לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 22-09-2011, 20:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
ביקור צוות הפורום בפלגה 916

יח' דובר צה"ל ופלגה 916 מבסיס חיל הים באשדוד הזמינו אותנו להצטרף לאימון אחת מיח' הפלגה.
היינו, צילמנו, התרשמנו ורשמנו ואחרי קבלת כל האישורים הכתבה לפניכם.

מתוך הכתבה
"אשששש" צעק סגן מ. מפקד הספינה ותותח הטייפון בחרטום, המק"כ בירכתיים, מקלע הדופן ומספר רוס"רים של לוחמי השלדג פתחו מיד
במכת אש אדירה אשר לא השאירה אף סיכוי "לסירת המחבלים".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

להמשך הכתבה בקובץ PDF הקליקו כאן

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
הגולש לוגיין (בוגר מערך ספינות הבט"ש ובתפקידו סגן מפקד ספינה) העלה את סידרת הסקירות הניפלאה על כלי הבט"ש באשכול כאן
לוגיין מוזמן להסביר במסגרת ב"מ על מה שהובא בכתבה ובתמונות למי שרוצה לשאול ולדעת.

כחומר רקע שיעזור להבין את עולמם של אנשי יחידות הבט"ש הימי, הסקירות של לוגיין מובאות כאן שנית:
בין דבורים לדבורנות כאן
ספינת הדבור כאן
ספינת הדבורה כאן
ספינות השלדג והנחשול כאן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 23-09-2011 בשעה 17:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 26-09-2011, 21:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "תמונה יפייפיה שממחישה הרבה"

מדובר בדבור 912 שהוא הדבור האחרון בים התיכון.
צוף מיח' דובר חיל הים עשתה עליו כתבה באתר חיל הים
http://www.navy.idf.il/Navy/General...e=CHEYLOT_KLALI

גם דף הפייסבוק של חיל הים פירסם סידרת תמונות בנושא
http://www.facebook.com/media/set/?...180384905365273

תמונות דבור 912 מתוך הכתבה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ירי מכלי בט"ש - לבני כתב שלירות מכלי בט"ש תוך כדי שייט מהיר זה דבר לא קל.
אנחנו עם מצלמה הרגשנו את זה, שימו לב איך תמונות רבות לא ישרות בגלל שהספינה היא פלטפורמה לא יציבה.
ובכל זאת כשהפלגנו אל המטרה ראינו פגיעות רבות, תותחני הספינות עוברים סידרת אימונים שכוללת דרישה לתיפקוד מלא גם עם כיסויי עיניים, זרנוקי מים, טלטלות ועוד "הפרעות" רבות - להם אין ברירה אלא לפגוע בכל מצב.
לוגיין כבר הסביר על התחום הזה בסקירות שערך על כלי הבט"ש.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-09-2011 בשעה 21:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 27-09-2011, 19:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "למה מסומנים הכלים באותיות אנגליות?"

Water Jet
בסקירה שלו על השלדג, לוגיין כתב על מערכת ההנעה הייחודית שלה

מתוך הסקירה:
מאז שהוקם מערך הבט"ש בתצורתו הנוכחית עיקר הייצור של הכלים היה שייך למפעלי רמתא של תע"א. מספנות ישראל לא עסקו בבניה ופיתוח של ספינות בסגנון זה אלה התמקדו בבניה של סטי"לים ושדרוגם. אולם בסוף שנות ה-90 הוחלט על פיתוח ספינה חדשה לחלוטין שתהייה פריצת דרך בתחום. באותו הזמן הספינות המהירות ביותר בחה"י היו הדבורות מרק 2, כלים מהירים ומתמרנים שהציבו רף גבוה מאוד שיש לשבור.

לאחר סדרת תכנונים וניסויים פיתחו מספנות ישראל והשיקו את ספינת השלדג. דגם חדש לחלוטין של ספינה, תצורתו שונה לחלוטין מהדבורות שקדמו אליו. המתכננים העניקו לשלדג מלבד גוף גלישה מלאה מערכת הנעה ייחודית עד לאותו הזמן, מערכת ג'ט (סילון)

מערכת ג'ט: עד השלדג הנעת הספינות בחה"י התבססה על מדחפים בלבד, בתצורת ה-AD
שהייתה קיימת כבר בזמנו, קוטר הסיבוב של הספינות ירד לפחות מ100 יארד. אבל מתכנני השלדג לקחו מסירות המרוץ לא רק את הגוף הארוך והמחודד (מאפיין חיצוני עיקרי של השלדג) אלה גם הנעה ייחודית, והגדילו אותה למימדים שיענו לדרישות חה"י.

המערכת כאמור לא מתבססת על הנעת מדחפים- דחיפה של מים לאחור הנגרמת ע"י סיבוב להבי המדחף. אלה על מערכת היונקת מי ים ופולטת אותם בלחץ לאחור, 50 טון בערך לכל רגע נתון. פליטת המים הזאת מניעה את הספינה קדימה במהירות של יותר מ50 קשר. אך מלבד המהירות המערכת מעניקה לספינה שני יתרונות מרכזיים על פני המדחפים:

1) האצה מהירה- מדחפי ספינה חייבים לייצר זרם חזק מספיק ע"י סיבובם על מנת להניע את הספינה קדימה, כדי להגביר את המהירות כל מה שהם יכולים לעשות זה להגביר את מהירות הסיבוב, ובהתאם לכך את כמות המים שהם דוחפים. לכן האצה של ספינת מדחפים היא פונקציה של הזמן שיקח למהירות המדחפים להעלות את כמות המים הנדחפת.

מערכת הג'ט מצד שני מסוגלת לשחק על שני משתנים, לא רק המהירות בה ידחפו המים לאחור, אלה גם כמות המים שידחפו. כאשר שלדג נמצא בתנועה איטית הוא מקטין לא רק את הקצב בו הוא שואב את המים, אלה גם את כמות המים שהוא שואב. לכן, בהאצה מיידית במכה אחת ניתן לשאוב כמות גדולה של מים ולהטיח אותה לאחור. זה מאפשר לשלדג קודם כל זינוק ראשוני חזק מאוד שמעלה אותו לגלישה ומקטין מאוד את התנגדות המים. ובנוסף מגדיל מאוד את כמות המים הנדחפת לאחור בהגדלת שני משתנים בו זמנית (בניגוד למשתנה המהירות בלבד בספינת מדחפים).

תצורת הפלגה זו מאפשרת לספינה במשקל של בערך 70 טון להאיץ למהיורת של 50 קשר תוך 12 שניות, זמן בלתי נתפס בשביל כלים בגודל הזה. היכולת הזו היא פרמטר מאוד חשוב לכלי שתפקידו לפטרל באפלה ובלתי מובחן אבל להיות מסוגל לזנק במהירות ליירוט מטרה.

2) תמרון חד- ספינות מתמרנות ע"י דחיפה של מים בזוית, תנועה שגורמת לגוף הספינה לפנות לכיוון הנגדי. דפי הגה בספינות הוותיקות הטו את זרם המים הישיר שנבע מהמדחפים והטו אותו לזויות שונות. מערכת ה AD שהטתה את המדחפים עצמם הגדילה למעשה את טוות הזוית שבו ניתן לדחוף את המים, מה שהקטין בתורו את הזוית בה הספינה צריכה להסתובב.
מערכת הג'ט, בניגוד למערכת המדחפים אינה תלויה בצירים מכניים או מוגבלת ע"י יכולות הצידוד שלהם. לכן בהיותם ממוקמים מתחת לגוף הספינה פתחי הג'טים ניתנים להטיה אפילו של 90 מעלות. יכולת הטיה כזאת מאפשרת לספינה קוטר סיבוב זעיר, כמעט במקום, ולכן שינויי כיוון ומהירות חדים ביותר. לראות שלדג מתמרן בלילה (כאשר ניתן לראות אורות ניווט בלבד) זה מחזה מרשים ביותר, היפוכי הכיוון שהספינה מבצעת משאירים את הצופה המורגל בספינות רגילות עם פה פעור. מנגד, להפליג על שלדג שמבצע סיבוב חד זו בהחלט לא חסר סיכון במיוחד כשלא מורגלים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מניסיון אני יכול להגיד שהספינה שהפלגנו בה ביצעה מספר פעמים פניות חדות במהירות גבוהה, אנחנו ניזרקנו מצד אל צד.
אם מפקד הספינה לא היה מתריע לפני כן, היינו במים, אני חושב שהוא גם היה עדין איתנו - התחשב בעכברי היבשה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 27-09-2011 בשעה 19:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 27-09-2011, 21:30
  לוגיין לוגיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 944
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לי יש שתי שאלות לגבי..."

הדבורות החדשות בעלות מבנה של דבורה והנעת ג'ט, השלדגים היום כבר לא הכלים היחידים עם ההנעה הזאת.
לג'ט כמה חסרונות קלים כשהמוכר לי זה שאיבה של חול בהפלגה קרובה לחוף (עם קרקעית חולית) שיכול להביא לסתימה של המסננים.
צורת ההפעלה של כלי בט"ש ישראלים שונה ממדינות אחרות בעיקר בגלל גודל הזירה ומבנה הבט"ש. ספינות משמר חופים במדינות אחרות דוגמת איטליה ,בריטניה,אוסטרליה או ארה"ב הן ספינות גדולות בהרבה מהשלדג. להם חשוב יותר היכולת לשהות בים הרבה זמן ולכסות שטח מים גדול מאשר המהירות של הכלים. הכלים שלנו מוכווני משימה להשמדת פח"ע, ומאבדים חלק מהוורסטיליות של ספינות פטרול אחרות (בידוקים עצמאיים לדוג'), מדינות שמוצאות את עצמן מאויימות ע"י כלי שיט חודרים מהירים (סרי לנקה לדוגמה) או כאלה שאין להם שטח מים גדול (יחסית) לפטרל בהם (כמו סנגפור) קונות כלים ישראלים. אבל ברוב המדינות הסטנדרט לספינת סיור של משמר החופים הוא כלים גדולים יותר או פחות "מוכווני משימה".
לגבי גודל הכלי, המעבורות נוסעים שמפליגות בין מצרים לירדן מונעות ג'טים והן ספינות לא קטנות בכלל(יותר ממאה טרים, ומשקל לא קטן) הן גם מפליגות במהירויות של 25 קשר. ככה שאני לא חושב שהגודל זה מה שקובע.
אני לא מכיר במיוחד פריגטות ומשחתות, אבל אם אני לא טועה בחלקן יש אופציה לטורבינת גז המייצרת ג'ט בנוסף למדחפים רגילים. אופציה להגדלת מהירות לטווחים קצרים. אבל שוב פעם, בהחלט לא מומחה בתחום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 06-02-2012, 21:35
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי לוגיין שמתחילה ב "אחלה סרט בקטע של המטווח..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי לוגיין
אחלה סרט
תודה!

בקטע של המטווח רואים יפה מאוד שני דברים:

1) עד כמה הטייפון שינה את צורת הלחימה- עד הכניסה שלו שלירות הירי הייה מתבצע רק אחרי פתיחת דופן מלאה והדלקה של הקסנון. היום הכלים יכולים להעסיק מטרות מטווחים כפולים, וללא חשיפה.זה הירי בבודדת שרואים בתחילת הקטע.
נכון, הספינה הותקלה ע"י מטרת חזית והטייפון העסיק אותה ממרחק רב עד שהיא התקרבה לטווח המקלעים שניכנסו לפעולה אחרי פתיחת הדופן, ספינה אחרי ספינה.
כפי שראינו באשכול על נושאות המטוסים במפרץ הפרסי, זה מה שלבני טען, המקלעים האלה הם תשובה ראויה לכל אותם נחילי סירות מהירות שמאיימות על הספינות הגדולות - רואים את זה יפה בסרט

2)סגנון הירי- אחרי מכת אש ראשונה של כל הקנים, מתחילים לטפטף. זה יותר רצף ירי קבוע על המטרה ודורש כל הזמן ערנות של התותחנים/ מקלענים לשאר הקנים בספינה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 16-05-2012, 12:12
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
שייטת 13 ופלגה 916 תרגלו נטרול אויב בלב ים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ביקור צוות הפורום בפלגה 916"

http://www.idf.il/1133-15932-he/Dover.aspx

בשבוע שעבר התעוררו לוחמי פלגה 916 שבאשדוד לבוקר לא שגרתי: בשיתוף עם יחידת סנפיר, חיל האוויר ושייטת 13, השתתפו כלל ספינות הפלגה באימון שלא נראה כמותו בעשר השנים האחרונות. הלוחמים התאמנו לקראת תרחישים שיכולים לקרות בכל זמן ובנוסף התנסו במספר תרחישים שיכולים להתרחש גם במהלך הפלגה שגרתית.

פלגה 916 השוכנת בבסיס אשדוד, מורכבת מספינות מדגם "דבורה" ו"שלדג". במהלך האימון, שהתרחש בנוכחות הדרג הבכיר של הפלגה, התקיימו מספר תרחישים: נטרול אויב בלב ים, סודרי הפלגה, תקלות בספינה, פינוי פצוע על ידי מסוק וכל זה תחת עמידה בזמנים קצובים. על האימון פיקד אל"ם דרור פרידמן, מפקד הבסיס, שבא לראות מקרוב את מוכנות הלוחמים למצב אמת.

בשבוע שעבר התעוררו לוחמי פלגה 916 שבאשדוד לבוקר לא שגרתי: בשיתוף עם יחידת סנפיר, חיל האוויר ושייטת 13, השתתפו כלל ספינות הפלגה באימון שלא נראה כמותו בעשר השנים האחרונות. הלוחמים התאמנו לקראת תרחישים שיכולים לקרות בכל זמן ובנוסף התנסו במספר תרחישים שיכולים להתרחש גם במהלך הפלגה שגרתית.

פלגה 916 השוכנת בבסיס אשדוד, מורכבת מספינות מדגם "דבורה" ו"שלדג". במהלך האימון, שהתרחש בנוכחות הדרג הבכיר של הפלגה, התקיימו מספר תרחישים: נטרול אויב בלב ים, סודרי הפלגה, תקלות בספינה, פינוי פצוע על ידי מסוק וכל זה תחת עמידה בזמנים קצובים. על האימון פיקד אל"ם דרור פרידמן, מפקד הבסיס, שבא לראות מקרוב את מוכנות הלוחמים למצב אמת.
בהפלגה לעבר היעד הבא, החלו הספינות במספר תרגילים בהם הפיקוד העליון נמצא בשליטה מלאה במערך הספינות. בתחילה החלו את ההפלגה כאשר הספינות חוברות זו לזו. "לראות את כל הספינות יחד, נותן כוח וגאווה ומשרה תחושת ביטחון שאין כמותה", מספר סמ"ר עופר חסיד, מפקד מכונה באחת הספינות בפלגה. רב"ט יוחאי זכות מתאר את תחושותיו במהלך ההפלגה: "זו הרגשה מטורפת לראות את הספינות ביחד. איחוד הכוחות במטרה לשמור על מדינת ישראל, שווה הכול". בסדרת תרגילי-ים, ניתן היה לראות את שיתוף הפעולה הנרחב בין מפקדי הספינות ואף את יכולתם של ספינות הבט"ש לתפעל כל אירוע חבלני, גם עם קושי של כוחות רבים בים.

בטור ארוך של דבורות ושלדגים, יחד עם יחידת סנפיר, נפרסו הספינות לאורך רצועת החוף, בתמונה ששווה אלף מילים. כל לוחמי הספינות עלו לסיפון לצפות במחזה המדהים שלא קרה מזה עשור, נדהמים מגודל העוצמה וחשים תחושת ביטחון שאין כמותה. סגן אמיר, מפקד דבורה, עמד יחד עם חייליו על גשר הספינה כשהוא מתבונן אל הכוח של חיל הים, הוא יודע: "אנחנו פה לשמור על ביטחון מדינת ישראל". לאחר מכן הוסיף סגן אמיר: "העוצמה שיש לחיל הים, אדירה. לראות את כל הספינות יחד מול חופי הארץ נותן המון גאווה וידיעה כי אזרחי מדינת ישראל יכולים לישון טוב בלילה".

"היה לי העונג לראות את העוצמה של פלגה 916. הוכחתם מקצועיות, מהירות ונחישות", אמר בסיום האימון מפקד הבסיס אל"ם פרידמן. בחזרה לבסיס עברו הכוחות בצמוד לחופי ישראל, על מנת להראות לאזרחי המדינה כי יש להם במה להיאחז. סגן אמיר, מפקד הדבורה סיכם כי "עמדנו בכל המטרות שהצבנו לעצמנו, הסודרים היו בקצב טוב ועם כמות ספינות שכאלה התנהלנו ביעילות גבוהה".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 08-02-2015, 12:15
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
גלים, רקטות ומרדפים: 30 שעות בים של עזה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ביקור צוות הפורום בפלגה 916"

לראשונה בצה"ל, חיל הים אפשר לכתב להצטרף לפעילות בט"ש מבצעית מול חופי עזה – אבל בתנאי אחד: הוא חייב לעבור 30 שעות יחד עם הצוות. שי לוי נענה לאתגר וכך מצא את עצמו על סיפונה של ספינת השלדג "הפנינה השחורה", זינק איתם לבדיקה של ספינות פלסטיניות חשודות, צפה במתח בשמיים זרועי הכוכבים כאשר הגיעו התרעות על ירי טילים, ולמד איך שירה בציבור בלב ים יכולה להעלות את המורל

http://www.mako.co.il/pzm-units/nav...cff11b41006.htm


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img.mako.co.il/2015/01/22/IMG_9467_c.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img.mako.co.il/2015/01/22/IMG_9361_c.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:37

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר