24-09-2012, 23:12
|
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
|
|
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
|
|
המנוע גודש, למה לא?
טורבו דיזל איטלקי של VM, עם 195 כ"ס.
למה דיזל? מוסיף טווח, מוסיף מומנט שמקל על טיפוס ומעבר מכשולים, פשוט יותר לוגיסטית כי מראש ראב הצבא צועד על סולר.
אפשר להחליף לדיזל אחר או לבנזין - ואני עונה כאן גם לשאלת עבר של יוסיפון של ראיתי עד היום - אבל הרבה מהעניין של צה"ל בכלי היה שהוא מבוסס על רכב סדרתי, שאפשר לתחזק בכל מוסך של יבואן קרייזלר, מכשירי תנועה.
יכול שאפשר טכנית להתקין מנועים אחרים, אבל זה מחייב עבודה הנדסית שכנראה שלא מז"י ולא תע"ר להוטים לבצע, לממן, וגם לחיות עם הסרבול הלוגיסטי שאח"כ. זאת הסיבה, או לפחות כך נטען בפני, שלא רוכשים עוד זיבארים מעידו, כי צריך להשקיע יותר אנרגיה וכסף באחזקה השוטפת שלהם, אפילו שכמעט כל החלקים הם מוצרי מדף של יצרנים שונים.
|