לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #14  
ישן 03-05-2010, 21:21
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
גם בקבוצת ה'ישראלים', ואפילו בקבוצת 'חיילי צה"ל' יש כמה שמות שכדאי להימנע מלציין.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "מאחר וזה לא הפורום הנכון..."

לא שזה יהפוך את העניין למשהו אחר למעט דמגוגיה זולה.

המעשה שהוא עשה ראוי, הגאווה שלי גדולה יותר כשזה מישהו שמשתייך לקבוצה שלי - יש יותר מאחת, והחפיפה חלקית בלבד.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 04-05-2010, 15:44
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
הפרשנות שלך מעניינת
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "לפני שאתה עושה ניתוח פסיכולוגי של גולשים אחרים"

אבל לעניות דעתי אינה נכונה.

השימוש במונח הוא כאשר אדם מצא את מותו בידי אדם אחר, על קידוש השם. מלחמה לרוב מוגדרת כ"קידוש השם". לכן, מאחר והאדם מת על קידוש השם, השם, האלוהים, ינקום את דמו, בזה שהרגו.

כאשר אדם נהרג בתאונה, גם בתאונות צבאיות בארץ, לא נהוג להצמיד את הי"ד. באורח מפתיע אולי, הרי המוות בא מידי שמים בדרך של מזל רע ולכן, על פי מיטב הבנתי, לא השם הוא שינקום את דמו, כי אין במי לנקום.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 04-05-2010, 17:04
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
למיטב הערכתי, מבלי שאדע את כל הפרטים
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "הוקאיי לא יכול להמשיך לטוס על מנוע אחד?"

ואני מסתמך רק על היכרות עם המטוס, נהלים והנכתב במאמר -

לא נראה לי שמטוס עם מנוע בוער יורשה לנחות על הספינה. זה לא מסלול "קשיח" שהמטוס נשאר בקצהו ומכסימום שורף קצת שיחים. אני מעריך שהמצב לא היה טוב וכל אמצעי הכיבוי לא עזרו. למיטב היכרותי עם תאונות מטוסים של חיל הים הנטיה היא לנטוש את המטוס ולהיאסף על ידי מסוק שבאופן קבע מרחף ליד הספינה בעת המראות או נחיתות.

ההוקאיי הוא מטוס קשה לנטישה, במיוחד לטייסים. המטוס מאד צפוף וקשה להגיע אל הדלת (במיוחד כאשר יושבים עם מצנחים, אם אכן זה כך בנהלים שלהם). אני יכול להעריך שהטייס נאבק במטוס כדי לשמור אותו ישר, עם הרבה הגה כיוון כדי ששני הבקרים וטייס המשנה יוכלו לקפוץ. אני גם יכול להעריך שהאש ההתפשטה ואולי הוחמר מצב הסבסוב וההגה לא הספיק, או שהיה מגבלתי וכאשר הקברניט ניסה לייצב את המטוס ולעזוב את ההגאים ולהגיע לדלת - המטוס נכנס לצלילה ספירלית. לא נראה לי שהוא ישב בכסא וחיכה שיגיע למים. כנראה המצב היה באמת חמור מבחינת האש והפגיעה במטוס.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 05-05-2010, 07:41
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
"חתיכת משקל"......
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "כיצד משפיעה ה"צלחת" שמורכב על..."

אבל הצלחת בנויה כך שבטיסה ישרה ואופקית, במהירויות השיוט של המטוס היא תורמת עילוי כמשקלה, כך שהיא לא מעמיסה במיוחד מבחינת משקל.אין ספק שהיא מוסיפה הרבה גרר ולכן צפוי שמהירויות השיוט של המטוס נמוכות מזה של אחיו ללא הצלחת. (ל E-2C מנועים עם דחף מעט יותר גדול מאשר ל C-2 ול- E-2 הבסיסיים).
מבחינת מרכז כובד - לא צריכה להיות בעיה. מטוס טס בתוך מעטפת מרכז הכובד שלו. את הצלחת מיקמו כך שההשפעה תהיה מועטה. היא גם קבועה, שלא כמו במטוסי מטען שצריך לקראת טיסה לחשב את מיקום מרכז הכובד ולפזר את המטען בהתאם - כאן אינן בעיה כזו.

אני מניח שהתמודדות העיקרית של הצוות היא עם דינמיקה "כבדה" בגלגול וצורך גדול יותר להשתמש בהגה כיוון בפניות.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.


נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 05-05-2010 בשעה 07:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:06

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר