17-08-2013, 04:31
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.01.10
הודעות: 564
|
|
ומהי דיפלומטיה?
לפחות על פי ההגדרה שלי זה יכולת וורבלית שתגרום לאנשים שנגדנו או נייטרלים להיות לצידנו.
עכשיו ניקח שתי אמירות:
אמירה 1:
"אני מזועזע מהרצחנות המשתוללת בסוריה. היא מעידה על המצב המעוות בתרבות העולם הערבי, והמסקנה היא שאין לישראל עם מי לעשות שלום כל עוד העולם המוסלמי לא פותר את בעיותיו הפנימיות. למעשה, המצב שם מעיד ששלום זה לא משהו שהם מחפשים, אלא להשביע את תאוות הדם הבלתי רציונלית שלהם, שתופנה, ואף מופנית היום, כלפי העולם המערבי".
אמירה אמיתית, וטובה לנו.
אמירה 2:
"אני מתמוגג בכל פעם שאני שומע על הרוגים בסוריה. אם כל המוסלמים ימותו אז העולם יהיה יותר טוב. איזה תרבות זבלה הביאו המוסלמים, והתמיכה של גורמים אירופאים במוסלמים אף גורמת לי להתמוגג כשאני שומע על פיגועים באירופה. כשאני שומע על כך שבירת האונס האירופאי היא שוודיה אני אומר לעצמי שיאכלו את הדייסה שהם בישלו, ואני מקווה שכל פעילות זכויות האדם השוודיות שפועלות למען הפלסטינים יאנסו על ידם. זה ירגיש לי כניצחון".
אמירה אמיתית אבל רעה לנו.
מה שאתה מגדיר כ"לא דיפלומטי" הוא לא בהכרח אכן "לא דיפלומטי". להשוות בין הפלסטינים ששוחררו לרוצח ההמונים ברייוויק זה אולי יוצר רעש ומחלוקת בתשקורת המעוותת שלהם (וכמובן שלנו), אבל בהגדרה שלי זה לא "לא דיפלומטי". זה בסדר גמור, וכן ירבו. לכן, לא מה שמרגיז ומתעמת ואמיתי הוא "לא דיפלומטי", אלא מה שלא משרת אותנו בכך שהוא לא גורם ל"קהל" לתמוך בנו, ואפילו מעורר נגדנו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
אתה לא יכול לשנות את הדעה של מי ששונא אותך, כיוון שהשנאה שלו אותך, בכלל לא תלוייה במה שאתה עושה או אומר, אלא בתדמית שהשונא צייר לעצמו בראש שלו, מבלי שבכלל יהיה לך קשר לדמות הדמיונית הזו.
|
את זה קיוויתי שלא תגיד, כי כאן ירית לעצמך ברגל, ויתרת את כל המערך הדיפלומטי. זה פשוט לא נכון.
אם יש מי שכמובן ציוני, ויודע לשרת את האינטרסים של ישראל (כמובן שהוא רשאי להכעיס, לעורר ולערער דעות בדרך), כן ירבו. אם יש מי שציוני, אבל התנהגותו לא משרתת אותנו בשורה התחתונה, אז עדיף להחליפו במישהו שיתרום לנו.
_____________________________________
|