לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-08-2010, 22:48
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
מצנח באליסטי - האם ישים גם במטוסים צבאיים?

הנה

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.ממה שאירע במהלך תצוגה אווירובטית אתמול בארגנטינה. המטוס, Rans S-9 Chaos סיים שורה של תרגילים בתמרון בג'י שלילי גבוה - ואחת מכנפיו נתלשה. מערכת ההנצלה נכנסה לפעולה, ולפחות בתחילה נראה שהכל עובד מעולה: המטוס ריחף מטה בעדינות. בהמשך נראה שלמרות הנחיתה הרכה יחסית, מתפתחת אש מסיבות לא ברורות (אולי האגזוזים הלוהטים נגעו בעשב יבש?), ובנוסף המצנח לא מתנתק וממשיך לגרור את המטוס ההפוך. בכל מקרה, דווח שהטייס יצא ללא פגע.
בלי קשר למגרעות שתוארו כאן, היתרונות ברורים. ונשאלת השאלה: האם מערכת דומה, עם מידה מוגברת של אוטומציה ושל יכולת להגיע להיכנס לפעולה כאשר המערכת "מחליטה" שהטייס איבד שליטה יישימה גם בתעופה הצבאית? האם אפשר לבנות מערכת כזאת שתוכל להצניח בשלום מטוס קרב פגוע או מטוס שטייסו נכנס לוורטיגו?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 16-08-2010, 23:01
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אז תלמד את הטיסים שתי שיטות?
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "גם אחרי 60 שנות פיתוח, נטישה..."

והמטוסים יהיו משני סוגים, לאימונים ולמלחמה?

נראה לי שהמילה "טראומה" לגבי נטישה היא קצת גדולה.

בכל מקרה, אם תבצע את החישובים שהצגתי קודם תגיע למסקנה שהמספרים מאד גדולים וזה שינוי משמעותי מאד במטוס. מבלי להזכיר שגם באימונים רוצים לטוס לעיתים עם כל הדלק והחימוש.

סתם, כדי לסבר את האוזן - צנחן ששוקל כ 100 ק"ג, אם אני זוכר נכון שטח המצנח הוא כ 60 מ"ר (יתקנו אותי נא הצנחנים שכאן). עכשיו צא וחשוב על מטוס שמשקלו 15 טון ויותר.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 17-08-2010, 10:17
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "גם אחרי 60 שנות פיתוח, נטישה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי oxcart
גם אחרי 60 שנות פיתוח, נטישה בכיסא מפלט היא טראומה פיזיולוגית שבמקרים רבים או שלא יוצאים ממנה, או שנגרעים ממצבת הטייסים. הישארות בתא הטייס הממוגן יחסית עשויה להגדיל את סיכויי ההישרדות.

אינני מבין מהיכן המסקנות הנחרצות שהבאת. ממרבית המקרים שאני מכיר ההיפך הוא הנכון.
אם במונח "טראומה פיזיולוגית" כוונתך להיפגעות פיזית אזי הדבר בהחלט קורה אבל ההמשך בהנחה אינו נכון. רוב רובם של הנוטשים יוצאים מכך בשלום (גם אם נדרשת תקופת החלמה) וגם אינם נגרעים. מקרים שלא יוצאים בשלום (לאחר "טראומה" כזו) הינם כל כך מעטים שהינם זניחים ביותר, בוודאי מכדי לשנות את שיטת ההצלה.
דווקא ההישארות בתא הטייס הינה מסוכנת ביותר ויעידו על כך המוני מקרים של אי נטישה (ואני מדבר על מקרים שהיה זמן לנטוש). הישארות במטוס פגוע המכיל דלק (ואולי גם חימוש) דומה להישארות בתוך פצצה שצפויה להתפוצץ בכל רגע.
שתי הערות לגבי הסרטון: ראשית, מדובר בטייס זריז. תוך פחות משלוש שניות, מרגע היתלשות הכנף, מערכת ההצנחה כבר פועלת (אני מניח שהיא לא מופעלת באופן אוטומטי). שנית, כיוון התקפלות הכנף (לכיוון הגלגלים) מראה שבאותו חלקיק זמן שהדבר קרה, המטוס לא היה בג'י שלילי למרות שכך נדמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 17-08-2010, 11:05
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=oxcart]גם אחרי 60 שנות..."

רציתי להקשות, לא לקבוע. אולי כתבתי באופן נחרץ מדי, ואם יצאתי אהבל - לא טוב, לקחים יופקו.
בתור חובב תעופה נלהב מילדות (שלצערו הופלט בדמי ימיו מהקורס) קראתי אולי עשרות סיפורי נטישה. דוגמה טובה שנשלפת לי כרגע אקראית מהזיכרון היא של איתמר נוינר, שמספר בספר שלו על כך שחצי שנה אחרי נטישה, הוא צלע וסבל מראייה חלקית באחת מעיניו, ובהמשך על כאבי גב קשים שליוו אותו זמן רב ולמעשה אילצו אותו לפרוש כשהיו לו עוד כמה שנים בקנה. וגם סיפורך המרתק, אגב, ממחיש שלעתים יוצאים בשן ועין. וההתרשמות שלי היא שכדי שתהליך הנטישה יעבור בשלום, שורה ארוכה של דברים חייבת לעבוד בדיוק כמו שצריך. פספוס קטן - איבר שלא יושב במקום, חריגה במעט מהמעטפת של הכיסא, צינור או פתיל שזזו ממקומם - וזה נגמר לא טוב. במונח "טראומה" אכן התכוונתי לנזק גופני משמעותי, בלתי הפיך או כזה שלוקח זמן רב להחלים ממנו. ועוד לא דיברנו על כך שטייס שנפלט הוא לא בדיוק הצנחן הכי מיומן בעולם.
ברובם המכריע של המקרים, פיתוחים טכנולוגיים עוברים משדה הקרב אל העולם האזרחי. המקרה של המצנח הבאליסטי מעניין וחריג. הוא נולד בתקופת מלחמת וויטנאם במסגרת הפרויקטים שבהם חשבו מה לעשות עם מסוקים פגועים; לא אומץ על ידי הקליינט המיועד, צבא ארה"ב; ולבסוף צץ בשוק האזרחי (כפי שצוין פה, ב-Cirrus RS22) כפתרון לחוסר המיומנות של טייסי סוף השבוע. אני שואל - האם יש היתכנות ו/או כדאיות כדי שהמצנח הבאליסטי ישלים את המעגל ויחזור לשוק הצבאי. על פניו, נראה לי שסוגיית הקוטר הגדול לא מהווה אתגר הנדסי בלתי פתיר. יש בנמצא אריגים סינתטיים קלילים ודקים. בעיית ההיחלצות מהתא אכן עומדת בעינה.

