לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 21-08-2013, 23:33
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "מזל טוב! בשעה טובה מגיעים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לוגיין
מזל טוב!
בשעה טובה מגיעים הכלים החדשים גם לגזרה הצפונית. הרכש וההצטיידות היו איטיים בעיקר בגלל התקציב המוגבל של חה"י (שדולדל בשנות ה90 עם רכש הסערי 5 והצוללות) אבל בשעה טובה זה הגיע.

ידידנו רשף914 יצטרך עוד שנה שנתיים להתחיל לעשות הסבה למילואים


מותר להיות פסימי?
קודם כל, שלא יובן לא נכון. משמח לשמוע כזו בשורה. באמת!!!
חושב שכלי בכזו רמה הוא דבר שראויי לגזרה הזו (האמת בהתחלה חשבתי שיביאו חלק לאשדוד וחלק לחיפה בו"ז).
ואכן, ההכשרה תידרש, על אף שאני בספק כי המילואים מאוד מאוד מועטים בבט"ש ואני בספק עד כמה יהיה משתלם לחיל הים להכשיר אותנו ולא להשתמש פשוט במילואימניקים יותר "צעירים" שמכירים את הכלי.
למרות שבגדול - חלק מהמערכות זהות לגמריי, כמו חלק מהמערכות הגנ"ק, נשק, וכן תפקידים כמו חובש וכו'. החלק הקריטי ללמידה - וזה גם נוגע אלי כי זה היה תפקידי - זה המכונה. שאותה באמת יש ללמוד.

אומנם אני לא צופה לראות סימני 3 בשנים הקרובות ברציפי ב"ח, הפלגתי על הכלי בתקופות הטריילים שלו והוא פשוט מדהים. חוויה.

ולחלק הפסימי...
חיל הים התחזק לאחרונה במספר כלים חדשים. חלקם פורסמו פה בפורום, חלקם לא. לצערי ממה שאני שמעתי ושומע מאנשים שקשורים היום, בהווה, לפלגה. התאכזבתי.
האמצעים קיימים, החיילים מוכשרים ומוכנים אבל הגואבוס... כואבות מרוב שמחזיקים אותם.

"הג'וב" הזה הוא תובעני, קשה, מאחל להם שהכלים האלה - ת"ש משמעותי לעומת סימן 1 ו 2 - יגיעו במהרה ובעיקר, כמו שמוטבע על הרציף בחיפה, שידעו ים של ביטחון. א.א. ...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 22-08-2013, 11:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "אתה חושב שהבחירה נובעת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Reshef914
אתה חושב שהבחירה נובעת משיקולים כלכליים\ יכולת עבודה ולא מצרכים מבצעיים?

שאלתך השנייה הייתה ברצינות או ציניות?
במידה ושאלת ברצינות. דבורה זה לא כלי שפשוט להעביר בכביש (אומנם שוקלת כמו טנק אבל הבעיה זה המימדים).
א' לא רואה סיבה להסיע אותה עד חיפה. פורקים באשדוד. בדיקות הרצה. מתדלקים ויאללה, לחיפה. הפלגה תיקח פחות מהובלה ממשאית בתכלס.
ב' ממה שאני מכיר, אם היה צורך, מעלים\ מורידים באשדוד. אולי שינוי משהו אבל זה מה שאני מכיר.

1. לא יודע מה השיקולים לבחירה, במספנות ישראל על קווי הייצור שלדגים למדינה זרה וברמתא הדבורות לחיל הים, ז"א רמתא היו זמינים יותר.
מעבר לשיקולי הזמינות (אולי גם מחיר?) הבנתי שגוף הדבורה 3 מתנהג טוב יותר במים מגוף השלדג.
כפי ש avifresh ציין יש לדבורה 3 אפשרות גם מערכת הנעת סילון (WJ), אולם לא ידוע לי אם בוצע רכש כזה כבר בחיה"י ו/או אם הכלים החדשים המדוברים יהיו WJ ולא מדחף.

כפי שהבנתי מהסקירה של לוגיין אחד ההבדלים המשמעותיים בין הסילון למדחף הוא שבמדחף ניתן לשלוט רק על מהירות המדחף ואילו בסילון (WJ) ניתן לשלוט על שני משתנים: מהירות דחיפת המים וכמות המים הנדחפת בכל רגע נתון, מה שמתבטא בהאצה מהירה יותר ובפניות חדות יותר של הסילון.

2. הייתי מאד רציני לגבי ההובלה לחיפה, כביש 6 משנה הכל.
המשאיות כבר בתנועה, עוד שעה ומגיעים לחיפה, למה להכנס לאשדוד?


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-08-2013 בשעה 11:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 22-08-2013, 13:42
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE=Reshef914]אתה חושב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
1. לא יודע מה השיקולים לבחירה, במספנות ישראל על קווי הייצור שלדגים למדינה זרה וברמתא הדבורות לחיל הים, ז"א רמתא היו זמינים יותר.
מעבר לשיקולי הזמינות (אולי גם מחיר?) הבנתי שגוף הדבורה 3 מתנהג טוב יותר במים מגוף השלדג.
כפי ש avifresh ציין יש לדבורה 3 אפשרות גם מערכת הנעת סילון (WJ), אולם לא ידוע לי אם בוצע רכש כזה כבר בחיה"י ו/או אם הכלים החדשים המדוברים יהיו WJ ולא מדחף.

כפי שהבנתי מהסקירה של לוגיין אחד ההבדלים המשמעותיים בין הסילון למדחף הוא שבמדחף ניתן לשלוט רק על מהירות המדחף ואילו בסילון (WJ) ניתן לשלוט על שני משתנים: מהירות דחיפת המים וכמות המים הנדחפת בכל רגע נתון, מה שמתבטא בהאצה מהירה יותר ובפניות חדות יותר של הסילון.

2. הייתי מאד רציני לגבי ההובלה לחיפה, כביש 6 משנה הכל.
המשאיות כבר בתנועה, עוד שעה ומגיעים לחיפה, למה להכנס לאשדוד?


1. אני לא חושב שיש שינוי משמעותי במחיר. אני לא זוכר אותו, אבל משאר שהוא די זהה. ככה חיל הים נהנה גם מתוצרת רמתא וגם מתוצרת מספנות ישראל ושתי החברות נהנות ממכירות לחיל הים.
מאחר ולא שמעתי אפילו על סימן 3 עם מנועי WJ שיצאו לטריילים כלשהו ובעצם עברו את השלב של "יש לי רעיון נחמד..." לא שמעתי על התפתחות בנושא ואני בספק עם פה מדובר בסימן 3 WJ (אני מתאר לעצמי שבמידה וכן, אז בכלל, הכלים יגיעו לב"ח עוד שנים ארוכות. אולי שסימן 4 כבר תגיע).

מה שכתבת נכון, אבל אלה אינם ההבדלים היחידים. ישנם עוד הבדלים מאוד משמעותיים. תחשוב טוב טוב.
בנוסף, יצא לי לשמוע לא מעט על כך שמנועי הג'ט מאוד עמידים לעומת מדחפים. אני לא יודע אם זו עובדה או מכונאים ממורמרים אבל דיברו על זה שמדחף נשחק הרבה יותר מהר עקב עומס העבודה. ולעומת זאת, גם שמעתי על תקלות נפוצות בג'ט.

