19-07-2013, 11:29
|
|
|
חבר מתאריך: 15.03.13
הודעות: 84
|
|
תודה רבה חברים, איזה כייף לראות את התגובות....שימח אותי עד מאוד.
אז ברצוני להשיב על מספר דברים/נושאים שהחברים היקרים העלו פה:
1.צביעת מסגרות של חלונות תא הצוות ושל החרטום: זה דבר שעוד נשאר מהתקופה הראשונה שלי בבניית דגמי מטוסים, ואל נא תחשבו שלא חשבתי על צעד זה גם בתקופה זו שלצבוע את מסגרות תא הטייס/הצוות. והחלטתי שאינני מבצע צביעה בכל חלק שהוא שקוף-אך ברגע שאצבע צביעה זה יסתיר לי את האובייקטים (?) שנמצאים בפנים. ואני פשוט אוהב מאוד לראות בחופשיות יתרה את מה שנמצא בתוך תא הטייס ואין זה משנה איזה מטוס זה. ( גם ב F16A שבניתי כל כיפת תא הטייס שקופה ) .
אני מודע לדבר שזה די לא מציאותי וזה לא קיים במטוסים האמיתיים,ושלכיפות תא הטייסים יש מסגרות שמחברות את החלקים השקופים, אך העדפתי בדגמים להשאיר כמו שזה.
2.צביעת המטוסים בלכה שקופה:
לאחר שניסיתי וצבעתי עם אותה לכה את הדגמים הראשונים שבניתי (בתקופה זו) , התלהבתי והחלטתי שאני צובע את כל המטוסים שאני בונה ושאני אבנה עם הלכה הזו. דבר ראשון הלכה המבריקה שומרת על הצביעה ועל הדקאלים , אגב לאחר שעוברים עם הלכה על הדקאלים אז מבחינים בקווי המתאר של המטוס, כאילו הלכה מכניסה את הדקאל גם באזור קווי המתאר, במקרה של מטוס זה קווי המתאר הינם כלפי חוץ אז זה מבליט אותם - וגם את זה אהבתי שנוצר כך.
והלכה שומרת על הדגם מפני האבק - טוב,נכון שאבק נופל על הלכה אך הניקוי הוא פחות - אני פשוט עובר עם מכחול רחב על מנת לנקות את הדגם ו...זהו.
ודבר נוסף (שהזכרתי) - הלכה מדגישה,מכהה קצת את הצבעים - ווואאוו, אני "מת" על זה. זה נותן אפקט עם יותר נוכחות ,מדהים בעיניי...
וגם לאחר הצביעה עם הלכה הזו - אני (ייתכן שזה רק אני..חח) מרגיש שהצביעה של המטוס והדקאלים כמעט "בתוך הפלסטיק" כלומר שכאילו הלכה נועלת את הצביעה + דקאלים וזה יישמר לי לעשרות שנים.
לגבי צביעת הגלגלים - זה גם קטע שנשאר אצלי מהתקופה הראשונה - איפה שהגומי בצבע שחור,והעיגול הפנימי - בלבן או כמו במקרה במטוס זה צבע אלומיניום. אז קיבלתי - להבא, גלגלים בצבע שחור מט.
עכשיו כותרת : פספוסים
נכון מאוד, חברים - אתם צודקים , יש לא מעט פספוסים וחוסר התאמות בדגם זה מאת החברה היצרנית. קו התפר של הגוף - אני העדפתי להשאיר כמו שזה וידעתי שיש צורך עוד לשייף ולהעלים את קו התפר בגוף, צודקים במיליון אחוז אך מאידך החלטתי להשאיר כמו שזה מאשר להתחיל לשייף ואז יהיו לי אזורים שאצטרך לעבוד עם מילוי וכו'...
ואם כבר הזכרתי מילוי - בצד השמאלי הכנף לא התחברה לי באופן מרהיב ,היה מרווח של 1.5 מ"מ בין הגוף לבין הכנף (זאת לאחר שהכנסתי לבדיקה את הכנף והתוסף לכנף,אותו חלק שנכנס לתוך גוף המטוס כבר בפנים) הדבקתי את הכנף בסופו של דבר ולאחר מכן מילאתי עם החומר האפור הזה זה נקרא "פלאסטו" של revell שזה מתקשה ולאחר ייבוש את התחלתי לשייף כדי שייצא יפה - אך לא ייצא להיט. הייתם מבחינים זאת מיד כאשר הייתי מביא את זה למפגש. למזלי הרב זה לא נראה כל כך לעין מרחוק והצבע "מכסה" את זה..אז נשארתי עם מה שיצא לי לאחר שיוף,לא כל כך ישר בעולם. אבל איך אומרים - רק מהניסיון לומדים !! וזה הכי נכון. אולי הייתי צריך להמשיך לשייף את החומר עם נייר שיוף מספר אפס...יכול להיות.....בסדר זה לא ממש הכי נראה לעין....
גם במהלך הצביעה, הגלגל האחורי נשבר לי , ואז נאלצתי באין ברירה להדביק אותו עם דבק חם כדי לקבע אותו...לאחר ניסיון של 2 דבקים מאוד חזקים להדביק אותו כיאות ולשווא.
אך בסופו של דבר הדגם לדעתי יצא פצצה, אני אוהב את התוצאה הסופית מאוד - יצא מאוד מרשים. אך אני לתת ביקורת על מה שאני עשיתי - זה לא כל כך הוגן (בדיוק כמו שצייר לא ייתן ביקורת על הציור
שלו שהוא צייר) . מה שהכי אהבתי לראות את מה שכתבתם - תודה ! ...merci.... !
נערך לאחרונה ע"י גרשון_ד בתאריך 19-07-2013 בשעה 11:34.
|