באלג'יריה מודאגים מהימצאות אוויוניקה ישראלית במטוסי Su-30MKA
[תרום הכתבה מכתב העת Air Force Monthly]
אלג'יריה מבקשת הסבר רשמי מצד רוסיה בעניין אחוז גבוה של רכיבים מתוצרת ישראל במערכות אוויוניקה של Su-30MKA. זה קרה אחרי שבחיל האוויר האלג'ירי החלו בעבודות אחזקה שך המטוס הראשון שהתקבל בשנת 2007. בחיל האוויר האלג'ירי חוששים שמחשב המשימה - המוח הראשי של Su-30MKA - נתון באופן משמעותי להשפעת טכנולוגיות ישראליות ומתקשר עם מערכת ל"א ישראלית EL/M-8222 ותצוגת טייס עלית SU967 של "אלביט מערכות". החששות נבעו מהעובדה שמערכות אוויוניקה בדור חדש של מטוסי Su-27 יכולות להיחשף להתקפות רשת מצד ישראל במקרה של עימות. לאלג'יריה אין תשתית בדיקה עצמאית, לכן הצד האלג'ירי הסתמך על הבטחות רוסיות בדבר אי הימצאות רכיבים ישראלים במטוסי הקרב.
בשונה ממטוסי Su-30MKM אשר סופקו למלזיה, אלגי'ריה לא הציבה תנאים מיוחדים למטוסי Su-30MKA שלהם ובחרה בגרסאת ציוד המטוס הדומה ל-Su-30MKI, אשר כולל שילוב של אלקטרוניקה צרפתיתף ישראלית, רוסית והודית.
התגלית הזאת יכולה לגרור תוצאות מרחיקות לכת מכיוון שבהווה אלג'יריה מעלה את השאלה בעניין החלק הישראלי ברכיבים אלקטרוניים, המותקנים בלווינים שנרכשו לאחרונה בחברת Istriun, וכמו כן מספר גדול של מארכות לחימה נוספות, הנמצאות בשירות הכוחות המזוינים של אלג'יריה.
לאלג'יריה יש כבר היסטוריה של פסילת הפלטפורמות אשר כוללות רכיבים ישראלים והפסקת שיתוף הפעולה עם הייצרנים שלהם. כך, בשנת 2008, ארבעה שנים לאחר הכנסה לשירות, שני מסוקי "יורוקופטר" EC225 בתצורת ה-VIP הוצאו מהשירות אחרי שנודע על הימצאות מערכות אלקטרוניות מתוצרת חברת "אלתא" בתוכם. הדבר גם שימש לאות הפסקת שיתוף הפעולה הדוק בין אלג'יריה וחברת "יורוקופטר".
במקום זה, המסוקים הצרפתיים מוחלפים במקבילים שלהם המיוצרים בידי חברה יריבה "אגוסטה-ווסטלנד" - AW109, AW139, AW101 ו-"סופר לינקס".
(...)
http://periscope2.ru/2012/01/13/5389