לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום עיצוב גרפי! וזה וזה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > גרפיקה, ציור ותלת-מימד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-09-2010, 18:24
צלמית המשתמש של Zed3
  Zed3 Zed3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.11.05
הודעות: 5,696
מדריך יצירת סטודיו ותאורה ב-VRAY

המדריך נכתב בהתייחסות ל-3D Studio Max 2009, Vray 1.50 SP2 DEMO.
אני מניח כאן שיש לכם מושג בסיסי במקס, למרות שכיסיתי את רוב הדברים.

יצרתי "סצנה" הכוללת מספר אובייקטים פשוטים במקס.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

יצירת הסביבה:
נתחיל ביצירת plane פשוט.
נבחר שני סגמנטים לאורך ושלושה לגובה, כפי שנראה בתמונה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

השלב הבא יהיה להפוך את האובייקט ל-editable poly
נבחר את שתי הנקודות שבקצה, נחזיק שיפט לחוץ וניצור הגבהה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

באותו אופן, ניצור את האובייקט שבתמונה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

השלב הבא יהיה לעגל את האובייקט כדי ליצור מראה חלק.
כדי לעשות זאת בצורה טובה עלינו להוסיף מספר מקטעים לאובייקט.
נעשה זאת ע"י בחירת שני סגמנטים קרובים וניתן להם chamfer קטן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כעת, נוסיף לאובייקט Turbosmooth ונבחר שתי איטרציות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מיקום תאורה:
התאורה בסטודיו תתבסס על שלושה מקורות אור.
שניים מהצד ועוד אחד שיופנה למעלה.
ההגדרות כאן הן מומלצות וכל אחד יכול לשחק עם הערכים השונים, ובמיוחד הצבע, כדי ליצור את האווירה הנכונה.
כאמור, מקור התאורה הראשון יהיה מהצד, נבחר Vray Light, נמקם אותו וניתן לו את הערכים שבתמונה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

השלב הבא יהיה ליצור עותק מראה שלו ולמקם בצד השני. אני אישית משחק מעט עם ערכי המולטיפלייר שלו, זה נותן תוצאות מגוונות יותר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בנוסף, נמקם מצלמה (אני אישית מעדיף 35)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ולעסק, נבחר את VRAY בתור המנוע שלנו וניגש לטפל בחומרים.
נפתח את החומרים שלנו וניצור חומר בדיקה.
בדוגמה אני משתמש בחומר Vray פשוט בעל ערכי צבע של 170,170,170, כמובן שניתן להשתמש בכל צבע, רצוי נייטרלי מכיוון שבעזרתו נבדוק את ההצללה, מיקום האובייקטים וכו'
השלב הבא יהיה לפתוח את חלון הרינדור ולגרור את החומר לתיבת "override mtl" שנמצאת תחת "Global Switches".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מה שזה עושה, בעצם, זה לדרוס את כל הגדרות החומרים בסצנה. בצורה כזו אנחנו מקבלים "מודל חימר" שמאפשר לנו לבדוק את המיקום, ההצללה והתאורה מבלי לבזבז זמן על השתקפויות וכדומה.
ניתן F9 ונראה כיצד נראית הסצינה שלנו כעת.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

השלב הבא יהיה להגדיר ב-VRAY הגדרות בדיקה בעזרתן נוכל לבדוק את התאורה.
בנקודה זו אציין כי אני עובד ב-Safe Frame ולכן השינוי ברזולוציה. מן הסתם, לא חייבים.

מכל מקום, הנה ההגדרות לבדיקה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כמה הסברים על המאפיינים השונים בהם השתמשתי כאן:
Default lights - לבטל, אנחנו רוצים שרק האורות שהוספנו ישפיעו על הסצינה.
Adaptive DMC - שיטת עיבוד תמונה מהירה יותר.
Irradiance map + Light cache - זה השילוב הנפוץ ביותר ל-GI, בוודאי שלמתחילים
Show calc phase - אני משתמש בזה כי אני אוהב לראות את הכל בפעולה, אם זה מפריע, תבטלו
Render region division - ככל שהמספר קטן יותר, כך יש צורך בפחות RAM. זאת ועוד, ניתן לקבל פידבק מהר יותר
Dark multiplier - הפרמטר הזה משפיע על חוזקם של הגוונים הכהים בסצנה
Exponential - כאשר משתמשים בשיטת עיבוד צבע זו, הצבעים יהיו דהויים מעט, מה שיקטין את הסיכוי לחלקים שרופים בתמונה
זה הזמן לתת ב-F9 ולראות מה עשינו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אפשר לראות כי התוצאה טובה בהרבה, בגלל שהשתמשנו באיכות נמוכה ניתן לראות כל מיני עיוותים בתמונה, אבל הרינדור מהיר ובהחלט ניתן להתרשם מהתאורה.
בשלב זה אפשר ורצוי לשחק עם הגדרות התאורה, שינוי עוצמה או צבע וכן הלאה.

השלב הבא יהיה להוסיף חומרים לסצינה.
אני השתמשתי במגוון חומרים שונים, והחלפתי את האובייקט זכוכית מכיוון שהוא פשוט לקח יותר מדי זמן.
ניתן עוד רינדור ונראה את הסצינה שלנו עכשיו.
כעת נבצע בקרה נוספת על הסצנה, נבחן את התאורה, ההשתקפויות וההצללה לאחר תוספת החומרים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במקרה הזה, כמו שאפשר לראות בהשתקפות בכדור עץ, חסר אור מקדימה.
הוספתי עוד אור המופנה כלפי מעלה, כמו שניתן לראות בתמונה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הערה: כאשר הוספתי את האור השלישי, אני לא רוצה שישפיע על הסצינה מעבר למה שציינתי ולכן נבטל את הסימון ב-"Affect Specular"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בשלב הזה נתחיל עם שינוי ההגדרות.
חשוב לציין שהמספרים כאן הם בגדר המלצה, וכל אחד בהתאם לתוצאות ולזמן הרינדור הרצוי
אלו ההגדרות כפי שאני בחרתי:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כדי לרנדר באיכות טובה, חשוב מאוד לבצע עריכה גם בחומרים.
לכל חומר, תחת "Reflection" נגדיר materials subdivs להיות:
8 - כאשר אנחנו עובדים על בדיקות
20-30 - רינדור סופי.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הנה התוצאה הסופית, לאחר מעט פוטושופ:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:44

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר