05-01-2011, 01:17
|
|
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
|
|
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
|
|
הי לבני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "שאלה/הצעה.... "תכנון דגמים לבנייה, איך וכיצד זה קורה"?...."
התשובה לכך לא פשוטה.
אבל אספר לך מקרה שקרה בארצנו הקטנטונת. ומכך תוכל ללמוד על התהליך.
כאשר הוצג טנק המרכבה הראשון, בפני נספחים צבאיים זרים כאן בארץ. בין המבקרים היה גם הנספח היפני.
מובן שהטנק צולם מכל זווית אפשרית ונמסרו מירב הפרטים המותרים לפרסום,
אולם, תקלה קטנה שהייתה בטנק המוצג, לא הובאה לידיעת הנספחים הזרים,
התקלה: אחד ממגני הצד. האורגנלי של הטנק, היה לא תקין, ולקחו מגיני צד מטנק שכן,
בטנקי המרכבה הראשונים, היה סימון בצבע לבן של מספר הטנק,
וכך בצילומים הופיע טנק בעל סימון "צ" מסויים ואילו אחד ממגיני הצד היה בעל סימון שונה.
את הצילומים. מסר הנספח הצבאי היפני לחברת טמיה, שיצרה והוציאה דגם לבניה עצמית כאשר בדך המדבקות יש סימון "צ" שונה משאר הפלטות שעל הטנק.
יש סיפור נוסף על מטוס ה-B2.
חברת רוול מיהרה להוציא דגם של המטוס, כאשר ברשותה רק צילום "ריגול" של המטוס מקדימה וללא כל מושג כיצד נראה המטוס ממבט מלמעלה.
וכך יצא דגם לבניה עצמית. הזהה לחלוטין למטוס ממבט מלפנים ושגוי לחלוטין ממבט על.
לפעמים חברות הדגמים מפעילות "מערך ריגול תעשייתי" שלם על מנת לקבל אינפורמציה על מטוס או טנק או ספינה מסויימת
יש סיפור ידוע, שבתקופת המלחמה הקרה בין ארה"ב לבין ברה"מ. טען הנציג הסובייטי כי לצוללות מסוג מסויים יש כך וכך טילים בליסטיים, הנציג האמריקאי נבוך והיה בטוח שיש מרגל באיזה שהוא מקום, ואז הוא שאל, לתומו, את הנציג הסובייטי "איך אתה יודע?". תשובת הנציג הסובייטי הייתה בשליפת דגם של חברת רוול, עם פירוט פנימי מלא כולל מספר הטילים הבליסטיים באותה צוללת.
לתכנון הדגם עצמו. בזמנו היו יושבים מהנדסים והופכים צילומים לשרטוטים שבעזרתם היה מתוכנן הדגם עצמו,
כיום יש מחשבי רבי עוצמה שהופכים את סדרת הצילומים למודל ממוחשב תלת מימדי,
קבוצה אחרת של מהנדסים לוקחים את המודל התלת מימדי, ומתחילים "לפרק" אותו לתת הרכבות ואת התת הרכבות לחלקים,
חלקים אלו ממוקמים על "עץ חלקים" תיאורתי, שבעזרת מחשבים. מיצרים ממנו "פטריצה" ו"מטריצה".
שלב הינו השלב היקר ביותר בתהליך יצירת הדגם, מחיר של סט מטריצה ופטריצה יכול להגיע למאות רבות של אלפי דולרים, תלוי במורכבות הדגם.
בשלב זה מזריקים בלחץ פלסטיק מסוג "סטירין" ומייצרים את הדגם הראשון.
בוני דגמים, מומחים, בונים את הדגם תוך תיקון שגיאות בתהליך הבניה.
לאחר שנבנה דגם אחד או שניים, לשביעות רצון המתכננים, מתחיל שלב היצור הסדרתי.
אורך החיים של צמד פטריצה ומטריצה הוא מוגבל בזמן, בעיקר שבתהליך היצור מוזרק הפלסטיק בלחץ גבוהה מאד וחום רב יחסית.
זה ממש על קצה המזלג. יש עוד המון תהליכים שקשורים בתיקון דגמים שהתגלו בהם טעוייות-לאחר שהדגם כבר יצא לשוק,ועוד ועוד.
אגב, המון אינפורמציה, מקבלות חברות הדגמים מפורומים כמו פורום פרש בנושא צו"ב.
לגבי קישורים שביקשתה בראש הפורום יש אשכול העוסק בקישרים לאתרים שעוסקים בדגמים,
בעתיד אני מתכוון להעלות קישורים ליצרני דגמים וגם לחנוייות בחו"ל.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י שמולביץ אשר בתאריך 05-01-2011 בשעה 01:19.
|