25-02-2013, 13:58
|
|
|
חבר מתאריך: 23.07.07
הודעות: 119
|
|
ירוקים או מפונקים? || הגולף-קארט הצה"לי הראשון
http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1937320
אגף הלוגיסטיקה רכש מיניבוס המונע באמצעות חשמל המיועד להסעת חיילים בתוך בסיסים צבאיים. ההשקעה אמורה לחסוך בעלויות דלק ותחזוקה
צה"ל רכש כלי רכב ייעודי להסעת חיילים בתוך הבסיסים הצבאיים. מדובר במעין מיניבוס נמוך קומה ללא דלתות, המונע באמצעות חשמל. לאחר טעינה יכול הרכב לנסוע כ-60 קילומטרים ללא תלות במקור אנרגיה.
באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל רכשו את כלי הרכב, שמכונה בצה"ל "האוטובוס החשמלי", למען המשרתים בבסיס חיל האוויר בחצרים. קצינים בבסיס ביקשו למצוא פתרון ל"ניוד" החיילים (כך בעגה הצה"לית בהתייחס להעברת חיילים ממקום למקום) ברחבי הבסיס שהינו גדול במיוחד.
מספר הנוסעים המותרים במיניבוס הוא שמונה, כולל הנהג. בצה"ל החליטו כי מי שיוכל לנהוג על האוטובוס יהיה כל אדם בעל רישיון צבאי. בנוסף, הרכב שנרכש, מתוצרת סין, יכול גם לשמש רכב להעמסת ציוד ולהובלתו, עד לכ-500 קילוגרמים.
לדברי קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, עלותו של הרכב נאמדת בכמאה אלף שקלים, והסיבה שבצה"ל החליטו לרכשו נעוצה בהערכה כי השקעה זו תחסוך בעתיד בעלויות הדלק והתחזוקה של האוטובוסים המשמשים כיום להסעת החיילים. "ההשקעה הזו מחזירה את עצמה תוך חמש שנים, ומציגה הוזלה בעלויות השוטפות בטווח הרחוק", הסביר הקצין הבכיר באגף.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/polopoly_fs/1.1937378.1361785330!/image/1558923652.jpg_gen/derivatives/landscape_436_326/1558923652.jpg]
עם זאת, יש לציין כי בניגוד לאוטובוסים רגילים, הרכב שנרכש יכול לנסוע על פי חוק רק ב"שטחים תפעוליים" - כלומר בבסיסים בהם הוגדר מראש אזור כזה באישור משרד התחבורה. בצה"ל מדובר בעיקר בבסיסי חיל האוויר ובבסיסי ציוד ולוגיסטיקה.
עד היום, ציינו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, נרכשו כבר 23 כלי רכב "תפעוליים" דומים, המונעים על ידי חשמל. לפי התוכנית, האוטובוס החשמלי החדש צפוי לעבור לידי חיל האוויר כשיסתיימו תהליכי הבדיקה הסופיים שלו.
|