לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 24-05-2011, 22:00
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "לא מכיר את מערכת ההשמדה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
לא מכיר את מערכת ההשמדה העצמית של הטיל הזה,

גם אני לא - פשוט נראה לי שאם הפיצוץ היה קורה מוקדם יותר, כלומר נמוך יותר וקרוב יותר למשגרים, הסיכון היה עולה. האם הייתה כאן מחשבה כלשהי של הצוות או של מערכת ממוחשבת אינני יודע.

ציטוט:
אבל בד"כ מערכת FTS לא יוזמת את הרש"ק, אלא חותכת את המנוע

מה זאת אומרת "חותכת את המנוע"? זה לא מנוע דלק נוזלי - אי אפשר לעצור את התהליך.

ציטוט:
ככה שאין בעיה לעשות את זה גם ממרחק של מאות מטרים בודדים.

אפילו אם היה אפשר לכבות את המנוע, טיל גדול וכבד מלא דלק ובעל רש"ק שלם היה נופל על ראשם של המשגרים. קשה לראות למה מקרה כזה היה עדיף יותר.

ציטוט:
באמת לא ברור למה הטיל לא הושמד מיד.

מיד זה מתי? כשהיה 100 מטר מעל המשגרים?

ציטוט:
אם התמרון הזה היה נגמר בכיוון הקרקע היה להם בעיה רצינית אם זמן השמדה כזה.

אם הטיל היה נופל, זה לא היה משנה בשלב הזה. משקל השיגור של הטיל קרוב ל-2 טונות, כאשר החלק הגדול מהמשקל הוא דלק מוצק. אם היו מפוצצים אותו באוויר אבל בגובה נמוך מאוד (של עשרות עד כמה מאות מטרים), זה היה רק מגדיל את שטח הפגיע.

לדעתי הדרך ההגיונית ביותר היא לחכות עד שהדלק ישרף והטיל יצבור גובה ואז להשמיד אותו.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-05-2011, 00:32
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "מערכות FTS שאני מכיר חותכות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
מערכות FTS שאני מכיר חותכות את מעטפת המנוע יחד עם ההודף.
זה מביא לצניחת הלחץ בתא הבערה (הפרוץ) ולהאטה מיידית בקצב בערת המנוע.

האמת עדיין לא הבנתי איך בדיוק זה עובד. חומר דלק מוצר שהוצת ימשיך להישרף עד שיגמר. אם תפגע בשלימות של המעטפת החיצונית שמחזיקה את החומר ההודף, תאבד שליטה על קצב השריפה (פני הדלק החשוף לבעירה) וסביר שתקבל מין פיצוץ (התפרקות) וחתיכות בוהרות של הדלק נופלות על הקרקע.

ציטוט:
אם היו מפעילים כזה מטען בגובה נמוך (מיד כאשר מזהים שהטיל איבד שליטה - נגיד 500 מ') הסיכוי שטיל היה עף לקרקע עם מנוע פועל היה קטן.

כלומר הדלק (החומר ההודף) היה נשרף כליל תוך זמן קצר?

רואים שהטיל איבד שליטה כמעט מיד לאחר יזימת המנוע (בערך כעבור שניה אחת לכל היותר), כלומר לא מדובר ב-500 מטרים - אולי 100 במקרה הטוב.

ציטוט:
לתת למנוע לסיים לא בא בחשבון, כי אתה לא בשליטה על כיוון הטיסה, והטיל עלול להגיע למקומות בעיתיים מאד.

לכן באימון משגרים טילים בשטחי ניסוים ושטח אש. במקרה הספציפי הזה אם השמדת הטיל היתה קורת קודם, הסבירות לנזק הייתה עולה ולא יורדת. שוב, אני לא יודע האם זה נעשה במכוון או במקרה, אבל השמדה עצמית, נגיד, 15 שניות לפני זה הייתה יכולה לגרום לאסון.

ציטוט:
דרך אגב, המפעילים יושבים בתוך המשגר?

פקודת השיגור באה להבנתי מרכב הפיקוד האוגדתי (56K6E2) או מרכב בק"ש גדודי (30N6E2). אני מניח שהצוות יכול להיות במשגר או שבחוץ במרחק ממנו - תלוי בנסיבות.

ציטוט:
אין רכב שו"ב מרוחק יותר?

כמובן שיש.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 24-05-2011, 23:16
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=מ.ק.]לא מכיר את מערכת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
לדעתי הדרך ההגיונית ביותר היא לחכות עד שהדלק ישרף והטיל יצבור גובה ואז להשמיד אותו.

אבל לא תמיד ניתן לדעת לאן הטיל יסטה - הוא יכול באותה המידה ליפול מיד על ראשיהם של המשגרים. עדיף להשמיד אותו כמה שיותר רחוק, ובאותו רגע שהוא "משתגע" - לדעתי - זה הכי רחוק שניתן להבטיח שהוא יגיע.
אל תשכח גם שהמשגרים והצוות על הקרקע ממוגן - הכלים שמשגרים את הטילים הם לא משאיות רגילות אלא בד"כ כלים בעלי מיגון ברמה מסויימת.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-05-2011, 00:38
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]לדעתי הדרך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
אבל לא תמיד ניתן לדעת לאן הטיל יסטה - הוא יכול באותה המידה ליפול מיד על ראשיהם של המשגרים. עדיף להשמיד אותו כמה שיותר רחוק, ובאותו רגע שהוא "משתגע" - לדעתי - זה הכי רחוק שניתן להבטיח שהוא יגיע.

מה שאמרת הוא נכון, אבל בוא נחשוב בהגיון. אם אתה משמיד את הטיל מוקדם, אתה יכול להיות בטוח שיגרם נזק לציוד ואולי לנפש. אם אתה מחכה, יש תקווה שהטיל יצליח להתרחק, כפי שזה קרה. ניראה גם שמערכת השליטה הצליחה להשטלת על הטיל לפחות באופן חלקי, והרחיקה אותו מהמשגרים.

ציטוט:
אל תשכח גם שהמשגרים והצוות על הקרקע ממוגן - הכלים שמשגרים את הטילים הם לא משאיות רגילות אלא בד"כ כלים בעלי מיגון ברמה מסויימת.

אין שום מיגון לרכבים של S-300P - אלה הם לא תומת"ים. בעצם לא נכון - יש מיגון אב"כ. אבל לא שריון נגד רסיסים או משהו כזה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:17

הדף נוצר ב 0.38 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר