08-10-2011, 20:09
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
לשים לב: כל האמור בהודעה זו הינו דעתי האישית, ולא הצהרה שהדברים בהכרח נכונים. מדובר ברושם שאני קיבלתי, וייתכן בהחלט שהוא שגוי. שכל אחד יבדוק לעצמו ויחליט, ולא יתבסס על דברי אלה.
זה לא נכון שבכל מקום עובדים עלייך. תתפלא, יש חנויות שאיכפת להן קצת יותר מהלקוחות שלהן - קצת יותר יקר שם - אבל אתה יודע שמערכת היחסים שלך עם החנות לא נגמרת בשנייה שהשטרות עברו מיד ליד, אלא גם לאורך תקופה האחריות שלך ולפעמים אף מעבר לכך (!). חנות טובה מבינה שלקוח מרוצה הוא לקוח שישמח לקנות שוב בעתיד. חנות שבונה על למכור למאסות בזול ולא איכפת לה לאבד לקוחות, יכולה למכור בזול יותר כי אי מימוש-אחריות כמו שצריך מוריד מהעלויות... מבין?
בכל אופן, כפי שכבר נכתב לך למעלה יותר באשכול, הם צריכים להביא לך מוצר תקין, באותה רמה, והוא לא חייב להיות חדש, אלא רק תקין. הם לא צריכים להחזיר לך את הכסף כדי שתקנה עכשיו מוצר יותר טוב. המוצר שלך איבד מערכו גם כי מחירי המוצרים האלה תמיד יורדים, וגם כי הוא משומש. להבא, אם תרצה אחריות טובה יותר (ובכלל, אולי מוצרים יקרים יותר במקומות אחרים גם יחזיקו יותר טוב, ככה שכלל לא תצטרך לממש את האחריות שלך...), שקול למצוא חנות עם ביקורות טובות על מקצועיותה, ובקש מהם המלצה על מוצר טוב.
כמובן, זה יעלה לך יותר
זול לזמן קצר = יקר לזמן ארוך
יקר לזמן קצר = זול לזמן ארוך
אני עשיתי את המסקנה הזו לפני למעלה מעשור. ההסטוריה מראה שלא טעיתי.
|