01-04-2013, 20:02
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
הייתי אומר שגורם מרכזי בהתהפכות הוא פעולות הנהג. בטח סביר שהמפקד שלו דחק בו, שהוא לא היה עירני כמו מטכ''ליסט שמתכונן למבצע חצי שנה מראש, שהוא לא בהכרח מקצוען וותיק קר רוח ומנוסה מאוד בהתמודדות עם מכשולים (כולנו מכירים את ההכשרות בצבא לנהגי בט''ש ואת שמירת הכשירות).
הכל נכון, כנראה, ועדיין-
נהג של כלי מבצעי שנוהג בו במשימה חייב להניח שהוא נוסע אל ההיתקלות, ושיופיע מולו אויב. לפחות בשביל עצמך (ואמא), אם לא בשביל החבר'ה שלך, תנסה להניח שאתה מתקדם אל קרב, ולנהוג בדוד כאילו אתה נהג טנק. לא סתם "נוסעים לסיבוב בעיר" אלא נכנסים במגמה להיתקל.
רק תחשבו איך זה היה נגמר אם הרעים שרצו אל הג'יפ היו מוצאים 4 חיילים פצועים בינוני וקשה כתוצאה מפגיעות של ציוד משוחרר ברכב, במצב שאינם יכולים להילחם. היו שם מעל 6 רעים.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|