24-08-2010, 13:57
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
|
|
ציטוט:
כ"ש אמריקאי במפרץ הפרסי המותקף ע"י "נחיל" של עשרות
כ"ש קטנים , מהירים וזריזים , החמושים במיגוון אמצעי-לחימה המיועדים לכל הטווחים
(טילי ים-ים / טורפדו / מטל"רים / נשק קני וסירות תופת). גם אם מערכות-ההגנה יפגעו בחלק ואפילו ברוב (ויש לי ספקות רבים לגבי זה) ה-"נחיל" ,
עדיין יישארו מספיק כלים שיוכלו לחדור את רצועת ההגנה האקטיבית ולפגוע -למשל- בנמ"ט...
|
לניסיונך, האם יש סיכוי ממשי לפגוע במטל"ר כזה, ע"ג כלי שיט קטן הנע במהירות, באוניה מטווח של מספר ק"מ? אני גם לא רואה כוונת משום צד של המטול. ואיני מבחין באיזושהיא זווית בין הקנים, לפצות על אי-הדיוק בכינון (כפי שקיים, למשל, במשגר הנצ"ל Hedgehog מימי מלחמת העולם השניה- שם מיקום המטרה אינו ידוע בדיוק).
מטווח קרוב סיכויי הפגיעה עולים- אך גם יכולת ההגנה של ספינת המטרה. לתותח הפלנקס, למשל, יש יכולת נגד מטרות שטח (הגדשה שלי):
ציטוט:
Block 1B Phalanx Surface Mode (PSUM) incorporates a side mounted Forward Looking Infrared Radar (FLIR) which enables CIWS to engage low slow or hovering aircraft and surface craft. Additionally, the FLIR assists the radar in engaging some ASCM’s bringing a greater chance of ship survivability. Block 1B uses a thermal imager Automatic Acquisition Video Tracker (AAVT) and stablilization system that provide surface mode and electro-optic (EO) angle track. These Block 1B enhancements will allow day/night detection capability and enable the CIWS to engage small surface targets, slow-moving air targets, and helicopters
|
|