לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 04-07-2005, 10:16
  העכבר ששתק העכבר ששתק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
תביעה נגד הורי תלמידים ששרפו כיתה

במסגרת המאבק שמנהלת עיריית אשדוד בוונדליזם, היא הגישה בימים האחרונים, בצעד נדיר, שתי תביעות משפטיות לבית משפט השלום בעיר נגד הוריהם של נערים, שהיו מעורבים בחודשים האחרונים במעשי השחתת רכוש. התביעה הראשונה הוגשה בשל השחתת תחנת אוטובוס ברחוב שדרות בני ברית בעיר, ובה נתבעים שלושה זוגות הורים לשלם לעירייה כ-15 אלף שקלים. במקרה השני, תבעה העירייה שלושה זוגות הורים אחרים, לאחר שנמצא כי ילדיהם היו מעורבים בשריפת כיתה בבית ספר "מקיף ב'" בעיר. לכיתה ולבניין בית הספר נגרמו נזקים כבדים המוערכים בכמה עשרות אלפי שקלים.

מנהל "המטה העירוני למאבק בוונדליזם" באשדוד, חגי ברוש, אמר כי ההליכים נפתחו נגד הוריהם של הנערים, במקביל להליכים נפרדים שבהם פתחה המשטרה נגד המעורבים בעבירות. לדברי ברוש, בימים הקרובים נבדקת אפשרות להגיש לפחות עוד שש-שבע תביעות דומות לבית המשפט.

אחד המקרים שבהם נערכת עיריית אשדוד להגיש בקרוב תביעה לבית המשפט הוא הצתת כיתה בבית הספר "אלונים" בעיר על ידי תלמיד. בעירייה אמרו, כי לאחר שהתלמיד נתפס על ידי חוקרי הנוער של תחנת המשטרה בעיר, כל שנותר לאנשי המחלקה המשפטית שלה הוא להוציא מהמשטרה בהליך מסודר את פרטי התיק ועל בסיסם להגיש נגדו תביעה אזרחית.

בעירייה משוכנעים שהסיכויים לנצח בתיקים אלה גבוהים במיוחד, מכיוון שהנערים הודו בחקירותיהם במשטרה במיוחס להם. עתה, יהיה על הוריהם לשאת בנזק. "אנחנו רוצים את הכסף המגיע לנו אבל לא רוצים גם שקל אחד יותר ממה שמגיע לנו. אנחנו מתחילים בהליך המשפטי רק אחרי שאנחנו מבררים את גובה הכסף שיתקבל מחברת הביטוח על כל נזק שנגרם. הורי הנער ישלמו רק את החלק שחברת הביטוח לא מוכנה לשלם. אנחנו לא מוכנים להפסיד", אומר ברוש.

בעיריית אשדוד אומרים כי מדי שנה נגרמים לה נזקים כספיים בסך שלושה מיליון שקלים בשל פגיעה ברכוש ציבורי. כבר כמה חודשים מנסים באשדוד להיאבק בתופעה, ובין השאר הוצבו בתקופה האחרונה תחנות אוטובוס חזקות יותר ברחבי העיר.

ראש לשכת עורכי הדין בתל אביב ובמרכז, עו"ד אילן בומבך, אומר כי לתביעות אלה יש "נופך תקדימי". לדבריו, על פי החוק יכול צד שלישי - במקרה זה עיריית אשדוד - לתבוע הורים של ילדים, שגרמו נזק לרכוש.

אולם, הוא מדגיש כי נושא זה אינו מפותח מספיק בפסיקה. לדברי עו"ד בומבך, במקרה כזה על הצד השלישי להוכיח כי מעשיו של הילד נובעים מסוג של רשלנות או הזנחה של הוריו: "יש מעט מאוד מקרים בפסיקה שבהם חויבו הורים על מעשי נזק של ילדיהם. בשל העובדה שמדובר במקרים בודדים, יש לתביעות אלה נופך תקדימי. למרות שיש לרשויות מקומיות סמכות לנקוט במהלך כזה, רק במעט מאוד מקרים - לעתים נדירות ממש - הדבר נעשה".

http://news.walla.co.il/?w=//741107
_____________________________________
"החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה קורא ציטוטים של אחרים"


(אח של מישהו שהכיר את ג'ון לנון)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:25

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר