30-03-2011, 21:50
|
|
|
חבר מתאריך: 23.03.05
הודעות: 239
|
|
בית הספר לנהיגה מבצעית
שלום לכולם, ברצוני להעיר את עיני המלשב"ים ובאי הפורום לגבי יחידה ייחודית ולא כל כך מוכרת, על מנת שמלשב"ים באשר הם יכירו את האופציה הזו גם כן.
ייעוד ביה"ס לנהיגה מבצעית בצה"ל הוא הכשרת לוחמים מיחידות השדה השונות בתחום הנהיגה המבצעית, להוות מוקד ידע לנהיגה מבצעית בצה"ל והנחלת תרבות נהיגה נכונה בקרב הנהגים הקרביים בצה"ל תוך שאיפה להקטנת מספר נפגעי התאונות בצה"ל.
ביה"ס לנהיגה מבצעית הוקם בשנת 2005 כאשר לפני כן היה קיים מדור נהיגה מבצעית כחלק ממו"ס בביסלמ"ש, לאחר תהליכים ממושכים במז"י הוחלט על הקמת ביה"ס כדי לארגן ולמסד את תחום הנהיגה הקרבית בצה"ל תחת קורת גג אחת. בשנת 2006 הוקם מדור לוחם נהג האמון על הכשרת הנהגים הקרביים בצה"ל אשר אינם דורשים מתאר אופרטיבי כגון גדודי החי"ר, פלוגות העורב והפלחה"ן השונות, שריון, הנדסה קרבית, חת"מ, דובדבן ועוד.
מדור נהיגה מבצעית היה ונשאר אמון על תחום נהגי הסיור ולכן מאגד בתוכו את נהגי צוותי הפלס"רים ועוד יחידות שונות. ההבדל בין המדורים הוא באורכי הקורס השונים ומתוך כך גם בתכנים אשר מועברים בהם.
בנוסף קיים בבית ספר קורס סבלי החי"ר אשר מהווה חלק ממדור נהיגה מבצעית, הקורס מכשיר את נהגי המסייעות השונות בנהיגה על טרקטורון הפולאריס ריינג'ר למחלקות הפנת"ר וכן אנשי מילואים ויחידות מיוחדות.
קורס נוסף הינו קורס נהגי הבט"ש אשר מהווה חלק ממדור לוחם נהג, אמון על תחום נהגי הבט"ש לחטמר"ים השונים.
הקורס האחרון והוא גולת הכותרת של ביה"ס, קורס מדריכי נהיגה מבצעית, הקורס הארוך, האינטנסיבי והמפרך ביותר. מכשיר את מדריכי הנהיגה המבצעית וכן משק"י הניוד ליחידות השונות. הקורס עובר ברבים מן המתארים אשר קיימים בארץ, מהגולן עד אילת, נהיגות מתקדמות וארוכות תחת מגבלות ועומסים שונים. בקורס לומדים הנהגים על רזי הדרכת הנהיגה המבצעית ברכב כמו גם תחומים כגון גיאוגרפיה והכרת הארץ, חינוך והרבה הרבה איתור ותפעול תקלות שונות אשר קיימות בהאמר סיור.
הפלטפורמה העיקרית עליה מתבצעים כלל הקורסים היא ההאמר סיור, מי שלא מכיר- רכב רחב בלי דלתות חלונות ושאר מותרויות...
כמו כן, רכבים עליהם מתקיימים הנהיגות בקורסים ועליהם מוסמכים החניכים בסוף הקורס: סופה, סופה ממוגנת\ דוד, האמר קל, האמר ממוגן, סבל חי"ר (בקורס הייעודי שלו).
כחלק מהקורסים עוברים החניכים הדרכה על "סימולטור" הנהיגה במצבי קיצון, הרי הוא ה"סקיד קאר", מתקן עזר אשר מותקן על רכבים שונים ומדמה תת היגוי והיגוי יתר על משטח סטרילי על מנת לתרגל תגובות טובות יותר מהנהגים המבצעיים של צה"ל.
תפקיד מדריך נהיגה מבצעית משלב בתוכו המון מקצועיות, אחריות עצומה, עמידה תחת לחץ, עמידה באתגרים, פיקוד על לוחמים וכמובן אהבת הארץ ועולם השטח....
לאחר הכשרתו, המדריך הוא בעצם הדמות הבלעדית להטמעת הידע בחיילים לכדי הפיכתם לנהגים אשר יתפקדו בצורה טובה בשעת מלחמה ולכן עליהם לעמוד בגרף השתפרות בעל דרישות גבוהות. כמו כן מהווים המדריכים כוח ניוד איכותי למשימות המוטלות ע"י הזרוע אשר כוללות פעילויות בט"ש באיו"ש ולאורך הגבולות עם יחידות מיוחדות וכן השתתפות פעילה ומוצלחת במבצע "עופרת יצוקה".
התפקיד פתוח לכל המלשב"ים אשר להם פרופיל 82 ומעלה ללא בעיות גב וברכיים כמובן עם עדיפות לכאלו המגיעים מרקע של רכבי שטח או רקע טכני דומה. התפקיד הוא תפקיד פיקודי אשר אותו מאיישים לוחמים לכל דבר- בוגרי טירונות חי"ר בעלי רובאי 05.
מסלול ההכשרה של מדריך הנהיגה המבצעית- מעבר גיבוש וסינון ראשוני בגיבוש של חטיבת כפיר, לאחר מכן טירונות בכפיר והגעה לביה"ס לנהיגה מבצעית שבצאלים. מעבר קורס נהיגה מבצעית, מעבר רשיון ג', ולבסוף מעבר קורס מדריכי נהיגה מבצעית שם יקבל את המקצוע החדש ותוענק לו סיכת מדריך נהיגה מבצעית- סיכת העקרב. לאחר מכן יעביר קורס תחת בקרה וישתלב באחד המדורים כמדריך מן המניין. לאחר תקופת הדרכה ישנו מסלול קידום לתפקידים של סוגר שיירה ומוביל שיירה האחראי של שיירת רכבים של עד 7 כלים המנווטת עצמה בשטח באופן עצמאי.
כמו כן, ניתן לצאת לקורס קצינים ולחזור בתור קצין מפקד קורס.
ליחידה ניתן להגיע גם בתור לוחם עם ותק של לא יותר משנה וחצי אשר מעוניין בתפקיד.
היחידה כולה מורכבת מכמה עשרות יחידי סגולה אשר תחום הנהיגה בוער בעורקיהם, וככזה הינו התחום המשותף ביניהם מה שיוצר אווירה משפחתית ומיוחדת...
לכל המעוניינים בעוד פרטים, מוזמנים לכתוב ואני אענה.
סרטון קצר באתר מז"י- http://mazi.idf.il/113-9645-HE/IGF.aspx
|