17-07-2013, 21:02
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי benny.zhit
החוק בישראל בנושא זנות מסועף וחמקמק. מצד אחד אין איסור חד משמעי על עיסוק בזנות, ומצד שני יש שפע סעיפים בחוק העונשין שהופכים עיסוק חוקי בזנות לבלתי אפשרי. קח למשל את סעיף 202 שקובע "המביא אדם לידי עיסוק בזנות, דינו – מאסר שבע שנים.". האם אדם שמשלם לאדם אחר תמורת שירותי זנות הביא אותו לידי עיסוק בזנות?
מה שניסיתי להגיד זה שאני מתנגד לחקיקה/אכיפה חלקית. אם המחוקק מחליט שאין מקום לזנות חוקית במדינת ישראל, הרי שכל מי שמעורב בפעילות כזו חייב לשאת באחריות פלילית - הזונות, הסרסורים והלקוחות.
עם זאת, אני חושב שהעיסוק בזנות צריך להיות חוקי ומוסדר, ואם אישה או גבר מעוניינים לעסוק בזנות, אין סיבה שלא יוכלו לעשות זאת, ואין סיבה שלקוחות לא יוכלו לשכור את שירותיהם.
|
אתה יכול לשאול את בית המשפט. בלי לבדוק בפסיקה אני אומר לך שלא, ומוכן להמר על זה ביחס של 1:2.
המחוקק החליט שהוא מתיר זנות, אבל לא רוצה לעודד את התופעה, מאחר והוא רואה בה אלמנטים שליליים כאלה ואחרים, אלא להפך - ולכן אוסר פרסום, שידול וכד'. זה דומה (לא זהה!) לזה שהמחוקק מתיר עידון סיגריות וצריכת אלכוהול, אבל לא רוצה לעודד את זה, כי הוא רואה אלמנטים שליליים משמעותיים בשתי התופעות האלה, ולכן הוא מטיל הגבלות על פרסום (ההודעה העצומה בתחתית פאקטים) ומכירה (ההגבלה המטופשת על מכירה אחרי 23:00).
מישהו אחר, שאיננו המחוקק, החליט לנצל כוחות שניתנו לו בידי הציבור, לצרכים אחרים מאלה שעבורם ניתנו לו הסמכויות, ולהשתמש בזה שיש לו תג משטרה ואקדח כדי להפחיד לקוחות.
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|