קפיצה אל: ניווט, חיפוש טנור הוא הגבוה מבין הקולות הגבריים הטבעיים (היינו, מבלי להחשיב קסטראטי וקולות המשתמשים בטכניקת הפאלסטו) ונמצא, מבחינת מנעדו, מעל לקול הבריטון.
בהרמוניה המקהלתית המסורתית בארבעה קולות, זו האופיינית בעיקר לכורלים, הטנור הוא הקו המוזיקלי השני מלמטה, כלומר זה הבא לאחר קו הבאס. אחריו באים האלט והסופרן. המנעד האופייני לקול הטנור משתרע מדו באוקטבה השלישית ועד לדו באוקטבה החמישית.
קול טנור נפלא ומוכר שלא איתנו עוד, לוצ'יאנו פאברוטי ז"ל.
כאן יצירה גם שהלחינו ושרו רבים: Ave Maria.
המילה האיטלקית "soprano" נגזרת מן המילה הלטינית "superanus" שפירושה "עליון". המנעד המקובל של קול סופרן ברפרטואר מקהלתי משתרע מדו האמצעי, היינו דו "ראשון", ועד לדו שתי אוקטבות מעליו, כלומר, דו באוקטבה השלישית. בהרמוניה מקהלתית מסורתית בארבעה קולות זהו הגבוה מבין ארבעת הקולות, ונמצא מעל קו האלט.
אף כי לרוב המונח "סופרן" מתייחס לזמרות, ישנם זמרי סופרן זכרים המתחלקים לכמה קבוצות: ילדים או נערים שקולם טרם התחלף ומנעדם מנעד של סופרן (ידועים באנגלית כ-"boy sopranos" או "trebles"), גברים שעברו את גיל ההתבגרות השרים בקול סופרן מכונים לרוב "סופרניסטים" או "קונטרה-טנורים". אלה שרים במנעד הסופרן בטכניקת הפלסטו או ב"קול ראש" (קול הנעזר בחללי התהודה שבראש). מאמצע המאה ה-16 ועד לסוף המאה ה-18 נהגו לסרס נערים טרם התבגרותם המינית על מנת למנוע את התחלפות קולם. רבים מאלה היו לזמרי סופרן.
אישית אני לא מכיר זמר סופראנו מיוחד, אומנם הביצוע הזה של מ(ג)דריאלי מאת מונטיוורדי הוא מלבב בהחלט
גם קול נערים שעדיין הבגרות לא הרסה להם את הקול (ואת החיים :/):
3) Haute-contre מקור מויקיפדיה: http://en.wikipedia.org/wiki/Haute-contre
לצערי אין תרגום, אבל פה תרגמתי בצורה חופשית (אגב הערך הצרפתי / איטלקי יותר עשיר)
זהו קול האהוב עלי ביותר, ולא הרבה מכירים אותו, כעיקרון הוא שומש במוזיקה הקלאסית הצרפתית, המלחין האהוב עלי ביותר (Jean Baptiste Lully) כתב 8 מתוך 14 האופרות שלו לקול זכר גיבור בתור Haute-contre.
אחת האופרות האהובות עלי, והזמר שר בצורה מופלאה:
הקול שלו פשוט תענוג
4) בריטון (Baritone)
מקור מויקיפדיה: לינק מקוצר
כול שלא הכרתי מקודם, אומנם הוא לא פופלארי.
ציטוט:
בריטון
בריטון הוא קול גברי, שנמצא בין הבס לטנור. הבריטון נחשב לקול "פנימי", ומשום כך הוא גם פחות בולט. קול הבריטון דואג בדרך כלל למילוי ההרמוני של היצירה, והוא קיים בעיקר במקהלה בעלת שישה קולות. המנעד הקולי הבסיסי של קול זה נע בין התווים: סול באוקטבה השנייה ל-סול באוקטבה הרביעית (G2-G4)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Mnemosyne שמתחילה ב "דיון: קולות זמרים במוזיקה קלאסית ! מי הכי עדיף עליכם?"
למרות שעל פי רוב, מוסיקה קלאסית היא לא כזה כוס התה שלי, אנ י די אוהבת תנורים מהסוג של פאברוטי,
ואגב, ויצא לי לראות את אחיו של פאברוטי, סם שמו, בהופעה במועדון בקוסטה בראווה בספרד לפני 5 שנים
בדיוק, הוא לא נופל מאחיו בקול.
אהבתי את הביצוע של תומאס האמפסון ל"ספר מסיביליה":
ודרך, אגב, חיים ארוכים שיהיו לך, אני בדיוק הבאתי את "la nuit" באשכול אחר שלי פה לא מזמן
למרות שעל פי רוב, מוסיקה קלאסית היא לא כזה כוס התה שלי, אנ י די אוהבת תנורים מהסוג של פאברוטי,
ואגב, ויצא לי לראות את אחיו של פאברוטי, סם שמו, בהופעה במועדון בקוסטה בראווה בספרד לפני 5 שנים
בדיוק, הוא לא נופל מאחיו בקול.
אהבתי את הביצוע של תומאס האמפסון ל"ספר מסיביליה":
ודרך, אגב, חיים ארוכים שיהיו לך, אני בדיוק הבאתי את "la nuit" באשכול אחר שלי פה לא מזמן
באמת??? לא שמתי לב ! את הסרט עצמו ראיתי לאחרונה (לפני כמה חודשים) !
וחשבתי שקול הנער הוא יפה, ומתאים בתור דוגמה, עכשיו כשאני גולל למטה אני רואה את האשכול.
אכן סרט נפלא, ואשכול נחמד (אגיב בו בהמשך).
לגבי אחיו של פאברוטי, את ברת מזל
הלוואי והיקום היה מסכים לעשות עסקה ולוקח חופן של זמרי פופ וראפ ונותן לנו את פאברוטי בחזרה