2. למה לא דרך 6? אני לא יודע איפה מפעלי רמתא ממוקמים בדיוק. מכיר רק את האזור ורק לצאת מהאזור ולעלות על כביש 6 יקח שעה. באזור ב"ש והמחלף הקרוב לעליה ל6 הוא מחלף מאחז (אני אני לא טועה).
שוב, אני לא יודע מה יעשו. כל מה שאני אומר זו הדעה שלי בלבד, אבל א' הכלי הזה בנוי בצורת V בתחתית ויש לו מבנה גבוה, הדבר יקשה על תמרוני משאית וזה לא שהיא תרביץ 100 בכביש 6 הפתוח. לא יודע בכלל אם היא תחלוף מתחת לגשרים לאורך הדרך או בחיפה.
אל תשכח שמתחת למה שאתה רואה בתמונות, יש שוקע של עוד +- 2 מטר.
במקום לתמרן ביציאה מרמתא, להיגרר ב6 באיטיות להפריע לתנועה ואז גם לתמרן בתוך חיפה. סע אשדודה, זרוק אותה במים ותן לה להפליג - תבינו, זה מה שספינות עושות הכי טוב, מפליגות
בנוסף, כל כוח עבודה כלשהו שאתה צריך מהמפעל מגיע "רק" לאשדוד ולא תסיע צוותי עובדים עכשיו עד חיפה.
ובסופו של דבר?
עם כל הטרטורים והתמרונים, בסופו של דבר אני בטוח שאם תיקח 2 דבורות, האחת תיזרק באשדוד והשניה תוביל לחיפה, זאת מאשדוד תגיע בהפלגה לחיפה לפני שהדבורה שהובלה לחיפה תהיה במצב שייט כמו האשדודית

אם נתרכז בעיקר? זה מסתכם בזה שכל התקופה הזו היו דבורים באשדוד ואז שהגיעו הסימן 3 והשלדג - התמונה של בעליו של אופנוע ים בהלם מהעובדה שהוא רואה פתאום "דבור ענק ויותר גדול" מצליח להדביק לו את הזנב. שווה הכל.
הדבור כמובן, היה דבורה במבחן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-08-2013, 09:30
  avifresh avifresh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.04.04
הודעות: 2,535
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Reshef914 שמתחילה ב "אגב, תוהה מה היו השיקולים..."

קיימים שני סוגי דבורה 3, הנעת מדחפים והנעת סילון מים:
מתוך http://www.engineers.org.il/_Uploads/5813oniyot08.pdf

השוואת ביצועי מערכות הינע Waterjet ו- Arneson בספינות סיור
רס"ן אלנטוך יובל, מחלקת כלי שיט, חיל הים
אחד הנושאים המרכזיים בתהליך תכן כלי שייט חדש להשגת הביצועים הנדרשים (מהירות, תמרון ועוד) הינו בחירת מערכת ההינע. לעמידה בדרישת המהירות המקובלת כיום לספינות סיור חדישות (מעל 40קשר) ישנן, עקרונית, שתי אפשרויות עיקריות לבחירת מערכת הינע; מערכת הינע מסוג Waterjet ומערכת מדחוף שטח, Surface Propellers. ספינות הסיור החדישות מסוג Super Dvora MK3 מתוצרת חברת רמת"א נבנו בשתי התצורות, דבר שאפשר מדידה והשוואת הביצועים של שתי מערכות הינע אילו בגוף ספינה זהה.
המדידות, הניתוח והשוואת הביצועים נעשו עבור פרמטרים רבים כולל; מהירות מרבית, עמיסת מנועים בערכי דחי שונים, האצה, עצירת חירום, קוטר סיבוב, רמת רעידות, תצרוכת דלק ונצילות מערכת ההינע. ההרצאה תסקור תחילה את מבנה ועיקרון פעולת מערכות הינע מסוג Waterjet ו- Arneson, ותציג בהמשך את תוצאות המדידות שנעשו וניתוח השוואתי של שתי מערכות ההינע.
השוואה וניתוח רעידות והלמים המתפתחים בשתי ספינות סיור מהירות דומות אך
בעלות מערכות הנעהשונותשבשירות חיל הים רס"ן צבי שיינגרט, מחלקת כלי שיט, חיל הים.
למניעת פעילות חבלנית עוינת בתווך הימי של מדינת ישראל מפעיל חיל הים מערך של ספינות סיור
מהירות, ביניהן דבורות סימן 3 אשר נבנו ע"י חברת רמת"א של התעשייה האווירית. חיל הים מפעיל
דבורות סימן AD 3 ודבורות סימן JET 3. שתי הספינות בעלות דמיון רב אך קיים שוני ביניהן במספר תחומים: (1) מערכת ההנעה של הספינות שונה, ספינת "דבורה סימן AD 3" מונעת באמצעות מערכת מדחפי שטח מפרקית, Arneson Drive ואילו ספינת ה"דבורה סימן Jet 3" מונעת באמצעות מערכת סילון מים, water jet מתוצרת חברת 2) .KaMeWa) שוני גיאומטרי במבנה הגוף של שתי הספינות, ספינת ה "דבורה סימן Jet 3" ארוכה יותר בקו המים בכ- 0.4 מטר לעומת ספינת ה"דבורה סימן AD 3" מצב בו קיימים שני כלי שייט דומים מאוד בפרמטרי המבנה, המטעד וייעוד המשימות אך בעלי מערכות הנעה שונות הינו מצב ייחודי ומאפשר השוואה בין הפרמטרים השונים של שני הכלים. מוצגת השוואה בין פרופילי הרעידות וההלמים המתפתחים בשני כלי השייט ונבחנה השפעה של מערכות ההנעה השונות על התנהגות הדינאמית של חלקי המבנה השונים.

לצערי אין לי את מסקנות הבדיקה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 22-08-2013, 17:34
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "השלדג פחות מוצלח מהדבורה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לוגיין
השלדג פחות מוצלח מהדבורה בעמידות לרעידות (ובעיקר חבטות) ובהנדסת אנוש שלו למרות שכמי שהגיע מדבור כשסיפרו לי על זה היה לי קשה להבין על מה התלונות. בכל מקרה, הדבורת ג'ט היא תוצר של שיתוף פעולה בין המספנות לרמתא כדי לשלב בין היתרונות של שני הכלים האלה. כשדיברתי עם החבר'ה מאשדוד לפני כמה שנים הם דיברו על זה שזה התכנון לטווח הארוך של מערך הבט"ש.


זה אכן קשה להבין על מה התלונות. בתור מי שהגיע מדבורה שעלייה להספנה הביאה לגילוי שהצלעות מעוותות ברמה קיצונית (יש תמונות משעשעות) ובעקבות זה חל סבב בדיקות בכלל הדבורות בבסיס זה נשמע מוזר. אבל מהירות ותימרונים כמו הכלים האלה, העומס על הגוף אדיר.

אתה מה שאתה אומר ידעתי כמו שאמרתי, בגדר התכנון. מה שחידשתי לי שזה הגיע לרמת הביצוע.
"הפנטזיה הרטובה" הייתה לשלב בין הסימן 3 להנעת ג'ט עוד מתקופת הטריילים של הכלים. אבל לא ידעתי שה 836 כזו וזה כבר הגיע לשלב יצור.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 23-08-2013, 22:00
  Reshef914 Reshef914 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.12
הודעות: 937
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[QUOTE=Reshef914]האם יש..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
תמונות לא מסווגות של 914 יתקבלו בשמחה, אפילו בחלוקה לכלים עבר/הווה/עתיד
רצוי להעלות אותם ישירות לאשכול ולא לצרף לינק, כי לא ידוע מתי ימחקו משם


זו בדיוק הייתה שאלתי...

קודם כל, אלה תמונות שמעולם לא העלתי לרשת וגם אלה שיעלו יכללו בעבר נוף (יש אפילו סרטון קצר של דולפינים מאחת הפלגות הבט"ש הראשונות של השלדג). לא אוהב לפרסם דברים מהצבא כי אני לא חושב שיש לזה מקום אבל יש כמה תמונות יפות.

אז א' איך אני מעלה ישירות לפורום ולא דרך לינק? כי זה מה שרציתי (מאחר והתמונות לא מופיעות בשום מקום ברשת).
ב' איך\ למי אפשר לשלוח אותם בפורום כדי שיברר מול גופי הצנזורה? (צר לי על העצלנות אבל אין לי זמן\ כוח לברר איתם).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 26-08-2013, 13:19
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 403
"דבורה סימן 3" בגבול לבנון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "פלגות הבט"ש מצטיידות בעוד ספינות סופר-דבורה סימן 3"

חיל הים צפוי לקלוט בקרוב מספר ספינות "סופר דבורה" סימן 3 שמיועדות לשמש את פלגת הדבורים שאחראית על שמירת הגבול עם לבנון.
עד כה ספינות מדגם מתקדם זה לקחו חלק רק בפלגה הפועלת מול חופי עזה ואשדוד, ואילו בזירה הצפונית השתמשו בדבורות מדגם סימן 1 וסימן 2.
הספינות המתקדמות כבר הוכיחו יכולות מבצעיות והן צפויות לשפר את מערך ההגנה בזירה הצפונית. בין היתר דבורה סימן 3 מסוגלת להפליג מהר יותר, לתמרן טוב יותר, ויש לה יכולות מכ"ם ואש טובות יותר.
חיל הים מצויד בשלושה סוגי דבורות. רכש הדבורות, המיוצרות על ידי התעשייה האווירית, נערך במקביל לקיצוץ שתי ספינות קרב של חיל-הים, על רקע ההתייעלות הנדרשת בתקציב הביטחון.

http://www.israeldefense.co.il/?Cat...&ArticleID=5059
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 16-01-2016, 12:14
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Prototype שמתחילה ב "חוצפה :) העיקר שיחליפו את..."

המציאות מכתיבה את העניינים, הגיזרה של 914 אמנם חשובה מאד אבל עדיין אין שם חיכוכים.
בגיזרה של 916 יש לא מעט חיכוכים המגיעים לעיתים למצבי ירי הרתעה.
לפני כחודש היה גם אירוע בו הופעלה תירגולת "סירת תופת" בעקבות כלי שייט עזתי ששט במהירות לכיוון שלדג שלהם.

שלושת הכלים החדשים מאובזרים באמצעים יותר מעודכנים שיעזרו יותר ל 916 לבצע את המשימות, גם שאר כלי הבט"ש יעבר עידכונים אבל זה קורה בהדרגה גם מסיבות תקציב, גם מסיבות טכניות וגם מסיבות מבצעיות (אי אפשר לשדרג מערכות לכולם בבת אחת)

זה בסדר, 914 יקבלו כלים מצויינים שאכן יחליפו את הקשישות

סרטים בנושא


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 15-09-2016, 08:53
  Prototype Prototype אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.12.14
הודעות: 952
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "שאלה קצת כללית: איך מבדילים..."

בגדול ובקצרה:

- דבור-גבורה, הבדלים בולטים לעין בגודל ובמידות. דבור מעט יותר עגול. מבנה הגשר מעט שונה ולא יגיע עם טייפון בחרטום.
- דבורה סימן 1, דומה לדבור, יותר גדולה + מה שציינתי סעיף קודם. לעיתים עם טייפון בחרטום.
- דבורה סימן 2, מעט גדולה מדבורה סימן 1, הבדלים חיצוניים בולטים: הפתחי אוורור ויניקה על הסיפון שונים וההבדל הכי גדול, סימן 2 ננהגת בשיטת A.D., המקבילה להנעה וקטורית בכלי טיס.
- דבורה סימן 3, גדולה יותר בכל מובן שהוא. הגשר גדול יותר. "מחודדת" יותר בעיצובה.
- שלדג, דומה מאוד חיצונית לסימן 3, הבדל בולט, ננהג באמצעות מנועי ג'ט ולא מדחפים.

כמובן שיש הבדלים קטנים יותר שקשה להבחין בהם כמו צורת התורן ואופן סידורו, המכ"מ, פסי שפה להגנת נתזי בדפנות הכלי, מדפי ירכתיים וכו'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:29

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר