לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #27  
ישן 13-11-2010, 18:31
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי hellfrost שמתחילה ב "ממה שאני יודע אין מניעה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hellfrost
מה שכן הציווי אומר שצריך לסקול אותך...
לא בדיוק.
צריך סנהדרין של לפחות 23 דיינים כדי לדון מישהו לסקילה (או מיתה בכלל), עם עוד הגבלות, אדם לא יכול לעשות זאת על דעת עצמו.
מי שלוקח את החוק לידיים דינו מיתה בחרב.. (במקרה שאין לנרצח גואל דם)

בימינו אין סנהדרין ואין לאיש סמכות לפסוק עונש מוות הלכתי.
גם בזמן שהסנהדרין כן הייתה קיימת לא היו מנצלים את הכח החמור הזה של נטילת חיי אדם, וידועה האמרה שסנהדרין ההורגת אדם בשבע שנים נקראת "סנהדרין חבלנית".

חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-11-2010, 18:42
צלמית המשתמש של זיו
  זיו זיו אינו מחובר  
L'enfer, c'est les autres
 
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,238
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי ShoobyD שמתחילה ב "[QUOTE=hellfrost]מה שכן..."

שובי, הזכור תזכור שצריך להמנע מלולאה אינסופית בלי תנאי יציאה...
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
מי שלוקח את החוק לידיים דינו מיתה בחרב.. (במקרה שאין לנרצח גואל דם)

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ShoobyD
לא בדיוק.
צריך סנהדרין של לפחות 23 דיינים כדי לדון מישהו לסקילה (או מיתה בכלל), עם עוד הגבלות, אדם לא יכול לעשות זאת על דעת עצמו.

מי שלוקח את החוק לידיים דינו מיתה בחרב.. (במקרה שאין לנרצח גואל דם)
לא בדיוק.
צריך סנהדרין של לפחות 23 דיינים כדי לדון מישהו לסקילה (או מיתה בכלל), עם עוד הגבלות, אדם לא יכול לעשות זאת על דעת עצמו.

מי שלוקח את החוק לידיים דינו מיתה בחרב.. (במקרה שאין לנרצח גואל דם)
לא בדיוק.
צריך סנהדרין של לפחות 23 דיינים כדי לדון מישהו לסקילה (או מיתה בכלל), עם עוד הגבלות, אדם לא יכול לעשות זאת על דעת עצמו.

מי שלוקח את החוק לידיים דינו מיתה בחרב.. (במקרה שאין לנרצח גואל דם)....
....
...
..
_____________________________________
..


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 13-11-2010 בשעה 18:49. סיבה: אופס, טעות..
חזרה לפורום
  #34  
ישן 13-11-2010, 20:16
צלמית המשתמש של ShoobyD
  משתמש זכר ShoobyD ShoobyD אינו מחובר  
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
 
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
שלח הודעה דרך MSN אל ShoobyD Facebook profile LinkedIn profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי hanamer שמתחילה ב "סליחה שאני מתערב, אבל משכב..."

מה המקור שלך?

"הבא על הזכור, או הביא זכור עליו, כיון שהערה, אם היו שניהם גדולים - נסקלים, שנאמר: "ואת זכר לא תשכב משכבי אישה", בין שהיה בועל או נבעל." (משנה תורה, הלכות איסורי ביאה, פרק א' הלכה י"ד)



ציטוט:
במקור נכתב על ידי שבעלפדיה
העונש: אם הדבר נעשה במזיד עם עדים והתראה, הוא החמורה שבמיתות בית דין – סקילה. אם הדבר נעשה בשגגה (כגון אי־ידיעת האיסור, אי ידיעת העונש) – עונשו הוא קורבן חטאת קבועה.
http://www.mishnetorah.co.il/rambam/index.php/משכב_זכור


נערך לאחרונה ע"י ShoobyD בתאריך 13-11-2010 בשעה 20:20.
חזרה לפורום
  #37  
ישן 14-11-2010, 10:30
  משתמש זכר channb channb אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,107
המשך לגבי חומר האיסור ועונשו
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי channb שמתחילה ב "לגבי 2 גברים המגע שאותו תיארת..."

על עוון זה חייבים סקילה:

מסכת סנהדרין פרק ז משנה ד



אלו הן הנסקלין הבא על האם ועל אשת האב ועל הכלה ועל הזכור ועל הבהמה והאשה המביאה את הבהמה והמגדף והעובד ע"ז והנותן מזרעו למולך ובעל אוב וידעוני והמחלל את השבת והמקלל אביו ואמו והבא על נערה המאורסה והמסית והמדיח והמכשף ובן סורר ומורה



לגבי חומר העוון: (מעבר לשאר חייבי סקילה)

איסורי הערווה בכלל ועבירה זו בפרט התייחדו בכך שאין לעולם קיום כאשר מבצעים אותן. עוון זה (של סילוף מוסד הנישואין) הוא המאוס ביותר מבין העריות ולהלן מקורות חלקיים.


ויקרא פרק יח



(ג) כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו ובחקתיהם לא תלכו:

(פירוט כל איסורי הערוה בפסוקים הבאים)



(כד) אל תטמאו בכל אלה כי בכל אלה נטמאו הגוים אשר אני משלח מפניכם:

(כה) ותטמא הארץ ואפקד עונה עליה ותקא הארץ את ישביה:

(כו) ושמרתם אתם את חקתי ואת משפטי ולא תעשו מכל התועבת האלה האזרח והגר הגר בתוככם:

(כז) כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ:

(כח) ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אתה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם:



בפסוקים מבואר כי מעבר לעצם האיסור ישנם מעשים מסוימים אותם לא ניתן לסבול במיוחד בארץ ישראל: בני מצרים וכנען התייחדו בהם. מצרים היא מקור הטומאה בעולם. ואנשי כנען הוקאו מארץ ישראל בגין עוונות אלו. יעויין במדרשים המצורפים בהם מפורטים מעשים אלו.



מדרש אגדה ויקרא פרק יח

כמעשה ארץ מצרים. מלמד שהתעיבו המצרים מעשיהם מכל אומה, וביותר מקום אשר היו יושבים שם ישראל, שנא' אשר ישבתם בה: וכמעשה ארץ כנען. מלמד שהתעיבו הכנענים מעשיהם מכל אומה, וביותר מקום ישראל, שנאמר אשר אני מביא אתכם שמה: ובחקותיהם לא תלכו. מלמד שחוקות הכנענים הבל המה, וכן ירמיהו אומר חוקות העמים הבל (המה) [הוא] (ירמיה י' ג'): תנו רבנן ובחוקותיהם לא תלכו. יכול אנחנו זרע המאמינים שלא נתפלל ושלא להזדווג כמו שהם עושים, תלמוד לומר ובחוקותיהם לא תלכו, לא אמרתי לך אלא בחוקי תועבתם, ומה היו עושים, האיש נושא לאיש, והאשה נישאת לשנים, ואיש נושא אשה ובתה



ילקוט שמעוני פרשת אחרי מות רמז תקפז



אי כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו יכול לא יבנו בנינים ולא יטעו נטיעות כמותן, ת"ל ובחקותיהם לא תלכו לא אמרתי אלא בחקים החקוקים להם ולאבותיהם ולאבות אבותיהם, מה היו עושין האיש נושא לאיש ואשה לאשה ואשה נשאת לשנים והאיש נושא אשה ובתה לכך נאמר ובחקותיהם לא תלכו.

מבואר במדרש זה שעיקר המיאוס וחומר העוון הוא כאשר הדבר קבוע ובמסגרת חוקי הנישואין. למרות שברור שהאיסור בעינו ואף חייבים עליו סקילה גם כאשר הוא מבוצע באופן מזדמן.

לגבי מיתות בית דין ובכן ישנם הרבה מאד מגבלות עד לפסק דין שכזה. בגמ' מבואר שסנהדרין היתה הורגת אחת לשבעים שנה. אציין את אחד התנאים כדוגמה:
התראה. פירושו של תנאי זה שצריך להתרות בתוך כדי דיבור בבעלי העבירה. המתרה צריך לפרט את האיסור ואת מקורו והמותרה צריך לקבל את הדברים ולהתיר עצמו למיתה. כלומר להודיע על כוונתו לבצע את העבירה על אף עונשה החמור. לאחר מכן עליו לעבור על העבירה בתוך כדי דיבור. (המקורות כולן בגמ' בסנהדרין חלק מהדברים תלויים במחלוקת תנאים אך למיטב זכרוני (לא עיינתי כרגע) כך נפסק).

כאשר בוצע פס"ד זה הוא בוצע באופן שיגרום צער מינימאלי לנידון וכמו כן נשמר כבודו.

הניסיון להציג את היהדות כאינקווזיציה צמאת דם פתאטי והוא נובע מבורות במקרה הטוב.

ולסיכום אכן זו דרכה של היהדות אדם המבסס את חייו על מעשה בהמי (וזה אכן מה שזה), ועל אנוכיות מוחלטת (סיפוק יצרים ללא מתן תמורה, ללא דאגה להמשך הקיום) - תכונות שהן מנוגדות לכל המסר והמוסר היהודי, אינו ראוי להחשב לחלק מהחברה היהודית!! התנ"ך הוקיע את מעשי סדום דור המבול כנען ומצרים ופרט את עונשם כדי להבהיר שאין מקום למציאות כזו במסגרת החברה האנושית.




נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 14-11-2010 בשעה 10:33.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:28

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר