לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה --לשאלות בנושאי טלוויזיות, מערכות קולנוע ביתי, הגברה וסאונד - אנא פנו לפורום אודיו וקולנוע ביתי -- www.fresh.co.il/f=103 תגיות פורום: פורום אלקטרוניקה - פורום חשמל - שאלות בנושאי אלקטרוניקה - תכנון מעגלים - מעגלים מודפסים - פיתוח אלקטרוני - תכנון PCB - בקרים למנועים - תאורת לדים - תכנון דימר - מודינג - Arduino - מיקרו בקרים - שליטה על תאורה - שלט רחוק - משדר FM - תאורת LED - פתרון שאלות בחשמל - אלקטרוניקה תקבילית חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > חשמל ואלקטרוניקה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 05-03-2011, 22:02
  מרק10 מרק10 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,314
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי karin m שמתחילה ב "טורבינת רוח"

מתח המוצא של אלטרנטור המיועד לרכב הינו מתח ישר ומיוצב ועשוי לנוע בין 13.8-14.5 וולט בתלות במהירות הסיבוב של הפולי העומס וטמפ' עבודה.
אלטרנטור מתוכנן למעשה לעבוד במערכת חשמל של הרכב קרי בצמוד למצבר חומצת עופרת ואכן אתה יכול להשתמש איתו לטעינת המצבר.
כמובן עלייך לשים לב ולחבר את הדק ה-S (חישה של ווסת המתח) שתפקידו לנטר את מתח המצבר ובהתאם למתח הנמדד הווסת משנה את עוצמת השדה המגנטי של האלטרנטור.

הדוגמא הבאה מתייחסת לאטרנטור של בוש בעל זרם מוצא נקוב של 70 אמפר.

בהנחה שיש ברשותך אלטרנטור של 70 אמפר מהירות הסיבוב הנדרשת של הפולי (גלגלת של האלטרנטור) היא בסביבות 6000 סיבובים לדקה. במהירות סיבוב של 1800 סיבובים לדקה האלטרנטור מסוגל לספק רק חלק קטן מהזרם הנקוב והוא בסביבות 40 אמפר.
כמובן על-ידי בניית תמסורת נכונה קרי שילוב של פולי גדול ורצועה שמניעה את הפולי של האלטרנטור אתה יכול לשלוט על מהירות הסיבוב של האלטרנטור כרצונך ולמעשה על זרם המוצא שהאלטרנטור מסוגל לספק.

שים לב ! מבחינה מכנית קיימת הגבלה של הייצרן למהירות סיבוב מקסימלית המותרת מבלי לפגוע במיסבים והפחמים של האלטרנטור והיא בדרך כלל בין 15000-20000 סיבובים לדקה תלוי בגודל האלטרנטור.

השאלה הנשאלת איזה אלטרנטור יש ברשותך או מאיזה רכב פירקת אותו ?
יש אלטרנטורים ללא ווסת מתח סטנדרטי קרי הוויסות נעשה על-ידי מחשב הרכב לכן עלייך לבדוק זאת.
_____________________________________
טרנזיסטור

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 05-03-2011, 22:23
  karin m karin m אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.01.09
הודעות: 8
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי מרק10 שמתחילה ב "מתח המוצא של אלטרנטור המיועד..."

היי ותודה על התשובה - עוד לא זכיתי לכזו רצינות...
תחלאס אין לי ביד אלטרנטור מסויים, אך אין בעייה להסיג כל סוג שהוא. יש במיגרשי פירוק הכל. כמו שאתה מציין את הגבלת החברה לגבי סיבובים מקסימאלים, האם ישנו נתון שאומר את הסיבובים המינימאלים שנחוצים בכדי שתיווצר הטעינה? בהנחה שלא הוספתי תמסורת היתכן שרוח חלשה שמסובבת לנו את הפולי סיבובים שלא קרובים להיות סיבובי סרק במנוע רכב, יתנו טעינה?
מסביבות הצהריים ועד כמעט ערב יש באיזור ביתי רוח נחמדה, בניתי שבשבת ממנוע ישן של מזגן, על צירו הלבשתי פולי, ריתכתי לו תושבות לכנפיים, הוספתי כנף מכוונת אחורית, מייסב בחלק התחתון והוא לא מפסיק להשתולל...סתם ליופי כמו תחנת רוח קטנה.
לכן החלום שלי הוא למתקן דבר דומה על אלטרנטור עם כנפיים וכו.. ולבצע טעינה למצבר רכב מתאים כאשר תאורת לד כלשהיא תהייה הצרכן היחידי. איך נשמע הרעיון עד כאן, הגיוני? סביר ואפשרי?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 05-03-2011, 23:16
  מרק10 מרק10 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,314
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי karin m שמתחילה ב "היי ותודה על התשובה - עוד לא..."

בעיקרון ברכב פרטי המצוייד באלטרנטור תלת-פאזי בסדר גודל של 90 אמפר בסיבובי סרק של המנוע (700-900 סיבובים לדקה) ביחס תמסורת מקובל של 2:1 או 2.5:1 מהירות הסיבוב המינימלית שהאלטרנטור מסוגל לספק זרם היא בסביבות 1800 סיבובים לדקה הנקראת גם 0-ampere speed
שרק במהירות הגדולה ממנה האלטרנטור מסוגל לספק זרם לצרכנים.

יצא לי לשפץ אלטרנטורים של חברת בוש מספר פעמים לכן אני מציע לך לחפש אלטרנטור של פולו משנת ייצור 1999-1995 מנוע 1.6 ליטר שהינו אלטרנטור במבנה קומפקטי ובעל זרם מוצא נקוב של 70 אמפר.
לאלטרנטור זה ניתן להשיג חלקי חילוף כמו מיסבים,פחמים, ווסת מתח וגם דידות יישור במידת הצורך ללא שום בעיה אצל גרינוולד בת"א.

צירפתי שרטוט מקובל של מערכת הטעינה ברכב.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
טרנזיסטור


נערך לאחרונה ע"י מרק10 בתאריך 05-03-2011 בשעה 23:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-03-2011, 21:13
  מרק10 מרק10 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.09
הודעות: 1,314
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי karin m שמתחילה ב "המון המון תודה, אך הבהרה..."

החיבורים ברוב האלטרנטורים דומים רק הסימון או צורת החיבורים משתנה מייצרן לייצרן.

המצבר לא התרוקן בגלל צורת החיבור.

בדרך כלל אתה עשוי לפגוש בחיבורים הבאים:

1. בורג עם אום+דיסקה שטוחה+דיסקה קפיצית או משוננת בקוטר 8-10 מילימטר (M10-M8) המשמש לחיבור כבל הפלוס למצבר.

2. גוף האלטרנטור המשמש כמינוס.

3. קונקטור עם 2 או 3 מגעים (פינים) המשמש לחיבור נורת חיווי וכבל החישה=S וחיבור למתג ההצתה.

ברוב האלטרנטורים בימינו כאשר הנהג מעביר את מפתח ההתנעה למצב ON זורם זרם נמוך (זרם עירעור) דרך מנורת הביקורת לאלטרנטור בכדי שהאלטרנטור ייספק זרם בסל"ד נמוך.

כפי שכתבתי לך קודם לכן תחילה תשיג אלטרנטור ואז ונמשיך את 'הפרוייקט'.

לנוחויותך צירפתי תמונות להמחשה.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
טרנזיסטור


נערך לאחרונה ע"י מרק10 בתאריך 06-03-2011 בשעה 21:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:58

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר