20-12-2011, 01:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
רוצה לומר, ברור שאם אני מתעקש לנשוף עשן סיגריה לתוך פרצופך אז אני הוא החצוף ומגיעה לי כאפה לפנים, אבל לא למקרה קיצוני כזה התכוונתי. רוב המעשנים לא יעשו זאת אלא יעשנו בקירבתך. היות והדבר חוקי (עדיין...) אתה יכול להתרחק מעט. היות ומדובר באוויר הפתוח (כהגדרתך מקודם) לא תינזק.
|
לא, אני לא יכול להתרחק, כי הספסל בתחנת האוטובוס קצר למדי...
אתה מציע לי לעמוד? שמפיץ הסירחון יעמוד, ועדיף בכלוב זכוכית סגור.
רוב המעשנים כן עושים זאת, כי הם חסרי מודעות או אכפתיות לנזק ולצער שהם גורמים לאחרים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
לגבי מקרה האנטישמי-זוהי דוגמא מצוינת. גם לאישה עדיף לא לשבת ליד חרדי עוין, ועדיין, זה לא אומר שדרישה מימנו שתשב במקום אחר איננה חוצפה.
|
אולי, אבל כאמור:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
העולם שלי איננו בינארי, ויש מדרג בבקשות שמבקשים ממני. בתוך המדרג הזה יש בקשות שנראות לי לא לעניין, אבל לא להעתר להן נראה לי עוד יותר לא לעניין.
|
מי שלא מוכן לוותר אף פעם, כי הוא בטוח שכל מה שנתפש בעיניו כחוצפה הוא גם בלתי-מוצדק באופן מוחלט, הוא החוצפן בעיני, וטיפוס שהייתי מרחיק מכל חברה שאינה מורכבת משכפולים זהים בהשראת האקסלי...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
אבל אני התכוונתי לא בהכרח שהוא ידרוש שלא תישב לצידו אלא שבכלל לא תשב בסביבתו אלא תעבור בטובך לאחורי האוטובוס, כך שלא יצטרך לראות אותך.
|
נפלא, אבל לא על זה דובר. מדובר על מקומות ישיבה ולא על מראות וחזיונות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
שוב, הכוונה לתרחיש מקביל לזה של אישה על אטובוס שיושבים בו חרדים ולשאלה האם בקשה של חרדי מימנה שתעבור אחורה ישבה משום עזות הפנים או לא.
|
כן, אבל כאמור - לא על כך דובר. לא ביקשו (עדיין) לתלות וילון כדי שהגברים לא יראו את הנשים, אלא לאפשר לבני מין מסוים לשבת ליד בני מינם, כאשר יש מקומות פנויים שאינם מסודרים באופן מתאים.
עזות פנים תהיה אם יעלו על אוטובוס 40 נשים ושלושה גברים, שיבקשו מהנשים לעמוד באחורי האוטובוס ולא לשבת במקומות הפנויים בקדמתו, "כי זה החצי של הגברים". זו עזות פנים, וזה לא המצב שעליו מדובר.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קגנס
וכאמור, הרבה תלוי באיך מבקשים. אם חרדי ייגש לאישה ויאמר לה בחביבות-"ראי גבירתי, האוטובוס הזה משרת בעיקר את האוכלוסיה החרדית ואצלנו מקובל משיקולי צניעות שהנשים ישבו מאחורה. נודה לך מאוד אם תסכימי לכבד את מנהגינו ולשבת שם" אזי עדיין מדובר לדעתי בחוצפה, אבל כזאת שאפשר להתמודד איתה. הבעיה היא ששנינו יכולים לנחש שלא זו היתה צורת הפניה. ולא משום שמדובר בחרדים אלא משום שמדובר בתרבות הישראלית.
|
צודק. הניחוש שלי הוא שלא זו הייתה צורת הפנייה, אלא זו:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פסטן
הנה שלד לתרחיש אלטרנטיבי (לא קראתי את 30 הידיעות על הנושא):
הטניה הזאת עולה לאוטובוס מלא בחרדים ומתיישבת בהפגנתיות בשורה השנייה של המושבים.
שאר המקומות מקדימה מלאים.
עולה בחור חרדי ומבקש ממנה לעבור מקום ולשבת ליד אישה אחרת, כדי שהוא יוכל לשבת ליד הגברים ולא ליד הנשים.
היא אומרת לו משהו בסגנון "פויה! חרדי מסריח! אני לא חייבת לך כלום! איכסה! פויה! קקי! פיפי! פרימיטיבי! די להדרת הנשים! ויוה לה רזיסטאנס!"
החרדים מסביב אומרים בתגובה משהו בסגנון "איכסה! רוסיה מסריחה אוכלת חזיר! תחזרי למוסקבה! טפו! בלאט!"
הם ממשיכים לצעוק אחד על השני עד ששמונה חרדים יורדים מהאוטובוס והוא ממשיך בנסיעתו.
|
אתה אוטומטית מקבל גרסה אחת. זכותך. להגיד זאת בשם שנינו - זו חוצפה.
מהיכרותי עם לוחמי החופש מהסוג הזה ועם הקווים המדוברים, שלושתנו (כלומר, אני, עצמי ואנוכי) יכולים לנחש מי דיבר בנימוס ומי לא.
_____________________________________
(קרדיט למרשי)
אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס
אמר פסטן: שניהם גרועים, אבל עדיף להיות טיפש מאשר שקרן.
|