לגבי סרטון התאונה: העובדה שהכנף ממש "נשאבת" כלפי מעלה ולא נשברת מטה או סתם עפה הצידה, דווקא כשהמטוס נמצא במהלך לולאה חיצונית, לא מעידה שהסיבה היא ג'י שלילי? אשמח לקבל הסבר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 17-08-2010, 12:05
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "רציתי להקשות, לא לקבוע. אולי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי oxcart
אני שואל - האם יש היתכנות ו/או כדאיות כדי שהמצנח הבאליסטי ישלים את המעגל ויחזור לשוק הצבאי. על פניו, נראה לי שסוגיית הקוטר הגדול לא מהווה אתגר הנדסי בלתי פתיר. יש בנמצא אריגים סינתטיים קלילים ודקים. בעיית ההיחלצות מהתא אכן עומדת בעינה.

לגבי סרטון התאונה: העובדה שהכנף ממש "נשאבת" כלפי מעלה ולא נשברת מטה או סתם עפה הצידה, דווקא כשהמטוס נמצא במהלך לולאה חיצונית, לא מעידה שהסיבה היא ג'י שלילי? אשמח לקבל הסבר.

לגבי השאלה הראשונה: הנדסית, יש להניח שניתן לייצר מצנח מתאים. הבעיה הינה של עדיפויות. מצנח גדול שוקל המון. דוגמא אחת של השפעה: במטוסי קרב יש בכך חיסרון כאשר אתה מתמודד מול מטוס אוייב. כל תוספת במשקל ובגודל מנחית את ביצועי המטוס. לא לחינם משליכים נתיקי דלק ברגע שמופנים לקרב אויר, למרות שהמשמעות של פחות דלק בקרב הינה קריטית. דומה הדבר לעובדה שלא מרכיבים בכונסי המנוע הסילוני רשתות נגד ציפורים וגופים זרים, למרות שהתקנה כזו יכולה למנוע אובדן של מנועים/מטוסים רבים.
לגבי השאלה השניה:
נתחיל מסדרת התמונות שהקפאתי מהסרטון.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מהסרט ניתן לראות שהמטוס היה בלולאה הפוכה (גב המטוס חיצוני ללולאה) ולכן המטוס (והטייס) מצויים בג'י שלילי (הטייס מרגיש שגופו רוצה להיזרק מחוץ למטוס ורק החגורות עוצרות אותו מכך (בניגוד למצב של ג'י חיובי, בלולאה ישרה, שבו הטייס מרגיש שמשקל גופו עולה והוא "נדבק" לכסא). אבל כאשר הטייס מצוי בתחתית הלולאה, בעודו הפוך, הוא עובר לטיסה ישרה (התמונה הראשונה) וממשיך בכך (תמונה שניה). בשלב זה, המטוס (והטייס, כחלק ממנו) מצויים בג'י חיובי 1, כמו כל אחד מאיתנו.
אם המטוס היה ממשיך בלולאה ההפוכה, הכנף היתה אמורה להתנתק לכיוון גב המטוס. כשם שהטייס מרגיש שהוא "נדבק" לחופה ולא לכסא, גם הכנף "מרגישה" שהיא רוצה לאותו כיוון, וכלל לא משנה אם המטוס באותה סיטואציה נמצא הפוך ביחס לכדור הארץ (אולי זה הדבר שמטעה את הבנתך).
מאחר והכנף התנתקה לכיוון בטן המטוס (ושוב, לא משנה שהמטוס הפוך) הג'י של המטוס היה חיובי.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 17-08-2010 בשעה 12:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 17-08-2010, 13:27
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "ממשיך ומקשה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי oxcart
לפי מה שאתה אומר, הכנף לא התנתקה בגלל עומסי יתר בנקודת הזמן שבה אירעה התאונה (אם כי סביר שהכשל המבני התפתח בגלל עמידה ממושכת וחוזרת ונשנית בעומסים) . אז אני הולך עם הקו הזה: המטוס טס אופקית, והפוך. לפתע הכנף ניתקת. האם בג'י חיובי אחד נטייתה הטבעית היא לא "לעשות מה שלימדו אותה" וללכת בעקבות הפרופיל והעילוי שהוא מייצר, קרי לנוע לעבר מה שעבורה הוא הצד העליון של הכנף - כלומר לכיוון האדמה?
השטות הזאת תעסיק אותי עכשיו יום שלם, עד שאבין!

לא אמרתי בגלל מה התנתקה הכנף ואף אין לי הערכות בנושא. הכנף אכן יודעת לבצע עילוי (ובלשונך, "כפי שלמדו אותה") כל עוד היא מחוברת למטוס באופן ראוי. אם המטוס טס ישרה ואופקית היא אכן "שואפת" להתרומם ו"מרימה" יחד איתה את משקלה ומשקל המטוס. אם המטוס טס ישר אך הפוך, היא מבצעת עילוי אבל לכיוון האדמה. כדי שהמטוס ימשיך ויטוס ישר, ולא יתקרב לאדמה, הטייס צריך להטיס בהתאם (לדחוף את הסטיק ביחס למצב שבו הוא אינו הפוך ובכך להתגבר על העילוי לכיוון הלא רצוי).
מרגע שהכנף כבר אינה מותקנת כראוי היא מפסיקה להוות כנף והופכת ל"סתם" חתיכת מתכת ה"מרגישה" את האצות הכובד של המטוס (כל עוד היא לא התנתקה ממנו לחלוטין).
נסה לרגע לחשוב שהמטוס ממשיך הפוך ובג'י שלילי (ממשיך את התמרון) וכעת ניתקות הכנפיים (אני בכוונה מדבר על שתיהן כדי להקל על המחשבה). הן היו צריכות להינתק גם בגלל העילוי (כל עוד הן מחוברות כראוי), וגם בגלל הג'י השלילי, לכיוון גב המטוס (כלומר כלפי האדמה). מכיוון שכיוון ההתנתקות היתה לכיוון ההפוך, אני מסיק שכבר לא היה ג'י שלילי (אם כי ייתכן גם שזרמי אויר לא שגרתיים מסביב למטוס יכולים להביא לתופעה זו לאחר הקריסה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 17-08-2010, 17:09
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
יערי, אתה טועה בניתוח שלך.
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=oxcart]לפי מה שאתה..."

עילוי הוא תמיד כלפי מעלה. מה זה "מעלה"? בדיוק הכיוון ההפוך לכוח הכובד.

עזוב רגע את הטייס ואת ה G השלילי שלו. תחשוב שאין טייס. המטוס עבר לטיסה הפוכה עם מצב אף על האופק ואח"כ התחיל בלולאה הפוכה. במצב זה הכנפיים נותנות עילוי גבוה כדי ליצר את ה G (שהטייס רואה אותו כ G שלילי). העילוי הוא בכיוון "מעלה" - הפוך לכיוון הכובד. הכנף היא שמרימה את המטוס ולכן כאשר היא התנתקה היא אכן נעה בראשונה לכיוון מעלה. מעלה אמיתי, הפוך לכיוון הכובד אבל לכיוון גחון המטוס. אח"כ היא סתם נפלה.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 17-08-2010, 18:13
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "יערי, אתה טועה בניתוח שלך."

ההסבר שלי היה כהמשך למשפט שכתב oxcart : "האם בג'י חיובי אחד נטייתה הטבעית היא ... ללכת בעקבות הפרופיל והעילוי שהוא מייצר, קרי לנוע לעבר מה שעבורה הוא הצד העליון של הכנף - כלומר לכיוון האדמה" והבנתי למה הוא מתכוון כאשר הוא כותב על עילוי בטיסה אופקית. אין ספק שכוונתו הינה ל"אחריות" של פרופיל הכנף בנוסחת העילוי (וגם הבנתי שהכוונה לפרופיל דומה לפרופיל של כנף הציפור).
לא היה טעם להיכנס לנוסחת העילוי ולגורמים השונים שבה (כמו,למשל, שלזוית ההתקפה של הכנף ביחס לאויר יש את ההשפעה המכרעת) אלא רק לתחום שהתייחס השואל. בנושא הפרופיל, הוא צדק. כשהכנף (כאמור עם פרופיל כזה ולא כנף סימטרית) בטיסה ישרה והפוכה ההשפעה של הפרופיל בלבד היא כזו שהתוצאה הינה משיכה לכיוון האדמה. אולי להגיד "עילוי" על מצב השואף למטה אינו נכון אבל חשוב להבין את הכוונה ולהמשיך את החשיבה וההסבר באותה דרך. בהתאם לכך עניתי וכך אני מבין את העניין.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 17-08-2010 בשעה 18:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-08-2010, 08:56
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "שוב אחלוק עליך"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
בלי משוואות העילוי.
בטיסה ישרה והפוכה, אם המטוס שומר גובה, העילוי הוא כלפי מעלה. כלפי השמים. תמיד העילוי הוא כלפי השמים.

אינך חולק עלי.
יתכן שלא הבנת את מה שכתבתי (אני מניח שלא הבהרתי את עצמי היטב).
כאמור, הסקתי שכוונת השואל בנושא העילוי הינה בתחום המשמעות של של פרופיל הכנף (בלבד) על העילוי (הנגרם בגלל הפרשי מהירויות האויר מעל ומתחת לכנף והמשמעויות של הפרשי לחצים דינמיים הנובעים מכך. אבל שוב, אינני מעוניין להיכנס לפירוט כי זה לא העניין כעת).


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ובתגובתי התייחסתי רק לתחום זה. אם תהפוך את הכנף, יתקבל לחץ דינמי קטן יותר בחלק הפונה אל האדמה והכנף "תשאף" לכוון האדמה (בתשובה שהמשכתי לאותו שואל, המשכתי לכנות "שאיפה" זו "עילוי" בהתאם לדברים שכתב). יכולתי גם להתייחס לזווית ההתקפה של הכנף, זו המשפיעה ביותר בתחום העילוי, ולציין שאם בטיסה הפוכה הטייס לא רוצה להנמיך לכיוון האדמה עליו להטיס את המטוס כך שזווית ההתקפה של הכנף תהיה בהתאם. במקום זאת כתבתי משהו שלהערכתי יהיה מובן יותר: "כדי שהמטוס ימשיך ויטוס ישר, ולא יתקרב לאדמה, הטייס צריך להטיס בהתאם (לדחוף את הסטיק ביחס למצב שבו הוא אינו הפוך ובכך להתגבר על העילוי לכיוון הלא רצוי)."
אני מנסה להסביר בשפה שאני מקווה שתהיה מובנת לשואל ואתה מנסה "לתפוס" אותי במילה. כעת נותר לי רק לקוות שהבנת את כוונתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 18-08-2010, 09:45
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
חבר'ה חבר'ה, רגע רגע
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=YHS]בלי משוואות..."

אני לא מהנדס אווירונואטי, והשכלתי בתחום מתבססת על הבנה של עיקרון ברנולי מספר מצהיב שקראתי בילדותי ומבניית טיסנים אינטנסיבית בנערותי. ובכל זאת, משהו לא מסתדר לי פה. אני חושב בין כל ההסברים התמסמסו ההבדלים בין המונחים "למעלה" ו"עילוי". אז בואו נגדיר רגע את שניהם בפשטות מינימלית, נקבל בנצ'מרקים ברורים, ואנסח שוב את השאלה:

למעלה: התרחקות מפני כדור הארץ.

למטה: התקרבות לכיוון פני כדור הארץ.

עילוי: הכוח שנוצר מהפרש הלחצים בין צידו העליון של גוף לצידו התחתון, כאשר גוף זה נתון בתנועה.

ואני שואל שוב: אני לוקח כנף בעלת פרופיל פשוט, כנף של גלשון בלזה בסיסי. אני מציב אותה במנהרת רוח, בזווית התקפה 0, אך הפוכה - כשצידה העליון פונה כלפי מטה. אני מפעיל את מנהרת הרוח. מה הכנף תעשה? האם ייתכן שלא יימדד עילוי לכיוון "למטה"?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 18-08-2010, 09:52
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
אם אתה לוקח כנף "פשוטה"
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "חבר'ה חבר'ה, רגע רגע"

נשאל מה זה פשוטה.

אם הפרופיל סימטרי, לא ייוצר עילוי בזווית התקפה אפס. לא ישר ולא הפוך.

אם לכנף יש קימור והיא לא סימטרית - במצב ישר יווצר עילוי כלפי מעלה ובמצב הפוך יווצר "עילוי" כלפי מטה.

ועוד הערה קטנה - במטוסים אווירובטיים כגון זה שבתחילת האשכול הכנפיים הן לרוב עם פרופיל סימטרי.

אם תביט על הגרף הבא - תראה שהפרופיל אינו סימטרי, כי גם בזוית התקפה אפס (זוית התקפה - AOA) יש עילוי (מקדם עילוי - CL ). בפרופיל סימטרי הגרף יעבור דרך ראשית הצירים.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 18-08-2010 בשעה 10:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-08-2010, 18:41
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "יערי, בוא נוציא לרגע את הטייס"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי YHS
במטוס יש מכשיר קטן שנקרא מד G. אתה מכיר אותו. כאשר מד ה G יראה ערך חיובי הכנפיים תתקפלנה כלפי גב המטוס כאשר מד ה G יראה ערך שלילי הכנפיים תתקפלנה לכיוון גחון המטוס.

נכנעתי ושכנעתי. לוקח את דברי הקודמים בחזרה (נראה שניסיון החשיבה שלי לא עלה יפה מאחר וחשבתי שמדובר במקרה הפוך מטיסה ישרה, שבה אכן "כאשר מד ה G יראה ערך חיובי הכנפיים תתקפלנה כלפי גב המטוס").

וסתם, בהערת צד - כאשר הטייס נמצא בשיא הלולאה, בתרגיל אוירובטי יפה הוא לא "מושך" אלא דווקא דוחף קצת כדי שהעיגול יצא יפה.

ידוע.

כמו שכבר אמרתי - בטיסנים אפשר לראות הרבה דברים שאי אפשר לראות במטוסים. אתה מוזמן עם הנכדים.

אם כך, אצטרך להמתין עוד שנים מספר...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 18-08-2010, 01:15
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "ממשיך ומקשה..."

טיפל'ה OT: כשל מבני מרכזי (התנתקות כנף) בגלל עומס יתר יכול לנבוע מכשל התעייפות שהקדים אותו על רכיב קטן כגון בורג בודד (בלי קשר למה היה מנגנון ההתעייפות הספציפי). אם נניח שהכנף מחוברת באמצעות 6 ברגים ויכולה לשרוד כשלון של אחד מהם, זה אמנם Fail Safe, אבל אם במקביל מבוצע גם תמרון מעמיס.... אוי וויי.

אגב, עם השנים הבינו שלא נכון להתייחס רק לאפשרות של כשלון תת-רכיב יחיד כאל פוטנציאל לקטסטרופה, אלא גם אל פגמים במספר תתי-רכיבים קרובים.
לדוגמה - אם נניח שלמטוס יש 6 קדחים לברגים שמחברים את הכנף לגוף, בדרך כלל ידעו לומר שסדק בגודל X בקדח בודד יוביל לכשל מהותי, אבל לא בהכרח ידעו לומר שגם סדקים קטנים משמעותית שהתפתחו ב-3 מהקדחים יכולים להוביל לאותו כשל. וכמובן שסדק בקדח אחד יכול בכלל לשמש כזרז להווצרות סדק בקדח הקרוב אליו (נניח שהראשון נגרם מקורוזיית מאמצים - השני יכול להווצר ככשל התעייפות..).

(מצטער על החפירונת, אני פשוט אוהב את התחום הזה...)
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 18-08-2010, 01:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אפשר לשאול את זה להיפך
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "קוקפיטים מתנתקים וקפסולות משוגרות"

האם תמיד עדיף להשאיר את הצוות בתוך מטוס שאינו מסוגל להמשיך ולטוס.

הפתרון של מנגנון הצנחה לכלי טייס יעיל בשני מקרים:
1) כשל מערכת במטוס המונעת המשך טיסת (נגיד - תקלת מנוע)
2) מצב בו המטוס המונצל מסוגל לעבור שיקום ולחזור למצב טיסה

בשני המקרים האלו יוצאים מנקודת הנחה שמבנה המטוס לא סובל מנזק קיצוני ושיש מה להציל בו.

מצב זה אינו לוקח בחשבון מצבים שבהם ברצונך להרחיק את הצוות מן המטוס כמו
1) מטוס בעל כשל מבני חמור בלתי ניתן לשיקום
2) מטוס שאינו במצב יציב \ נשלט (מטוס מסתחרר העלול להסתבך במצנח)
3 מטוס הנמצא במצב המסכן את הצוות שבו (למשל מטוס בוער)

עכשיו, לאור הנחות אלו - מה הסבירות שמטוס קרב או מטוס צבאי יימצא בסיטואציה מסויימת? באיזו מערכת כדאי להשקיע? מה משקלה של המערכת הנוספת ומה כדאיות ההתקנה שלה (בחישוב של עלות מול תועלת או תועלת מול נזק לביצועים)?

אם תוסיף לכל אלה את האלמנט הנוסף - הצורך להכשיר אדם לשימוש במערכת (למשל הכשרת טייס לצניחה) - תראה שהמערכת הצבאית מתאימה בהיבטים רבים יותר לשימוש בכסאות מפלט, בעוד שבשוק המטוסים הפרטיים - דווקא למנגנוני המצנחים הבליסטיים עשויים להיות יתרונות תפעוליים, ואכן תמצא רבים מסוג זה בכלי טייס זעירים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 18-08-2010 בשעה 01:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 18-08-2010, 10:17
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
וזה כמובן תלוי במיקום ובסיטואציה
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]מצב זה אינו..."

מצנח משמש בייצוב המטוס בניסויי סחרור. במקרים האלה הוא מותקן מאחורי זנבו של המטוס ונורה בעצם לאחור במה שאמור להיות מקביל לציר הסחרור של המטוס.

מצנח כזה גם מנותק בשלב כלשהו מן המטוס מאחר שהוא יוצר התנגדות רבה. באשר למצנחי מעצור - ככל הזכור לי - יש להם פין גזירה - כך שפתיחה במהירות גבוהה תביא לכשל הפין ולמעשה לא תביא לתרומה מעשית של המצנח.

באשר למצנח הבליסטי - במצב של חוסר שליטה - נראה לי שהסיכוי שהוא יסתבך סביב המטוס גבוה יותר ממצב של תרומה מעשית להצלת המטוס (כמובן תלוי בסיטואציה).


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.456fis.org/X-PLANES-2/fig05[1].jpg]
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 18-08-2010 בשעה 10:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 18-08-2010, 11:13
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "וזה כמובן תלוי במיקום ובסיטואציה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
באשר למצנחי מעצור - ככל הזכור לי - יש להם פין גזירה - כך שפתיחה במהירות גבוהה תביא לכשל הפין ולמעשה לא תביא לתרומה מעשית של המצנח.

סחרור, מעצם טבעו, מתרחש במהירות נמוכה, הרבה פחות ממגבלת מהירות של מצנח עצירה פתוח.
הוצאת מצנח עצירה מיועדת להביא את אף המטוס כלפי מטה כך שיוכל לאסוף מהירות ולצאת מהמצב הבלתי נשלט. מוציאים אותו במידה ופעולות ראשוניות ליציאה מסחרור אינן עוזרות. לא מוציאים אותו בסחרורים שבהם קיימת אפשרות להסתבכות המצנח במטוס (כמדומני בסחרור שטוח, אבל יכול להיות שזכרוני כבר לא מה שהיה פעם ומדובר בסחרור הפוך). כמובן שכאשר המטוס אוסף מהירות כלפי מטה וניתן לשליטה, משחררים את המצנח כדי שלא יהווה התנגדות להמשך איסוף המהירות.
עוד תמונה דומה לזו שהבאת, כאן:
http://www.ww2aircraft.net/forum/av...ting-10977.html

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 18-08-2010 בשעה 11:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 18-08-2010, 23:07
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
וכאילו מישהו בחיל האוויר הארגנטינאי קורא בפורום...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "מצנח באליסטי - האם ישים גם במטוסים צבאיים?"

דרמה באוויר: כנף המטוס נתלשה


טייס חיל האוויר הארגנטינאי היה בעיצומו של מפגן אווירובטי כשלפתע הרגיש פיצוץ עז. "ראיתי צל עובר לידי והבנתי שזו הכנף", שיחזר דייגו מולינה בן ה-22 את רגעי הדרמה שאירעה כש-3,000 צופים צופים בו באוויר. למרות התאונה הקשה שהסתיימה בהרבה מזל, מצהיר הטייס כי אין בכוונתו לקחת פסק זמן מעולם הטייס

חדשות 2
פורסם 18/08/10 11:02


http://www.mako.co.il/news-world/in...&pId=1703146783




אמנם לא מטוס קרב, אבל אפשר לראות את המצנח מנחית את המטוס בבטחה יחסית
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 20-08-2010, 19:04
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי אומי 5 שמתחילה ב "אם כבר הוקפץ, שאלה לYHS או כל..."

הנה הדברים שאליהם מתכוון המרצה שלך:
http://www.sitvanit.com/Articles/St...ohar/Lift12.htm
המקור שממנו תורגם:
http://home.comcast.net/~clipper-108/lift.htm
הכל עניין של כיצד מתחילים להסביר את המרכיבים השונים היוצרים את העילוי.
בפעם הראשונה שאני שמעתי על הנושא, המרצה החזיק שני דפים (אחת בכל יד. הדפים מוחזקים בחלק העליון כך שהם אנכיים לרצפה) במרחק של כ 5 ס"מ האחת מהשניה ושאל אותנו מה יקרה אם הוא ינשוף בין הידיים (בין הדפים). עד אז לא שמענו ולא הכרנו את חוק ברנולי וכמובן שהמחשבה היתה שהדפים יתרחקו זה מזה (כיוון שאויר נדחף בין הדפים).
ועדיין, אם מדברים רק על החלק של כנף אסימטרית בזוית התקפה 0, ההסבר "הרגיל" ל"הדיוטות" הוא נכון.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 20-08-2010 בשעה 19:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 22-08-2010, 09:23
  yaari yaari מחובר עכשיו  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,710
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "ידידי, זה לא מטריד אף אחד!!..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
ידידי, זה לא מטריד אף אחד!! זה נושא מעניין.

אז רק את תחילת ההתכתבות בינינו:
"מאחר ואת התחום למדתי לפני קרוב ל 42 שנים, ולחלוטין ברמה שלא התפלספה עם "כיצד להסביר נכון", אני אנסה להתייחס לשאלה שלך במגבלת ההבנה שלי מקריאה חלקית של המאמר.
במאמר הוא אינו כותב "שעיקרון הזמן השווה לא נכון", כפי שכתבת. הוא טוען ש"חסרונו העיקרי הוא ההסתמכות על "עיקרון הזמן השווה" או לפחות על ההנחה שהדרך אותה עושה האוויר מעל הכנף, הארוכה יותר מהדרך תחתיה, גורמת לו להאיץ ולזרום מהר יותר" וש"ההסבר הפופולארי לוקה בחסר", כלומר, לטענתו, ישנה בעיה אם מסתמכים רק על עיקרון זה. ואכן לא צריך להסתמך רק על כך. זהו חלק קטן המתחום של הגורמים המשפיעים על העילוי. למשל, כפי שאתה יכול לראות מאחד השרטוטים (איור 3) הוא מראה שגם כאשר זוית ההתקפה נחשבת ל 0, בפועל זרימת האויר הינה כזו הגורמת לזוית ההתקפה להיות גדולה יותר מ 0. אני חושב שבמקרה כזה כבר לא צריך להתייחס לזוית התקפה כאל 0, כיוון שנוצרה כאן כבר זווית גדולה, וגם היא נוספת על הגורמים ליצירת העילוי (ואף משפיעה חזק יותר מנושא ירידת הלחץ בחלק העליון של הכנף) אך אינה שוללת את העילוי הנוצר מעיקרון מבנה הכנף בזווית 0."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 21-08-2010, 23:59
צלמית המשתמש של hayal pashot
  hayal pashot hayal pashot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.10.09
הודעות: 694
מישהו יודע מה היחס בין משקל לקוטר המצנחים שהנחיתו את הקפסולות של אפולו ? ושאר החלליות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי oxcart שמתחילה ב "מצנח באליסטי - האם ישים גם במטוסים צבאיים?"

קודם כל זה נושא שתמיד מאד עניין אותי (דווקא בקטע של מטוסי נוסעים, שאף פעם לא הבנתי איך המדע לא מצא פיתרון לתופעה שאם מנוע מפסיק לעבוד ,או יש קצר במערכת ההידראולית, 300 נוסעים מתחילים לכתוב צוואות ).

ניסיתי קצת לחקור את הנושא לבד, אבל עזבתי את זה משום מה.

עכשיו האשכול חידש לי את העניין,

בקשר לגודל מצנח, עד כמה שאני זוכר הקפסולות\חלליות שהוצנחו לאוקיאנוסים בדר"כ עם 3 מצנחים ,שלא היו ענקיים בצורה מטורפת.

אני בטוח שמסוקי יסעור ניתן להצניח בפרופרציות סבירות. לגבי מטוסי נוסעים אם יוצרים כלוב סביב תא הנוסעים , (ובעת חירום מתנתקים מהכנפיים שעלולים לסבך המצנחים,) בהנחה שלפי פרופרציות אפולו ,יצטרכו 6 מצנחי ענק, 3 בכל קצה של הכלוב, ואולי עוד אחד במרכז , הדבר נראה לי אפשרי,
מבחינה כלכלית אני מאמין ש 90% מהנוסעים במטוסים יסכימו לשלם עוד 10$-20$ עבור טיסה במטוס "ממוגן". ככה שאת עלות המשקל העודף ,והדלק הנוסף, ואפילו צמצום גודל תא הנוסעים ניתן להחזיר תוך שנים מספר. כמובן שזה יהיה יעיל רק בתקלות בגובה סביר ופחות בנחיתות או המראות כושלות.

אשמח לקבל נתונים משקל \מצנחים של קפסולות אפולו ושאר התוכניות ממי שמכיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 22-08-2010, 00:15
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי hayal pashot שמתחילה ב "מישהו יודע מה היחס בין משקל לקוטר המצנחים שהנחיתו את הקפסולות של אפולו ? ושאר החלליות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hayal pashot
קודם כל זה נושא שתמיד מאד עניין אותי (דווקא בקטע של מטוסי נוסעים, שאף פעם לא הבנתי איך המדע לא מצא פיתרון לתופעה שאם מנוע מפסיק לעבוד ,או יש קצר במערכת ההידראולית, 300 נוסעים מתחילים לכתוב צוואות ).

בוא לא נגזים. לא כל תקלה היא התרסקות עם מוות בטוח.

ניסיתי קצת לחקור את הנושא לבד, אבל עזבתי את זה משום מה.

עכשיו האשכול חידש לי את העניין,

בקשר לגודל מצנח, עד כמה שאני זוכר הקפסולות\חלליות שהוצנחו לאוקיאנוסים בדר"כ עם 3 מצנחים ,שלא היו ענקיים בצורה מטורפת.

אתה מדבר על גוף די קטן שהכיל בדוחק 2-3 אנשים

אני בטוח שמסוקי יסעור ניתן להצניח בפרופרציות סבירות.

על סמך מה אתה בטוח ? האם אתה יודע שיסעור שוקל 10 טון ריק ו-15 טון מלא ? איפה ימוקמו המצנחים, מתחת לרוטור ? מה יעיף את הרוטור כדי לפרוש מצנחים ? ואולי צריך אחד בזנב לאיזון, שלא בטוח שיש בכלל מקום לאכסן בזנב בגלל הממסר לרוטור זנב ? ואיך תפסיק את רוטור הזנב כדי שלא יקצוץ את המצנח ?

לגבי מטוסי נוסעים אם יוצרים כלוב סביב תא הנוסעים , (ובעת חירום מתנתקים מהכנפיים שעלולים לסבך המצנחים,) בהנחה שלפי פרופרציות אפולו ,יצטרכו 6 מצנחי ענק, 3 בכל קצה של הכלוב, ואולי עוד אחד במרכז , הדבר נראה לי אפשרי,

על סמך מה נראה לך אפשרי ? האם אתה מבין שהמשמעות היא נטרול ענק של שטחי מטען שיעלו דרסטית את עלויות הטיסה, ואולי גם דלק (אותו כנ"ל) ? מה יעיף את הכנפיים, מטעני נפץ ? זה יעבור רשות אזרחית כלשהי ?

מבחינה כלכלית אני מאמין ש 90% מהנוסעים במטוסים יסכימו לשלם עוד 10$-20$ עבור טיסה במטוס "ממוגן". ככה שאת עלות המשקל העודף ,והדלק הנוסף, ואפילו צמצום גודל תא הנוסעים ניתן להחזיר תוך שנים מספר. כמובן שזה יהיה יעיל רק בתקלות בגובה סביר ופחות בנחיתות או המראות כושלות.

ומי אמר לך שזה 10-20 דולר ? האם יש לך מושג מה השטחים שינוטרלו לשם המערכת שלך ? ומי אמר לך שבכלל אפשר לשים עוד דלק ? ואם ישימו עוד דלק במיכלים נוספים, מאיפה בכלל ישאר מקום למטען ?

אשמח לקבל נתונים משקל \מצנחים של קפסולות אפולו ושאר התוכניות ממי שמכיר.


ירית סדרה של תשובות, ללא הבנה בסיסית כלל. זה מזכיר לי את הבדיחה על מלה"ע II על המדען שפנה לאמריקאים (או בריטים, לך תזכור) ואמר שיש לו פתרון לבעיית הצוללות הגרמניות. שאלו אותו "מה הפתרון" אז הוא ענה "לחמם את האוקיינוס לטמפרטורת רתיחה". שאלו אותו "איך" אמר "לא יודע, את זה אתם תשברו את הראש".
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 22-08-2010, 04:21
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי hayal pashot שמתחילה ב "ומה דעתך לגבי כלוב מתנתק??"

מטוס נוסעים בהנמכה לא טבעית (כיוון שהוא מתרסק) - איך תעביר את הנוסעים לתוך איזור הכלוב? שיקומו ויתקדמו לשם בזמן שהמטוס צונח מהשמיים במהירות?

עוד דבר.... תהליך ההתפרקות של כל ה"משקל העודף" יהיה בוודאי תהליך מסובך שצריך שיקרה במהירות בשעת חירום...

מה קורה עם בגלל תקלה ברגי הנפץ או מה שלא יהיה שמפיל את הכנפיים ושאר החלקים הלא חשובים יופעלו בזמן טיסה רגילה? עולה לי תסריט מאוד ויזואלי של זנב המטוס עם 30-40 איש פשוט... פוף, היה פה, עכשיו זה רחוק למטה ומאחורה... ושארית המטוס מתפרקת בגלל שינוי לחצים מהיר

באופן כללי נראה לי הגיוני (ובוודאי יתקנו אותי המומחים אם אני מדבר שטויות) שכל פגיעה באמינות המבנית של מטוס נוסעים (למשל התקנה של ברגי נפץ או כל דבר אחר שגורם להתפרקות) היא דבר מסוכן שאין בו טעם.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #76  
ישן 22-08-2010, 09:04
  משתמש זכר oxcart oxcart אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
בחזרה למשבצת 1
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "מטוס נוסעים בהנמכה לא טבעית..."

כאשר מדובר במטענים כבדים, נראה שהדרך הסבירה יותר להנציל אותם היא לא מצנח (שמשלב מסוםים ממדיו הופכים ללא ישימים) אלא כנף רוגלו . והנה עוד מחקר שהתחיל למטרות לא אזרחיות מובהקות - במקרה הזה, החזרת משגרים וקפסולות מהחלל - ומצא את עצמו משמש באופן בלעדי את תעופת החובבים האזרחית. בדיוק כמו המצנח הבאליסטי, שפתח את האשכול הזה...
נשאלת השאלה, אם אכן כדאי לחזור לניירות של ראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת, לבדוק מה לא היה כלכלי או פיזיבילי אז, כשהכריעו לטובת מצנחים מסורתיים. בדים סינתטיים קלים וחזקים יותר ו-FBW הם שני דברים שלא היו קיימים אז שצצים לי מיידית למחשבה - וקיומם עשוי להפוך כיום את הרעיון לבר ביצוע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 22-08-2010, 12:52
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 75 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "מטוס נוסעים בהנמכה לא טבעית..."

יש כל כך הרבה בעיות ברעיון שלך:

א. מהומת אלוהים בתוך מטוס שאינו במצב שליטה
ב. שליטה בהעברת קהל אל מקום מסויים במטוס בתנאי פאניקה ו"קרקע בלתי יציבה"
ג. הקצאת "שטח פנוי" במטוס לקליטת הנוסעים - כלומר השקעה בשטח מבוזבז מבחינת החברה (תחשוב על רווח מושבים בטיסות צ'ארטר)
ד. השפעת תנועת הנוסעים במטוס על איזון המטוס, בפרט כשזה נמצא במצב קריטי
ה. "איבוד יזום של חלקי מבנה" - ומה השפעתו על דיחוס המטוס בגובה רב?

אני בטוח שבמתארים מסויימים זה יכול להיות רעיון טוב (אם תמצא גם את הדרך ליישם אותו) - אם תקח בחשבון שמטוסי נוסעים טסים בגובה רב, כאשר יישום הרעיון הוא אינו מעשי - האם יש רלוונטיות להשקיע כל כך הרבה בפיתוח וביישום? לא נראה לי.

ואולי אפשר לצייד מטוס במערך של רקטות בולמות שיופעלו ממש לפני הפגיעה בקרקע?

רעיון אחר היה השקעה במערכת כריות אוויר על מנת לרכך את הפגיעה.... רעיון דומה יושם שרכב הנחיתה על המאדים (ROVER) שגרם לו לקפץ בתוך מערך כריות אוויר. לא נראה לי יישים במטוס גדול, אבל בהחלט נבחן במסוקים.



האם הגיע לכלל יישום? לא זכור לי שכך....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 22-08-2010, 16:27
צלמית המשתמש של hayal pashot
  hayal pashot hayal pashot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.10.09
הודעות: 694
טוב ,הפתרון האחרון המוצע.
בתגובה להודעה מספר 77 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "יש כל כך הרבה בעיות ברעיון..."

ככה, כנראה שהרעיון על צמצום הכלוב והזזת הנוסעים היה מיותר ,(בסה"כ רציתי גם לדאוג לצוות).והוא נופל ברוב קולות.

על סמך הייחס בין מצנחים משקל (דרך אגב משקל הקפסולה הוא 5 טון (ויקיפדיה-אפולו) כמעט בדיוק בלק הוק ריק.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

לדעתי הכלובים צריכים להיות על בסיס הרצפה, החלוקה תהיה ל 4-5 כלובים (כולל כלוב לתא הטייס, שנוטש אחרון כמובן.....) , כל אחד מהכלובים כ-20 טון ,60 נוסעים +משקל קונסטרוקציה+מצנחים+כריות אוויר לשיכוך נחיתה(או נחיתה בים), רקטות האצה?? לדעתכם צריך??(להתרחקות הכלוב??)

הרוסים, משתמשים לעיתים ברקטות לשכך הנחיתה ולעיתים בכריות:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

עוד פתרון ששקלתי פשוט לייצר את מטוסי הנוסעים בתצורת מטען (כמו האנטונוב,הרקולס) עם כבש אחורי ואז הכלובים מחליקים אחורה על מסילות ,כמו בהצנחת מטענים, אבל זה נראה לי מסורבל על פניו.

תגובות בעדינות בבקשה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 22-08-2010, 17:56
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי hayal pashot שמתחילה ב "טוב ,הפתרון האחרון המוצע."

אתה עדיין תקוע עם שלוש בעיות כל כך בסיסיות שאפילו בור ועם הספר שכמוני רואה אותן

1 - ערעור האמינות המבנית של המטוס על ידי חלוקתו לתאים\חלקים\כלובים. Big red no-no

2 - היכן תכניס את כל השדרוגים האלה? אם אתה חושב שהעלאת מחירי כרטיסי הטיסה כדי לפצות על הקטנת כמות המושבים או כמות המטען היא מתקבלת על הדעת, אני מסב את תשומת ליבך למטוס אחר שהיה יקר אך הציע רמת טיסה אחרת... הקונקורד. כמה שהציפור הזו הייתה סקסית, כלכלית היא הייתה כישלון, כי אנשים כמו אנשים, מעדיפים לחסוף 200 דולר ולטוס ב737 בן 20 שנה של חברת שכר במקום.

3 - עלייה משמעותית במשקל המטוס. תשמע, אני רוצה לספר לך סיפור. כשהייתי ילד שמעתי על מכשיר הפלא "הקופסה השחורה" שנועד להקליט הכל במטוס כדי לאפשר לחוקרים לנתח איך קורות תאונות. שאלתי אז את אבא שלי "אם אנחנו יכולים לעשות קופסה אחת שחסינה בפני כל דבר, למה לא לעשות את כל המטוס אותו הדבר?" התשובה, אני מתאר לעצמי, ברורה מאליה. אין לך מאיפה לפצות על משקל ההמראה המוגדל של מהמערכת שאתה מציע, אלא אם כן תתחיל עם חניות תדלוק.....


אני מקווה שאני עדין מספיק
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 23-08-2010, 23:35
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
די, נו, די
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי hayal pashot שמתחילה ב "סביר להניח."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hayal pashot
אבל לדעתי שווה את הבזבוז בכושר העמסה.

מה דעתך מבינה בכושר העמסה מול משימות היסעור ?

עד כמה שאני זוכר גם הצבא הוריד את מספר החיילים המותר להובלה בעקבות אסון ה נ"ד (תקן אותי אם אני טועה).

צודק

בסה"כ המשקל הנוסף, זה המצנחים, מערכת המגלשה, שיפור הכסאות והוספת רתמות אבטחה לחיילים בסגנון רכבת הרים. וייתכן להוסיף כריות אוויר

בסה"כ ? יש לך מושג כמה זה ישקול ? מה המשמעות של התקנת כלוב בתוך גוף היסעור ? כמה דלק ירד ממנו וכמה פחות אנשים הוא יוכל לשאת ? זה יהפוך יסעור לבלק הוק מגושם
.


באמת, אתה מתבטא בנושאים שאין לך שום הבנה בהם וזורק רעיונות שאין להם שום אחיזה במציאות. זה מוגזם.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #93  
ישן 24-08-2010, 15:08
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי hayal pashot שמתחילה ב "והמערכת לבואינג מוסב ."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי hayal pashot

במידה והטייס\מערכת החליטו שההתרסקות ודאית, בדר"כ יש מספיק זמן .



נמנעתי מלהתייחס להודעותיך, כי באמת הקונספט שלך קצת מצחיק, בלי להעליב.

רק שאלה אחת - כאשר אתה כותב "בדר"כ יש מספיק זמן ", האם זה על בסיס ניתוח מאפייני תאונות טיסה בתעופה האזרחית והגעה למסקנה שאכן חלק ניכר מהן הן כאלה שיש "מספיק זמן"? חלק כזה משמעותי שאכן כדאי לצייד את כל מטוסי הנוסעים בפתרון שכזה?
(עדיין לא הגענו למחירים, וסיכוני פירוטכניקה, ומשמעות מבנה מטוס ועוד.
גם לא לעובדה שבעולם התעופה יש מספיק אנשים חכמים שהיו "עולים על הרעיון" מזמן ולא היו מחכים לחיילים פשוטים (סתם, ברוח טובה) כדי להמציא את הגלגל.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 24-08-2010 בשעה 15:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:45

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר