15-12-2011, 17:58
|
|
|
חבר מתאריך: 14.06.05
הודעות: 214
|
|
אולי כדאי לבדוק...
קודם כל סייגתי את הטענה ש-95 אחוז לא משתמשים בווקי טוקי, אבל כמובן שלצה"ל יש את היכולת לבדוק בדיוק. מה שהוא לא יכול לבדוק, זה מה עובר ברשת הווקי טוקי...הרבה מאד בבל"ת.
אגב, יש פה בפורום מספיק שהשתמשו או משתמשים במירסים הצבאיים...אשמח לשמוע איפה באמת לווקי טוקי הזה יש שימוש אמיתי(!), כי הרי מי שצריך באמת תקשורת ניידת אלחוטית ולא סלולרית - יש לו מכשיר קשר כזה או אחר..גם אמין יותר, גם ווקי טוקי איכותי יותר..
לגבי המכרזים - נכון, יש מערכת רכש מסורבלת שדואגת שהזול ביותר יזכה (אגב נדמה לי שיש טבלת ציונים, לטכני, עלות וכו ולעלות יש משקל של מעל 50 אחוז), אבל עדיין לרוכש (קצין הרכש) יש יכולת להשפיע ע"י אפיון נכון (תקנים, נתונים מדוייקים, דרישה לבחינה מוקפדת וכו..).
מבטיח לך (מנסיון אישי) שבדברים קריטיים, לא שולחים מפרט כללי ומקבלים כל מה שהמשרד הבטחון מצליח להשיג בזול.
מלבד זאת, אני לא יודע מה המאזן של "זול בא ביוקר" כי יש הרבה מאד מוצרים שמגיעים ומסתבר שזה זבל, ואז מוציאים רכש חדש, בנוהל "ספק יחיד" ליצרן אמין, וכמובן שאז זה יותר יקר.
בתוך הצבא היו ויש המון סימני שאלה לגבי המכרז עם מירס, אבל זה בדיוק אותו דבר עם המכרזים של רכבי הליסינג, וכל נושא שהוא חוצה ארגון ומן הסתם מיטיב עם חלק וחורה לחלק אחר. ככה זה כנשנהיים מפונקים .
אני יכול להגיד שבשורה התחתונה - המירס שהיה לי התקלקל בערך פעם בחודש (נסיעה לתחנת שירות) האנטנה היתה מתפרקת כל הזמן (ללא יכולת תיקון ללא טכנאי), הקליטה היתה על הפנים (גם לאחר התקנת האנטנות הנוספות) הסוללה לא היתה מחזיקה יותר מדי זמן וכו... ואני לא הייתי בתפקיד שטח שהטלפון חוטף, נופל שותה ואוכל...תנאי משרד כמעט סטריליים. וזה אותו סיפור עם כל מי שהיה סביבי...
אז בהריון או לא בהריון....אם בסביבה הקרובה שלך אף אחד לא מרוצה מהמכשיר, מסיבות טכניות מובהקות (אף אחד לא מתלונן על צבע המכשיר...) והתקלות חוזרות וחוזרות...כנראה שמשהו התפקשש בתהליך האפיון או הרכש ויכול להיות שבחרו ספק דפוק שלא יכול לעמוד בדרישות(תקלת רכש!!!).
|