לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-07-2005, 13:58
צלמית המשתמש של תוהו ובוהו
  תוהו ובוהו תוהו ובוהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 1,718
פסק הלכה: אין לחסום כבישים לגוש קטיף, וכל שכן בשבת

פסק הלכה: אין לחסום כבישים לגוש קטיף, וכל שכן בשבת

בפסק הלכה לחיילי צה"ל ושוטרים כותבים הרבנים, לפני שעה קלה "אין להשתתף בחסימת כביש גוש קטיף בפני יהודים וכל שכן שחס וחלילה אין לחלל שבת למטרה זו". תא"ל וייס, הרב הראשי לצה"ל נדרש ע"י קצינים להתיר זאת
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.inn.co.il/data/images/2005/01/03/harav-vaiis3-s.jpg]


הרבנים הראשים לישראל לשעבר, הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו פרסמו לפני שעה קלה, פסק הלכה לחיילי צה"ל וכוחות הבטחון וזהו לשונו : "היות ועל פי ההלכה אין לסייע לדבר עבירה, הרינו להודיע כי אין להשתתף בחסימת כביש גוש קטיף בפני יהודים וכל שכן שחס וחלילה אין לחלל שבת למטרה זו".

קצינים בכירים תדרכו את הרב וייס כדי שיאשר חסימת הגוש גם בשבת

הפרשן הצבאי של "הארץ", עמוס הראל, גילה הבוקר בעיתונו כי כי "העימות, יוכרע במעגל החמישי מבין ששת מעגלי הפינוי - זה שמאיישות מפקדת חטיבה 7 של חיל השריון ויחידות משטרה, הכולל את המחסומים שעל הקו הירוק (ציר "הוברס"), כביש הנגב המערבי העובר ממזרח לו (ציר "חושיאל") והדרכים שמחברות ביניהם. הצבא מודע לחשיבות העניין. באחרונה נדרשו קצינים ברצועה לתדרך את הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, בדבר חיוניות המשימה. הם נזקקו לוייס, כדי שיאשר לחיילים דתיים שביקשו את חוות דעתו לאייש את המחסומים הללו גם בשבתות".

בתגובה הצהיר דובר צה"ל כי "צה"ל מחויב בשמירה על קדושת השבת, ובכל מקרה של פעילות חריגה בשבת, הדבר נעשה בתיאום הרב הצבאי הראשי. במקום שלא יהיה חשש לחיי אדם או לא יהיה צורך מבצעי - לא יהיה חילול שבת". דובר צה"ל טרם השיב לפניית ערוץ 7, מה תהיה תשובתו של תא"ל הרב ישראל וייס, וכיצד ינהג.

באופן לא רשמי טענו היום גורמים ברבנות הצבאית באוזני ערוץ 7, כי אכן הובטח להם שלמעט פיקוח נפש, כמו מפגינים שינסו לחתוך את גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, לא יופעלו גורמי הביטחון בשבת. עם זאת הודו גורמים אלו, כי במחסומים הוצבו מפקדים בכירים והם יכולים על דעת עצמם, להגדיר מצב כ"פיקוח נפש", ללא התייעצות עם רב צבאי, ועל בסיס קביעתם זו לנסות ולאץ חיילים דתיים לחלל שבת.
7
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:32

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר