03-05-2014, 05:18
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
זה תלוי בשיטה להפחתת הרתע
אם הבליסטיקה הפנימית לא השתנתה (ז"א לא קיצרו את הקנה, לא הקלו ממשקל החימוש, לא הקטינו או החלישו את המטען ההודף) - אזי מהירות הלוע לא תשתנה והביצועים, כולל הטווח, לא ישתנו.
ישנן דרכים להפחתת הרתע מבלי לפגוע בביצועים. למשל: בלם לוע יעיל, מערכת שיכוך רתע על בסיס קפיצים, בלמים הידראוליים, בלמים פנאומטיים ושילוביהם. במרגמות הישנות, המופעלות מן הקרקע, לא היה צורך כלל בשיכוך הרתע, כי זה הועבר במישרין לקרקע, וכל מה שהיה צריך זה בסיס גדול וחזק (וכבד).
אין לי מושג כיצד פתרו את העניין במקרה זה, אולם ברור לי שזה צריך להיות פתרון בעל משקל סביר, אחרת לא יהיה אפשר לנייד את המערכת על גבי רכב קל. פתרון אחד שנוסה בעבר, ושאינו מכביד מדי, הוא מערכת הידראולית פשוטה, "המניחה" את המרגמה על הקרקע, ובזאת פותרת את הרכב מלספוג את הרתע.
|