12-09-2010, 00:48
|
|
|
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 3,397
|
|
אהבתי ! אפילו מאוד !
בניית השיר המונולוג - דיאלוג \ סוג של שאלות רטוריות, במקום ובהתאם !
בכול זאת לדעתי יש אולי פה ושם אות מיותרת או שצריך להחליף:
בלכתו לרופא,עבור מה ישלם? רפואה - כמובן.
בלכתו לפסל,עבור מה ישלם? פסלות - כמובן.
בלכתו לאופה,עבור מה ישלם? מאפים - כמובן.
אך בלכת האדם אל החכם,עבור מה ישלם? חכמה - כמובן.
(אתה הולך אליו, אליו אישית כבן אדם, ולא למקום הימצאותו, לכן אצלו נשמע לא הגיוני)
ומה היא אותה חכמה?
הידע לרפאות,לפסל,לאפות? לא.
(השמתשתי פה ב"ה" הידיעה מהצורך הפשוט שהגדרת את הידע, והגבלת אותו, לא זוכר בדיוק את ניסוח הכלל הדקדוקי, אבל לא משתמשים בה' הידעיה במקים שבהם שם העצם לא מוגדר, כללי בכיוון מילים אחרות)
להחכים? הן.
לכן בזאת:
בלכתך לרופא וכשל,
בלכתך לפסל וכשל,
בלכתך לאופה וכשל,
(פה אינני בטוח אם צריך לתקן או לא כי ה"כשל" לא מתחברת לי מבחינת זמן הבית, ובכול זאת נשמעת הגיונית,אשמח אם מישהו יכול הכריע את הדילמה )
תיקון יכפר.
אבל בלכתך לחכם וכשל,
תיקון מהו? איננו.
(ה"אין" צריכה משלים, תיקון מהו? אין... תיקון \ פתרון \ הגיון..... לכן הנחתי שהתכוונת שאין הוא נמצא, ואיננו מחליפה בהתאם)
ולמה? (ה"למה" פה, היא קצת רדודה לטעמי, אפשר להחליף ב"מדוע?"
כי את נפשך טימא - ועל זאת לא תכופר.
(אינני זוכר כרגע את סיבות הדקדוק (איפה שובי כשצרכים אותו :S) אבל לדעתי צריך להשתמש באות ת' במקום י' ! זה נובע מהבניין או הזמן ! לא ברור לי כרגע...)
להלן שוב השיר(בלי כול ההערות והצבעים) לקריאה ברורה:
בלכתו לרופא,עבור מה ישלם? רפואה - כמובן.
בלכתו לפסל,עבור מה ישלם? פסלות - כמובן.
בלכתו לאופה,עבור מה ישלם? מאפים - כמובן.
אך בלכת האדם אל החכם,עבור מה ישלם? חכמה - כמובן.
ומה היא אותה חכמה?
הידע לרפאות,לפסל,לאפות? לא.
להחכים? הן.
לכן בזאת:
בלכתך לרופא וכשל,
בלכתך לפסל וכשל,
בלכתך לאופה וכשל,
תיקון יכפר.
אבל בלכתך לחכם וכשל,
תיקון מהו? איננו.
ולמה?
כי את נפשך טימא - ועל זאת לא תכופר.
----------------------------------------------------------------------
כתיבה מענינת והשראה טובה !
ערב\ לילה טוב,
אמיל.
|