22-06-2005, 16:53
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
|
|
קשקוש מוחלט!
הסיבה שהאמריקאים שומרים על המקום בצורה כ"כ הדוקה היא שבמקום נערכים ניסויים של מטוסים מומערכות מתקדמים ביותר. כל תיאוריית הקונספירציות של "תיקים באפילה" ממש לא מתאימה לעניין - הסיבה לכל ההילה המסתורית של המקום קשורה כנראה לעובדה שחלק מהמטוסים שנוסו במקום שונים מכל מה שמוכר לנו (ומהרבה בחינות - מראה, מערכות, הנעה וכו') והאזרחים שאוהבים לתצפת על איזור הבסיס לא מצאו הסבר נורמלי לאותם כלים.
בכל מקרה, חלליות וחייזרים תוכל למצוא בפורום מד"ב - אצלנו יש רק מטוסים...
מתוך הסבר שלי בפורום מדע בדיוני של המערכת הישנה:
"אזור 51" הוא אחד השמות הנפוצים לבסיס חא"א (חיל אויר אמריקאי) באגם גרום (Lake Groom) בנבאדה.
ולמה דוקא אגם?
די פשוט: בשנות ה-50, כחלק מהמלחמה הקרה, פנה חא"א לחברת לוקהיד בדרישה לייצר מטוס ריגול בעלת יכולות שיוט בגובה רב במיוחד. נבדקו מספר מודלים, שחלקם הקדים את זמנם ב-20 שנה ואף יותר - ובסופו של דבר, לאחר תהפוכות ושינויים, נבחר המטוס שאנו מכירים כ-U2.
מטוס זה בנוי לצורך ספציפי ביותר של צילום ואיסוף מודיעין, וככזה בנוי בצורה שברירית למדי - אין לו שמץ של סיכוי לצאת בשלום מקרב אויר. פועל-יוצא של עדינות זו הוא הצורך במסלול המראה ארוך למדי.
ואיפה תמצא מסלול המראה ארוך, ובשטח מבודד?
בנבדה, ארץ מדברית ויבשה, ישנו אגם יבש שקרקעיתו שטוחה ושמו אגם גרום.
באמצע שנות ה-50, ביקר במקום קלי ג'ונסון (אביו-מולידו של ה-U2, ה-SR71 BlackBird "הציפור השחורה", ומספר יצירות אגדיות נוספות) והתאהב במיקום המבודד והשקט. במקום הוקם שדה ניסויים סודי ומסווג (גם כיום מגיעים מדעני ואנשי הבסיס למקום בטיסה בלבד, ולא ברכב) ונסלל מסלול המראה. כך החלה האגדה שזכתה לשמות "אזור 51", "ארץ החלומות" (Dreamland), ושמות נוספים. במקום פותחו ונוסו כלי טיס מהמקוריים והמוזרים ביותר שידע העולם (ואולי בעצם - לא ידע...). המסלול הורחב והוארך מספר פעמים, וכיום עומד אורכו על 7.9 ק"מ - המסלול הארוך ביותר בעולם.
ולמה אזור 51 דוקא?
במפת חלוקת הקרקעות של מדינת נבדה, מסומנת המשבצת של אגם גרום וההרים סביבה במספר 51 - ומכאן השם. בסרט פנימי של חברת לוקהיד, נראה קלי ג'ונסון עומד ליד לוח תדריכים ועליו הכיתוב "move to area 51" ותאריך כלשהוא - כאשר סרט זה נחשף, היה זה משום הוכחה שלא מדובר בשום מושג אפלולי ומסתורי.
אגב, איזור 52 (Tonnopah Range - רכס טונופה) הסמוך הוא "מטווח מכ"מ" - רכס הררי ובו עשרות מערכות מכ"מ וגלאים אחרים, ושם מתבצעים הניסויים ביכולת החמקנות של כלי הטיס בתנאי טיסה אמיתיים - אך עדיין הרחק מעיניים סקרניות. בשלב מסויים בשנות ה-80 ישבה במקום טייסת F-117 הראשונה (שבסופו של דבר עברה לבסיס אחר), וגם כיום הבסיס ה"נטוש" פעיל למדי...
דוגמה אחת מתוך רבות למטוס שפותח - ובמקרה נדיר זה, גם צולם - בבסיס זה הוא הHave Blue. למרות הדמיון למטוס התקיפה החמקן F-117, ניתן לזהות הבדלים: מטוס זה קטן יותר, הוא נטול מערכות מבצעיות וחימוש, וזנבו מעוצב בצורת \/ (V הפוך) בניגוד לזנב V של הF117.
תמונות של הבסיס יש בעיקר מהרכסים המקיפים אותו וכן תמונות לוויין - תצלומים מתוך הבסיס לא קיימים (למעט תמונות בשחור לבן משנותיו הראשונות). התמונות המופיעות כאן מוקטנות, והגודל המלא נמצא בקישור מתחת לכל תמונה
https://legacy-uploaded.fresh.co.il...27633ea1fb.html
https://2005-uploaded.fresh.co.il/2...22/90184763.jpg
https://2005-uploaded.fresh.co.il/2...22/27943709.jpg
https://2005-uploaded.fresh.co.il/2...22/79584837.jpg
קישור לדף מעולה מבית FAS, ובו תמונות רבות ומידע:
http://www.fas.org/irp/overhead/groom.htm
אתר אמריקאי מעניין בנושא:
http://www.dreamlandresort.com/index_en.html
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
|