגורם המזמין, אך לא בהכרח היעד הסופי. ב- 25 בספטמבר שולח רס”ן ורדון ממפקדת קצין שריון ראשי מכתב בסיווג “סודי ביותר” למפקדת חיל הטכנאים, ובו הוראה להעביר אליו מייד רכב לנדרובר, לצורך ניסוי טקטי. בהיעדר לנדרוברים אחרים בישראל באותה עת, ולאור סמיכות המכתב למועד ההגעה המשוער של המכוניות לישראל, נראה כי המדובר באחת מהלנדרובר של חברת החשמל. בעקבות שלוש אלו הגיעו תריסר נוספות, ואף הן הוזמנו ע”י חברת החשמל.





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2013/04/Land-Rover-80-1951-Border-Patrol-Israel-300x221.jpg]

חיל הספר והלנדרובר. שלוש הפלוגות קיבלו כ- 60 כלים באביב 1951



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2013/04/Land-Rover-80-1951-Border-Patrol-Israel-Police669-300x277.jpg]

נהנה בלנדרובר? לא ברור…



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://israelmotorindustry.org/wp-content/uploads/2013/04/Land-Rover-1952-Willys-cab-1956-Israel-300x212.jpg]

העימות האולטימטיבי? וויליס טנדר צבאי, מהרכבה מקומית (1957), ולנד רובר שנתרם ע”י הסוכנות, 1952



המשך:
http://israelmotorindustry.org/land-rover-series-i-israel/
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:55

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר