לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 02-06-2012, 16:30
  מיכאלs מיכאלs אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.11
הודעות: 28
כמה שאלות על מסוקים

בזמן האחרון עלו לי כמה שאלות על מסוקים

1.מדוע לא קיימת יכולת תדלוק באוויר במסק"רים (AH 64 וAH 1) האם פשוט אין צורך ? נראה לי מוזר מכיוון שהזמן שאפצ'י יכול לבלות באוויר הוא כ2.5 שעות (ע"פ וויקיפדיה) - זה אומר ש שאי אפשר לתקוף מטרות במרחק שעולה על 300 ק"מ (מהירות מקסימלית כ290) .

2.בהמשך לשאלה הראשונה , כיצד מעבירים מסק"רים למרחקים ארוכים - כיצד העבירו את המסוקים מארה"ב לעיראק/אפגניסטן ? האם הדרך היחידה היא לפרק את המטוסים ולהעמיס אותם על C5/C17?

3.בהמשך לשאלה השניה,כיצד מעבירים מסוקי סער שבהם קיימת יכולת תדלוק באוויר (נניח ששוב מדובר במסלול ארה"ב-עיראק/אפגניסטן) האם מפרקים אותם אותם ומעמיסים בתוך מטוסי תובלה? או שהם טסים לשם בליווי של קרנפים שמשמשים לתדלוק? (דבר שדורש המון זמן ושחיקה של הכלים והכלים עצמם)

4.איזה יתרונות (למעט הפעלה ימית) יש לAH 1 על הAH 64 ? ומה ההבדלים ביניהם?

תודה רבה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 02-06-2012, 16:46
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאלs שמתחילה ב "כמה שאלות על מסוקים"

1. בגלל שיכולת כזו תדרוש התקנה של מוט תדלוק ארוך במיוחד (ע"ע CH-53 בגרסאותיו השונות), לפחות באורך הרדיוס של דיסקת הרוטור על מנת לאפשר תדלוק בטוח. התקנה כזו על מסק"ר תפגע ביכולת תפקוד המסוק בכמה רבדים (תפעולית, מבצעית וכו'). בעבור הרחוק חשבו על התקנת מוט תדלוק מתקפל על גרסא ימית מוצעת של AH-64, אבל ירדו מזה די מהר. תוכל לקרוא על זאת כאן: http://www.aviastar.org/helicopters..._sea_apache.php

2. או בטיסה, במספר רב של לגים, או במטוס תובלה. את השרפים הביאו לארץ ב AN-124 חכור.

4. גם את האפאצ'י ניתן להפעיל מספינות. הבריטים עשו זאת במבצע האחרון בלוב כשהפעילו מסוקי WAH-64D מספינות.

יתרון נוסף הוא פשטות. ה AH-1 מסוק "פשוט" בהרבה מה AH-64, וחסר (בדר"כ) אוויוניקה מתקדמת, הבדל שקצת מטשטש עם הכנסה לשירות של ה AH-1Z.

בנוסף הגרסאות הבסיסיות של ה AH-1 הם חד מנועיות בעוד ה AH-64 הוא דו-מנועי. ה AH-1W, J ו Z (סופר-קוברה) הם דו-מנועיים
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 02-06-2012 בשעה 16:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-06-2012, 17:10
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה נקודות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאלs שמתחילה ב "כמה שאלות על מסוקים"

א. ניתן להתקין על מסוקי אפאצ'י מיכלים חיצוניים להארכת השהייה\טווח


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.oocities.org/fishbed00.geo/us/ah64d.jpg]


ב. לצורך פריסה\טיסות העברה\מיקום מחדש - ניתן להשתמש ב\עד ארבעה מיכלים של 230 גלון.

ציטוט:
Powered by two General Electric gas turbine engines rated at 1890 shaft horsepower each, the Apache's maximum gross weight is 17,650 pounds which allows for a cruise airspeed of 145 miles per hour and a flight endurance of over three hours. The AH-64 can be configured with an external 230-gallon fuel tank to extend its range on attack missions, or it can be configured with up to four 230-gallon fuel tanks for ferrying/self-deployment missions. The combat radius of the AH-64 is approximately 150 kilometers. With one external 230-gallon fuel tank the radius is approximately 300 kilometers. Both radii are dependent on temperature, pressure altitude, fuel burn rate, and airspeed. The addition of up to two wing tanks can further extend range.


ב. התקנת מערכת תדלוק באה על חשבון כושר נשיאה ומקום פיזי על המסוק - את שני אלה מעדיפים לנצל עבור מערכות ייעודיות ונשק.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 03-06-2012, 00:08
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תשובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מיכאלs שמתחילה ב "כמה שאלות על מסוקים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיכאלs
בזמן האחרון עלו לי כמה שאלות על מסוקים

1.מדוע לא קיימת יכולת תדלוק באוויר במסק"רים (AH 64 וAH 1) האם פשוט אין צורך ? נראה לי מוזר מכיוון שהזמן שאפצ'י יכול לבלות באוויר הוא כ2.5 שעות (ע"פ וויקיפדיה) - זה אומר ש שאי אפשר לתקוף מטרות במרחק שעולה על 300 ק"מ (מהירות מקסימלית כ290) .


מסק"ר, ככלי טייס, הם כלי טייס טקטי ולא אסטרטגי. הם תוקפים במרחב הקרוב, לא הרחוק. לתקיפות בטווחים ארוכים יש מטוסי קרב שיש להם יותר כושר נשיאה ואפשרות שהיה ארוכה יותר. מעבר לכך, למיטב ידיעתי, עדיין אין טייס אוטומטי במסוקים, מה שמחייב את הצוות לתפעל הגאים ברציפות שעתיים, מה שבמטוס קרב אפשר חלקית לנטרל.
אגב, מהירות מקסימלית זה נתון מטעה בתעופה. במהירות מקסימלית לא תגיע למקסימום טווח. מה שרלוונטי זה מהירות שיוט שהיא יותר חסכונית בדלק.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:34

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר