14-04-2011, 20:17
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
|
|
' האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה לרשות השניה בטענה שערוץ 10 מציג תוכן שיווקי
הפרסום הסמוי- גלוי בתוכנית של אהרוני
בעקבות תלונת כתב News1 איציק וולף, באמצעות האגודה, פתחה הרשות השנייה בהליך הפרה נגד ערוץ 10 על כי חרג מכללי הרשות השנייה בפרסום סמוי בתוכנית הבישול של השף אהרוני.
זהו אינו מקרה יחיד, אלא תופעה נפוצה של תוכן שיווקי ופרסום 'סמוי' ברבות מתוכניות הבישול/ מומחים/ הבוקר. ואף על פי כן הרשות השנייה מעלימה עין, אלא אם מוגשת על כך תלונה.
נתקלתם בפרסום סמוי או תוכן שיווקי?
התלונה
בתכנית הבישול היומית של אהרוני בערוץ 10 נעשית באופן קבוע פרסומת סמויה (סמויה אבל בוטה) לכמה מן המממנים.
להלן דוגמאות שהיו בתכנית פעמים רבות:
מעדני הטלה ששמם מוצג בכל פעם מחדש תוך שאהרוני משבח את הנתחים שבחר כנתחים מובחרים ומצוינים.
חברת teka המייצרת כיריים. החברה העניקה לתכנית כיריים בצורת חצי עיגול ומדי כמה תכניות (דוגמת התכנית ששודרה ב-21.3.11) אומר אהרוני כמה ההמצאה הזאת נהדרת ומאפשרת לבשל במקביל עם כמה סירים גדולים - בניגוד לכל הכיריים הקלאסיים.
חברת סנו - אהרוני משתמש דרך קבע כנייר כסף ובניילון נצמד של חברת סנו תוך שהוא אומר שהוא משתמש בנייר כסף איכותי, עבה, שנדבק למשטח העבודה (סופרלטיבים דומים נעשים ביחס לניילון הנצמד)
פרסומות דומות נעשות מדי פעם גם ביחס למחבתות הקרמיות שאיתן הוא מטגן.
מדובר בפרסומת בוטה ביותר שחורגת בהרבה מתחום הטיפים בבישול שהשף אהרוני אמור לתת בתכנית. אין שום הצדקה לסופרלטיבים שהוא מרעיף על עזרי הבישול שלו תוך השפעה סמויה על הצרכנים
http://www.imw.org.il/hebrew/complaints.php?id=18920
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”
|