לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 02-05-2010, 17:13
  NimDod NimDod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי NimDod שמתחילה ב "כנראה שמעולם לא ביקרת בתא..."

נורית פעולה במד טווח לייזר במג"ח 7ג':
נמצאת מול התותחן, נדלקת אוטומטית כשמחשב הירי עובד באור לבן חזק שמסנוור את עיני התותחן ולא ניתן לעמעם (בניגוד לרוב שאר הנורות בטנק) - דבר שלא רק שאינו מבצעי, אלא גם מסנוון את התותחן בלילה.
בסדיר בדרך כלל מודבק עליה איזולירבנד שחור.
באופן מפתיע, צמוד אליה יש כפתור שמעמעם את האור - אבל רק את האור של הנוריות בתוך העינית.

על ההנדסת אנוש של הארטישוק אין לי זמן להרחיב, אבל בגדול - כל כפתור ומתג נמצאים שם בצורה רנדומאלית לחלוטין, כשחלק מהכפתורים מבצעים פעולות שונות או את אותה הפעולה אם מזיזי את המתג לכיוונים שונים. בנוסף, הוא ממוקם מול החלק התחתון של הפרצוף של התותחן כך שאפשר לשבור עליו את האף או השיניים אם נכנסים לג'עג'וע בזמן ירי בתנועה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 01-05-2010, 13:49
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "בגלל הנדסה גרועה - האנוש סובל,,,,,,"

איך ניתן לסבול מהפח של הג'פס? שצריך לצבוע אותו? אבל זה נכון לגבי כל כלי רכב בן כמה עשרות שנים - אני יכול לקחת ממגרש גרוטאות רכב פורד מודל T, ולהגיד שהנדסת האנוש שלו גרועה בגלל שצריך לצבוע אותו...
אותו כנ"ל לגבי מוטות הפיתול, שהוא מכלול שלא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה - אני יכול לומר שגם להחליף מנוע בטנק זו דוגמא להנדסת אנוש גרועה, אבל עובדה היא שהמנוע, מה לעשות, לא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה בכלל ולכן זה תהליך דיי מסובך וארוך להחליף אותו.
אגב, להחלפת מוטות פיתול יש כלים (גם מאולתרים וגם יעודיים) שנועדו לעזור ולהקל על ביצוע הפעולה, וכמובן שאנשים מנוסים יכולים לבצע אותה ביעילות ומהירות גדולה - יצא לי לא פעם ולא פעמיים להחליף מוט פיתול בתוך פחות מ-20 דקות...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 01-05-2010, 15:57
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
החלפת מנוע?
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "איך ניתן לסבול מהפח של הג'פס?..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
איך ניתן לסבול מהפח של הג'פס? שצריך לצבוע אותו? אבל זה נכון לגבי כל כלי רכב בן כמה עשרות שנים - אני יכול לקחת ממגרש גרוטאות רכב פורד מודל T, ולהגיד שהנדסת האנוש שלו גרועה בגלל שצריך לצבוע אותו...
אותו כנ"ל לגבי מוטות הפיתול, שהוא מכלול שלא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה - אני יכול לומר שגם להחליף מנוע בטנק זו דוגמא להנדסת אנוש גרועה, אבל עובדה היא שהמנוע, מה לעשות, לא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה בכלל ולכן זה תהליך דיי מסובך וארוך להחליף אותו.
אגב, להחלפת מוטות פיתול יש כלים (גם מאולתרים וגם יעודיים) שנועדו לעזור ולהקל על ביצוע הפעולה, וכמובן שאנשים מנוסים יכולים לבצע אותה ביעילות ומהירות גדולה - יצא לי לא פעם ולא פעמיים להחליף מוט פיתול בתוך פחות מ-20 דקות...



דווקה בעניין זה, נתת דוגמה הפוכה. אם תראה החלפת מנוע בטנק ישן (שוט מטאור, למשל) תראה כמה דברים צריך לפרק ולהזיז כדי להגיע למה שבאמת צריך כדי לנתק את המנוע ולהוציאו, ואז עוד צריך לתמרן את גוש הפלדה הגדול הזה בצורה אקרובטית למחצה כדי לחלץ אותו ע"י מנוף. לעומת זאת - בטנק מודרני, כל החיבורים נגישים בקלות, אין נזילות בעת הניתוק, המנוע נשלף על מסילות, מונף בקלות ומוחלף באחר. ביצוע החלפת מנוע בשדה, כיום, היא קלה ומהירה לעין ערוך מבעבר. גם הצורך בכך אינו נדיר כלל ועיקר, במיוחד בשדה הקרב. לעניות דעתי - ההבדל הזה נופל גם הוא תחת הכותרת של הנדסת אנוש טובה, והנדסה טובה בכלל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 01-05-2010, 21:19
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "החלפת מנוע?"

בדיוק!
בדגמי מגח:
יש בעיות עם החלפת חט"כ, עם יציאת אנש"ץ ב"שעות" מסויימות בגלל מיקום תוספות המיגון.
יש בעיה עם מכלולי מזקו"ם שנשחקים בגלל משקל תוספות המיגון.

גם בT62 הגדילו את הצריח ושינו את צורתו ביחס לT54-55). כדי להוציא חט"כ יש לצודד את הצריח לשעה ספציפית.
אבל כל זה אינו דוגמא להנדסת אנוש גרועה.

דוגמא להנדסת אנוש גרועה:
פיות הפוכות בזרועות אל בתי מתלה (אין לי זמן לפרט, אבל בטח כבר יהיה מי שיסביר).
חסכו כסף (הרבה) על חשבון הנוחות של החיילים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 01-05-2010, 20:56
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,565
מוטות פיתול באכזרית הם לא דוגמה להנדסת אנוש גרועה,
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "בגלל הנדסה גרועה - האנוש סובל,,,,,,"

אלא לכך שהטי-55 לא תוכנן להיות במשקל של חמישים טון או משהו כזה. באותה מידה אפשר להעמיס טון וחצי על טויוטה פריוס, וכשהיא תסבול מבעיות במתלים, לטעון שהבעיה היא הנדסת אנוש גרועה.
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 02-05-2010, 10:05
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "לא, ההנדסה לא בסדר!"

אני לא יודע איך זה עם ה"אכזריות", אבל למיטב זכרוני במג"חים (לפחות הדגמים המשודרגים בתוספת מיגון) דווקא קיבלנו מוטות פיתול חזקים יותר.
גם אם לא, מה שאני זוכר בוודאות שהיה לנו זה מוטות פיתול מצופים בשכבת פלסטיק קשיח, שהקלו קצת על הוצאת כל מוט הפיתול במקרה והוא נשבר (פעולה שלוקחת בערך את חלקו הארי של תהליך החלפת מוט הפיתול).
אני לא בטוח אם המוט הזה הוא "שיפור" ישראלי, אבל אם כן - זה מראה שדווקא כן ניסו לשפר את האספקט הזה בכלים שעוברים הסבות והופכים לכבדים עוד יותר מהתכנון שלהם... אגב, זו לא ההוכחה היחידה - המג"ח 7ג', שכבד הרבה יותר מה-6ב', קיבל מנוע של 900 כ"ס, בעוד ה-6ב' הקל יותר נשאר עם מנוע 650 כ"ס.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 04-05-2010, 16:27
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "בברדלס יש שתי ידיות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי agent_amos
.... נסיעה רצופה בהילון זה הינה מסוכנת ואינה מומלצת בשל המהירות הגבוהה שאליה יכול להגיע הרק"מ.

You must be joking
האופציה היחידה להגיע עם הנגמ"ש למהירות גבוהה היא בירידה, כאשר המשקל שלו משמש מאסה מאיצה והוא אינו נבלם ע"י ההילוכים.

באופן כללי לכל נהגי הנגמ"ש:
ידית דימום מנוע היא הT העליונה. כדי להניע תכניסו אותה פנימה.
כדי להביא את ידית ההילוכים לניוטרל - תדחפו אותה קדימה עד הסוף ותחזירו אחד
כדי להביא את ההילוכים ל1-2, משכו את הידית אליכם ותחזירו אחד
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 01-05-2010, 14:36
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
אתה מדבר עם מישהו שהוא לא שמאלי אסלי
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי Black Mammmba שמתחילה ב "הM16 גרסה שמאלית זה אחד..."

אלא ימני שהוא יורה שמאלי,אנחנו היינו בין הראשונים שקיבלו את הידית דריכה לשמאליים,אפילו מילאנו עליה משוב אני ועוד כמה חבר'ה שקיבלנו אותה.באמת שזה אחלה של דבר ,אחרי כמה תרגולי אמילי אתה ספץ בהפעלה של הידית.
בהקשר הזה טוב ליצור יחסים קרובים עם הנשק,לי אישית היה נשק 100% מותאם לשמאליים,הייתי צריך לשבת לנשק על הוריד אבל קיבלתי ידית דריכה לשמאליים,נצרה כפולה ומסיט תרמילים.כמובן שהוא היה אומר לי כל פעם יימח שמך ושאר ירקות על זה שהיו מחליפים לי נשקים כל פעם ,מאמ 16 לM4 מטול ואח"כ לM4
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"


נערך לאחרונה ע"י agent_amos בתאריך 01-05-2010 בשעה 14:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 02-05-2010, 03:51
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "אם כבר, אז כל אקדח שהנצרה שלו..."

שלא לדבר על הצלקות שהצינה+הנצרה של היריחו השאירו לי ביד מאימוני שליפה דריכה איתו (אין כמו ה-USP שלי). רק שלא הייתי קורא לזה הנדסת אנוש גרועה, כי מרבית מתכנני האקדחים לא חשבו על הישראלים ושיטתם לדרוך בזמן האירוע עצמו. כאמור, זה אקדח מתכת מלא מעיצוב שנות 70-80 וזה המשקל, בכל השאר מעבר לדריכה לי לא הייתה שום בעיה איתו -נוח לירי,מדוייק יחסית, אמין טכנית.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole


נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 02-05-2010 בשעה 03:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 01-05-2010, 21:10
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

נתתי כבר כמה פעמים את הדוגמא של סביבת התותחן (טנק) שתוכננה ע"י תלפיונים.
התוכנה של מערכת הירי הייתה גאונית וגם כל הנדסת האנוש (כנראה שהדוגמא לא מתאימה בשבילך...)
אבל במהלך התיכנון הם השתמשו בקובע VRC קטן בזמן שכל חש"ן עבר להתמש בקובע ג'נטקס. הג'נטקס לא יכל להיכנס לתוך סביבת התותחן הצרה שהם תיכננו והתותחנים לא הצליחו להסתכל בעינית... (טוב, אולי בכל זאת דוגמא מוצלחת )
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 02-05-2010, 00:59
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Herbie שמתחילה ב "אם כבר הג'נטקס המגושם, הנוטה..."

שיריונרים מסתדרים איתו מעולה, וגם הטענים (שלא מפסיקים להסתובב ולהתרוצץ בחלל הקטנטן שלהם).
מצד שני, זכור לי שבלבנון היו לנו ג'נטקסים ממוגנים, עם מגן פנים עבה (בדומה לקסדות שיש למשטרה בהפגנות) - זה היה נורא ואיום. קודם כל הם היו כבדים ועבים מאוד, ודבר שני מגן הפנים היה עשוי מפלסטיק שקוף וגם הוא היה עבה מאוד וכבד, ובכל פעם שהרמת את מגן הפנים למעלה כדי שלא יפריע לראיה בתוך הטנק, בגלל משקלו הוא היה "מושך" לך את הראש למטה או סתם נתקע בכל מני דברים, שכן הוא היה ניתן להרמה רק לזוית של 90 מעלות כך שהראש שלך - בצורה לחלוטין לא טבעית - נהיה "ארוך" בעוד איזה 20 או 30 ס"מ...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 01-05-2010, 21:48
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
קצת ממטוסים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

העברת כוונת ממצב א"ק לא"א ב-F-105 - חמשה מפסקים שהיו ממוקמים במקומות שונים בקוקפיט - חלקם במקומות קשים להגעה. היה כמעט בלתי אפשרי להחליף את מצב הכוונת בלחץ הקרב והטייסים בד"כ נאלצו להתמודד עם מיגים כשהכוונת במצב א"ק. הדבר הוביל למספר מקרים בהם טייסים החמיצו הפלות בטוחות בויטנאם.

סידור הקוקפיט בפנטום - על כך נכתב בפרסום רשמי של חא"א ב-1972 שהתא הקדמי "תוכנן ללא ספק ע"י מהנדס שמאלי, פוזל וננס עם חוש הומור מפגר." הבעיה העיקרית היתה מיקום בורר החימוש עמוק בתוך התא בין רגלי הטייס. כדי להחליף בין שני סוגי הטילים, חימוש א"ק ותותח הטייס היה צריך לגשש או להביט אל תוך התא ואז לתפעל בורר לא נוח. גם בפנטום בוררי מצב א"א וא"ק היו רבים מדי ולא נוחים לתפעול. גם כאן הדבר גרם למספר ניכר של כשלונות בקרבות א"א בויטנאם.
הנדסת האנוש של התא הקדמי שופרה רק החל מדגם E וגם אז המצב לא היה אידיאלי.

מיקום מכוונים חשובים ב-Me 109 - מד המהירות, למשל, היה ממוקם נמוך בלוח המכשירים. המטוס היה קשה גם ככה לשליטה בשעת נחיתות והמראות. הצורך של טייסים חסרי נסיון להסיט את המבט למטה כדי להתבונן במכוון הפך את תפעול המטוס במצבים כאלה לקשה ממה שהוא היה צריך להיות.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/


נערך לאחרונה ע"י Fox450 בתאריך 01-05-2010 בשעה 21:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 02-05-2010, 04:13
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי ColMonty שמתחילה ב "אודה אם מישהוא יכול להסביר לי"

מההיכרות הלא יותר מדי מעמיקה שלי עם חיווט, סוויצ'ים וכל מה שקשור למיקום כפתורים בתא טייס, זה כמעט אף פעם לא "חיווט די פשוט של סוויץ" שפשוט אפשר לשנות אותו מעכשיו לעכשיו. תמיד יש איזה אילוץ מעבר לזה. מיליון כפתורים חשובים יותר שסוגרים את כל המקומות הפנויים, ומיליון חוטים וקופסאות בקרה שנתקעות לך בדרך.

מישהו כנראה חשב שלא יהיה צורך במעבר מהיר בין סוגי חימוש - זה מסתדר לי עם החשיבה שלא צריך תותח... - ולכן מיקם את זה איפשהו שלא יפריע .

בכל מקרה בזמן לחימה, עם כמות מוגבלת של מטוסים וריבוי משימות, אתה בדרך כלל מסתדר עם מה שיש לך ולא מתחיל להפוך את העולם.
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 02-05-2010 בשעה 04:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 02-05-2010, 09:14
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי ColMonty שמתחילה ב "אודה אם מישהוא יכול להסביר לי"

מלבד הקושי ההנדסי בביצוע שינוי מקיף בסידור תא הטייס, ישנו גם הקושי של הנעת מהלך כזה בארגון גדול ומול יצרן גדול. זה ההסבר המקובל לעובדה שעד סוף מלחמת ויטנאם חא"א עתיר המשאבים והתקציבים לא הצליח לתקן את הבעיה הקשה עם הנדסת האנוש של התנדרצ'יף. בפנטום, כאמור, נעשה נסיון מאוחר (מדי) לשפר את המצב במהלך פיתוח דגם E.
הזנחה לא פחות חמורה שזה ההסבר לה היתה עם ציוד הקשר של הפנטומים האמריקאיים בויטנאם. לאורך 7 שנות המלחמה המטוסים נותרו עם אותו ציוד קשר בלתי אמין ורווי תקלות - למרות שורת אבידות שנגרמו ישירות בגלל הציוד ולמרות דיווחים חוזרים ונשנים על הבעיות.

דוגמה נוספת להנדסת אנוש גרועה שנבעה מאילוץ תכנוני היו מטוסי הקרב בעלי מנוע רדיאלי. כמעט בכל המטוסים הללו שדה הראיה הקדמי היה מוגבל מאוד בגלל בית המנוע הגדול. ב-FW 190 המצב היה חמור במיוחד בגלל שהטייס ישב נמוך יחסית וכך היתה גם הכוונת. היות והמטוס שימש גם כמטוס תקיפה, יעף צליפה בו דרש כניסה בזווית חדה יחסית אל המטרה. כתוצאה מכך מטוסים רבים מסוג זה נכנסו בקרקע במהלך יעפי צליפה.
פרט תכנון גרוע נוסף בדגמים המוקדמים של מטוס זה היה מיקום תא הטייס קרוב מאוד אל המנוע ללא מחיצה עבה מספיק ביניהם. הדבר גרם לכך שתוך זמן קצר הקוקפיט התחמם לרמה בלתי נסבלת.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 02-05-2010, 13:13
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 902
בתגובה להודעה מספר 65 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "מלבד הקושי ההנדסי בביצוע..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
מלבד הקושי ההנדסי בביצוע שינוי מקיף בסידור תא הטייס, ישנו גם הקושי של הנעת מהלך כזה בארגון גדול ומול יצרן גדול. זה ההסבר המקובל לעובדה שעד סוף מלחמת ויטנאם חא"א עתיר המשאבים והתקציבים לא הצליח לתקן את הבעיה הקשה עם הנדסת האנוש של התנדרצ'יף. בפנטום, כאמור, נעשה נסיון מאוחר (מדי) לשפר את המצב במהלך פיתוח דגם E.
הזנחה לא פחות חמורה שזה ההסבר לה היתה עם ציוד הקשר של הפנטומים האמריקאיים בויטנאם. לאורך 7 שנות המלחמה המטוסים נותרו עם אותו ציוד קשר בלתי אמין ורווי תקלות - למרות שורת אבידות שנגרמו ישירות בגלל הציוד ולמרות דיווחים חוזרים ונשנים על הבעיות.

דוגמה נוספת להנדסת אנוש גרועה שנבעה מאילוץ תכנוני היו מטוסי הקרב בעלי מנוע רדיאלי. כמעט בכל המטוסים הללו שדה הראיה הקדמי היה מוגבל מאוד בגלל בית המנוע הגדול. ב-FW 190 המצב היה חמור במיוחד בגלל שהטייס ישב נמוך יחסית וכך היתה גם הכוונת. היות והמטוס שימש גם כמטוס תקיפה, יעף צליפה בו דרש כניסה בזווית חדה יחסית אל המטרה. כתוצאה מכך מטוסים רבים מסוג זה נכנסו בקרקע במהלך יעפי צליפה.
פרט תכנון גרוע נוסף בדגמים המוקדמים של מטוס זה היה מיקום תא הטייס קרוב מאוד אל המנוע ללא מחיצה עבה מספיק ביניהם. הדבר גרם לכך שתוך זמן קצר הקוקפיט התחמם לרמה בלתי נסבלת.

גם ב-LA-5/7 הרוסיים מאותה המלחמה הטמפ' בתא הטייס הייתה מגיעה עד 50 מעלות!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 02-05-2010, 15:55
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "[QUOTE=Fox450]מלבד הקושי..."

נכון, זו היתה בעיה שהחלה עוד ב-LaGG 3 M-82, אבל אני מבין שב-7 כבר פתרו אותה.
לחום בתא הטייס של סדרת ה-5 תרם מיקום מיכל שמן המנוע מתחת לרגלי הטייס. חוץ מחום, טייסים רבים התלוננו על חדירת גזי פליטה לתא הטייס.
מעניין שאלה היו שתי בעיות נפוצות יחסית במטוסי קרב סובייטים מן התקופה ומכאן הנוהג שהיה קיים בח"א הסובייטי לטוס במטוסי קרב עם חופה פתוחה. כמובן שנוהג זה הוריד את מהירות המטוסים ולכך היתה משמעות מבצעית גדולה.
ב-LA-5FN המוקדמים היה צורך להגביה את הכוונת בגלל הגבהת חיפוי המנוע. כתוצאה מכך היה קשה להשתמש בה ביעילות עם חופה סגורה.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 01-05-2010, 22:01
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

1. ידית איתות בג'פ"ס. בנהיגת לילה עם אמר"ל אתה נותן לה בלי לשים לב מכה עם הברך, מפעיל איתות ימינה ומסתנוור במקום.
2. מיקום תא נהג בנגמ"ש. עיוור לחלוטין לצד ימין, מוד למנוע עם אפס בידוד - אני סובל מבעיות שמיעה עד היום. לך תוכיח שזה בגלל הנהיגות בסדיר
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 02-05-2010, 12:32
  משתמש זכר גד31 גד31 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.05
הודעות: 335
עיצוב מוצר
בתגובה להודעה מספר 93 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "או! ידעתי שאם אתה תופיע כאן..."

אחד מתפקידיו החשובים של מעצב המוצר בכל פרויקט פיתוח הוא להיות "נציג המשתמש הסופי" בפרויקט. נכון הצורה, "הסטייל" והמראה חשובים. אבל חשוב מכל שהמוצר יתפקד באופן מושלם. מעצב המור אחראי לכל הצד של ממשק אדם-מערכת. בפרויקטים גדולים משולבים גם אנשי הנדסת אנוש שזה יעודם היחידי בפרויקט.

לדוגמה, אני עובד היום על מכשיר ידני להעברת מידע דיגיטאלי באמל"ח יבשתי. רוב העבודה בשלב זה מתמקדת באופן האחיזה, מיקום כפתורים, גודלם..... הרעיון הוא להגיע למצב בו המשתמש יוחז את המוצר באופן טבעי וללא הכוונה אצבעותיו ימצאו על בקרי השליטה השונים לפי היררכית השימוש.

התמונות המצורפות מראות כלים בהם אנו בוחנים אפשרויות שונות לתפעול.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
מה-טוב פתרונות המחשה
www.mathov.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 02-05-2010, 11:53
צלמית המשתמש של plonter5
  plonter5 plonter5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.09.07
הודעות: 475
קצת מסימן 3
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

1. באחד הרכיבים של הארטישוק יש 6 נוריות חיווי תקלה שנמצאות בפאה התחתונה של הרכיב (הקופסא תלויה בגובה הכתף כך שהלמטה שלה חשוף). ליד כל נורית יש אותיות קטנטנות באנגלית שמציינות היכן התקלה. כדי לראות את זה יש מראה קטנה שבקושי רואים אותה, ואני מזכיר שארטישוק נועד לעבוד בלילה.
2. תותחן שרוצה לתפעל את מחשב הירי (צמוד לברך שמאל) צריך להקריב את יד שמאלו לחסדי ההגבהה של התותח, או לחלופין לשבור לעצמו את שורש כף היד, כי יש גובל שמונע את היפגעות היד מהתותח שמימינה.
3. תאי זיווד עם מיגון דור ד'= מכסה נסגר על האצבעות כי המיגון מונע ממנו להיפתח כמו שהוא תוכנן.
4. בילום חירום מותקן בין הטען למפקד במיקום לא טבעי שדורש מיומנות כדי ללחוץ עליו מהר. לעומת זאת, כל פעם שטען לא מיומן נאחז במקום היעודי לו כדי לא ליפול הוא לוחץ בטעות על הבילום חירום
5. אני עד היום לא יודע איפה נמצא מתג הפעלת מאוורר תותחן. אני רק יודע למצוא אותו וגם זה עם קצת מזל (איפשהו מימין למטה ומאחורי קופסת הנתיכים)
6. והילוכי חירום.. שלא נדע
_____________________________________
נוע, נוע! סוף

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 02-05-2010, 13:53
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

פתח תדלוק במג"ח 6ב - היה קבור אי שם בין תאי זיווד, בלטנים ותריסי מנוע, היה מאוד קשה לתחוב לתוכו את פיית התדלוק, ועוד יותר קשה לראות אם סיימת לתדלק.

בלם הידראולי במג"ח 6ב - איכס, בלה, הצילו. כל מי שניסה "לתפוס בלם" יודע מה זה אומר - פמפום אגרסיבי בשתי הרגליים (כשהגב נותן קונטרה למשענת הרעועה של הכסא), ואז מכה מטורפת עם הידיים, פטיש, נשק וכו' לידית ההילוכים כדי לטרוק אותה במצב חניה. היה רק דבר אחד יותר גרוע - לשחרר בלם.

כסא טען במג"ח 6ב - אשכרה התכוונו שמישהו ישב שם? ועוד בתנועה?

ניצרה שמאלית בגליל/ון - כדי לפתוח אותה היית צריך איכשהו לתפוס אותה עם הצד של הבוהן, מה שהיה מאוד לא נוח, מהיר או נעים.

ידית דריכה בגליל/ון - היו הרבה אנשים שכף היד שלהם נתפסה בין המכלול לגוף הנשק - ככה זה שמייצרים ידית לדריכה ביד שמאל (ע"י זווית כלפי מעלה) ממשהו שנועד לדריכה ביד ימין. הבנתי שבדגמים חדשים לייצוא יש ידית דריכה שמאלית, שבעיקר נתקעת בצלעות או בתחת במצב נשיאה.

ניצרה ימנית בגליל/ון - כדי לפתוח אותה בלי להוריד את היד מידית האחיזה היית צריך או אצבע מורה אורכה במיוחד, או לתת לנשק מין חיבוק מוזר מלמטה ליד המחסנית.
_____________________________________
If I can shoot rabbits then I can shoot fascists

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #103  
ישן 02-05-2010, 18:55
  DeddyZ DeddyZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.04
הודעות: 150
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

מרכבה 2
הידית של המדף תא נהג מסתירה את המד טמפרטורת מנוע, ככה שכל פעם שאתה נוסע באזור הררי, המנוע מתחמם, ולמפקד חשוב לדעת טמפרטורת מנוע בדיוק כשאתה עומד לבצע פנייה ימינה (שכמובן אתה לא רואה כלום לצד הזה) אתה חייב להתחיל להדליק אור (כי כמובן שזה לא מואר) לנסות להתעקם ככה שתצליח לראות מה כתוב מאחורי הידית, ואז כשאעתה לא מצליח לקוות שאף אחד לא רואה כשאתה פותח את המדף ומסתכל (או סוגר אבכ ופותח ידית בלי שהמדף נפתח ממש..)
פיית ה"מוות" פיית גירוז שנמצאת בתוך התא של החטכ שאתה אמור איכשהו להגיע אליה דרך הדלת ממסרת ותמיד נמצאת 5 סנטימטר מחוץ להישג יד, אני מכיר מטק שבצמפ שלו (כשהיה נהג) ניסה לגרז אותה ונתקע בממסרת ולא הצליח לצאת, היה דרוש מ"מ וסמ"ח כדי לחלץ אותו...
אמרו פה כבר שתא 2א כמובן לא יכול להיפתח בגלל הברגיםשמפריעים לו להיפתח.

ובכלל מישהו כשתיכנן את הטנק ניסה להתעלל בצוות בזמן גשם? זה כאילו תיכננו שכל הגשם בחוץ יתרכז בדיוק לנקודה המדויקת ככה שזה יפול לך בין הסרבל לגב ותירטב בדיוק במקומות הכי גרועים שאפשר, וכמובן שברגע שאתה מנסה לפתוח את המדף, כל הגשם שירד במשך כל הלילה יפול עליך... אחרי לילה גשום אתה יוצא כאילו הלכת לשחות..

אה ואיך שכחתי, ידית ניקוז משקעים לתא מנוע? היא נמצאת בתא נהג ליד שלט קטן ויפה שאומר לך איך זה סגור ואיך זה פתוח, רק מה? שום דבר לא מבטיח לך שזה באמת ככה, כי בחצי מהטנקים שאני ראיתי המצב הסגור כביכול פתוח וההפך..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #114  
ישן 06-12-2010, 15:13
  שטורס שטורס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.01.07
הודעות: 1,048
אפשר מהתחום האזרחי...? כביש 431 כמשל לחלמאות בשילוט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

בימים הראשונים של הכביש, ניתן היה לראות עשרות כלי רכב עם נהגים היסטריים למחצה שטעו בפניה - עושים רברס בכביש מהיר. אם זה לא היה מסוכן ושלנו - הייתי צוחק.
השיא היה כשנסעתי יום אחד על 431 לכיוון ראשל"צ. באיזור היציאה לרמלה, מולי מגיע רכב שפנה ימינה, עלה על נתיב היציאה מהכביש המהיר נגד כיוון התנועה כמובן - ורק כשהגיע לכביש המהיר ממש - נפל לנהגת האסימון והיא נעצרה. את הפרסה שלה היא כמובן ביצעה חצי על אי תנועה וחצי על הנתיב הימני של הכביש המהיר עצמו...מזל שהכביש הזה לא סואן.

וכל זה למה? כל מי שראה את השילוט המבולבל והמטעה בכביש הזה ובדרכים המובילות אליו -יכול להבין את הנהגת המסכנה.
אפילו אני, שאיני חשוד ולא הייתי חשוד אף פעם בהתברברות מיותרת בכבישים, הסתבכתי קשות יום אחד כשרציתי להגיע לאיקאה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #125  
ישן 06-12-2010, 19:58
  mrpapa2 mrpapa2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.05.10
הודעות: 60
הנדסת אנוש גרוע - לא מה שחשבתם!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

מי מאיתנו לא מכיר את האמרים שהגיעו לצה"ל בתחילת שנות האלפיים?
גם אצלי בגדוד היו כאלה עם התקנים בלתי אפשרים לגרקנים וברוסים שלוקח שעות לקשור תגריקן כמו שצריך להאמר בשביל שלא יעופו בזמן ישיבה..חברה שלי ממחלקת הסיור היו מעדיפים להישאר צמאים ולא לנתק תגריקנים האלה....

וכן הסיפור שלי מתחיל..באחד מימיי הקיץ של 2010 שלחו אותי עם חייל נוסף לבסיס צנובר אי שם בין סלעי בזלת של רמת הגולן, מי שלא מכיר את המקום יש בוא סדנה די גדולה לרכבים בזמן שאחד מאנשי החימוש מתחיל טיפול שגרתי ברכב הסופה שאיתו באתי לבסיס אני קולט אי שם בין משאיות הריו והטטרה האמר קצת מוזר..(במהלך שרותי יצא לי לראות מספר סוגים של האמר אבל תמיד זה היה בזמן נסיעה) כאשר התקרבתי לרכב החונה לא לא יכולתי לשלא לשים לב למילה "ברקן" על מכסה המנוע (ברקן מי שאינו מכיר הינה יחידה בנ"מ) עכשיו בתור איש סיור שכל מה שקשור איך שהוא ואפילו בהקפין להאמר מדליק אצלו מספר נורות של סקרנות לא יכולתי שלא לבחון את הכלי מקרוב..ממבט מרוחק הכל נראה דומה אבל כשמתקרבים מבינים את השוני בין הכלים שבגדוד לבין מה שאני רואה מולי, כל מיני התקנים (איכותיים) לגרקנים, מפות, רשתות הסוואה, אלנוקה ועוד ועוד.

אחרי שאותו איש חימוש סיים את הטיפול על רכב הסופה ניגשתי אליו ושאלתי אותו אם אפשר שניה להתסכל על ספר הקטלוגים של האמר (ספר ירוק אם איזה 1000 שבוא מופעים שרטוטים של הרכב ומקטי"ם של כל החלקים ברכב) כמובן כל איש חימוש שבא אליו חייל צעיר הוא אמר בלשון מכובסת "עזוב אותי בשקט ותעשה לי ולך טובה ותלך מפה".

כמובן שלא יכולתי שלא לחשוב על האפשרות שאם אצלנו באמרים יהיו התקנים כאלה כמה חיינו בתור לוחמים יהיו יותר קלים מבצעים ומקצועיים....
אני לא זוכר אם זה היה באותו יום או ביום שאחריו כשפניתי לאיש החימוש הגדודי בשאלה אם אפשר להתקין תהתקנים האלה אצלנו ברכבים, בניגוד גמור למה שציפתי הוא אמר שכן "זה הרכבים שלכם כל עוד אתם לא מקלקלים משהו תעשו בהם מה שאתם רוצים".

אני חייב להודות שהייתי מופתע שלא לומר בשוק מהתשובה שלו, בנוסף שאלתי אותו אם הוא יכול להזמין תספר קטלוג של ה"ברקן" הוא אמר שלא צריך והכניס אותי למשרד שלו ולהפתעתי מסתבר שבאתר של מש"א (לא סגור על השם) יש ספר קטלוגים דיגיטלי! הוא אמר לי שיש בוא את כל האמרים שיש בצבא ולתדהמתי יש לפחות 20 סוגים אם לא יותר והאתר הוא גם כל כך נוח למשתמש כל סוגי ההתקנים האפשרים עם מקטים ושרטוט איך להרכיב אותם ועם איזה בורג ואום..מדהים שדבר עזה קיים בצה"ל אמרתי לו.

כמובן שעזרת האתר הכל כך פשוט לא יכולתי להתאפק ופשוט הכנתי רשימה עם על התקן אפשרי...חוץ ממשגר לטיל עורב הוספתי הכל...

ביום שלמחרת הראתי לו את הרשימה הלכנו למחשב ובדקנו מה קיים על המדף אי שם במחסנים של צה"ל ומה לא לצערי הרב לא הכל היה להם אבל תדברים הקרטיים כן (לא כל דבר מושלם אמרתי לעצמי) הוא הסתכל ובסוף ריכזנו את כל הדברים ומה מסתבר?
כל פריט כזה עולה לפי מה שמופיעה במחשב בין 500-2000 שקל.
איש החימוש אמר לי כך "שמע אני צריך אישור בשביל זה, זה נקרא "השקעה ב-צ".
אמרתי לו שאין בעיה ואני אשיג תאישור!
פניתי למ"פ שלי וסיפרתי לו את כל הסיפור ובנוסף אמרתי לו "שמע זה יושב באיזה מחסן של צה"ל בצריפין עדיף שזה יהיה אצלנו על הרכבים"
הוא הנהן וכמו כל סרן שחושב שהוא לפחות מח"ט שריון הוא ענה "לך תציג למג"ד סוף."
טוב לא עוברות חמש דקות ואני החפ"ש "הוותיק" במשרד המג"ד מסביר לו תמצב תעלויות מול כדאיות את ההסכמה הכוללת של אנשי החימוש והמטה לעניין ואז הוא קוטע אותי ושואל אותי "ומי ירכיב את הכל?"
ואני מיד עונה לו המחס"ר המפקד.
תשובת המג"ד: "טוב אם כך איש לך אישור"


וכך אני מוצא את עצמי עם נגד החימוש בשעת ערב
שמע קיבלנו אישור להזמין הכל.
אין בעיה אבל תקשיב טוב טוב הוא אומר לי אם תקלקלו משהוא ברכבים אם תנקבו תמיכל דלק או אם יקרע איזה צינור אני מטרפד לכם את כל העסק מובן?
ברור עניתי לו
וכך אני והוא מזמנים חלק חלק מקווים שבמש"א יאשרו את זה

עובר שבוע ואז אני מקבל טלפון
תגיע למשטח החלקים הגיעו זה היה איש החימוש בצד השני
ואני כמו ילד קטן ששמע שיש מתנות רץ לשטח לראות מה הגיע

משאית מלאה התקנים לגרין תיקי מפות התקנים לרשת הסוואה ארגזי נווט ועוד כל מיני פריטים

טוב אני והחבר'ה מתנפלים על האמר הראשון מפרקים קדוחים ומחברים תחקלים נזהרים מלקלקל איזה משהו שלא יסגרו לנו תשלטר.

אחרי שבועיים סיימנו אחרי הרבה עובדה קשה הצלחנו לשנות בעצמנו הנדסת אנוש גרוע ולהכין את צה"ל גם אם רק בטיפה למלחמה הבאה.

*אני אנסה למצוא תמנות של האמרים עם כל החלקים...
*אם יש טעויות בכתב זה בגלל שלא היה לי כוח לקרוא את מה שכתבתי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #135  
ישן 07-12-2010, 22:51
  mrpapa2 mrpapa2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.05.10
הודעות: 60
אני חושב שאופציה א היה ההגיונית יותר
בתגובה להודעה מספר 130 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "אם אני מבין נכון, לקחתם..."

דבר ראשון צריך להבין שהחלקים הנ"ל יושבים בכמויות גדולות במחסנים של מצל"ח.

דבר שני החלקים שאותם התקנו הם חלקים שהבלאי בהם מאוד נמוך, כך לדוגמא התקן ל4 ברוסים (סטנדרטי) שקיים ברוב סוגי הכלים בצה"ל, חוץ במקרה של תאונה אני לא איך דבר כזה מתקלקל,
כך שאני לא רואה מחר את ח"א זועק על מחסור בחלקי חילוף להתקן ל3 גריקנים.

דבר שלישי החלקים שאותם התקנו הם חלקים אוניברסלים והם לא מותקנים רק "בברקן" אפשר למצוא אותם גם בהאמר סיור 5 לוחמים והאמר סיור 6 לוחמים ובהאמר "עורב", "מפג"ד", "חט"פ" ועוד כמה סוגים שאני לא זוכר כרגע.

דבר שלישי מה שעשינו צריך היה צריך לקרות על ידי המערכת כבר מזמן אבל מה לעשות שבצבא כמו בכל מקום אחר במדינה אף אחד לא מסתכל שלוש מטר קדימה, איש החימוש בגדוד ידע על קיומם של ההתקנים תפקידו בגדוד הוא לשמור על כשירות הרכבים אך בגלל חוסר אכפתיות ואו רצון או לא עשה זאת למרות שיכל לשדרג את המצב הרכבים.

דבר רביעי ואחרון אין דבר פסול בהזמנה של החלקים ועובדה שמצל"ח אישר זאת.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #136  
ישן 07-12-2010, 23:56
  DivineTurtle DivineTurtle אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.07
הודעות: 253
בתגובה להודעה מספר 135 שנכתבה על ידי mrpapa2 שמתחילה ב "אני חושב שאופציה א היה ההגיונית יותר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי mrpapa2
דבר ראשון צריך להבין שהחלקים הנ"ל יושבים בכמויות גדולות במחסנים של מצל"ח.

דבר שני החלקים שאותם התקנו הם חלקים שהבלאי בהם מאוד נמוך, כך לדוגמא התקן ל4 ברוסים (סטנדרטי) שקיים ברוב סוגי הכלים בצה"ל, חוץ במקרה של תאונה אני לא איך דבר כזה מתקלקל,
כך שאני לא רואה מחר את ח"א זועק על מחסור בחלקי חילוף להתקן ל3 גריקנים.

דבר שלישי החלקים שאותם התקנו הם חלקים אוניברסלים והם לא מותקנים רק "בברקן" אפשר למצוא אותם גם בהאמר סיור 5 לוחמים והאמר סיור 6 לוחמים ובהאמר "עורב", "מפג"ד", "חט"פ" ועוד כמה סוגים שאני לא זוכר כרגע.

דבר שלישי מה שעשינו צריך היה צריך לקרות על ידי המערכת כבר מזמן אבל מה לעשות שבצבא כמו בכל מקום אחר במדינה אף אחד לא מסתכל שלוש מטר קדימה, איש החימוש בגדוד ידע על קיומם של ההתקנים תפקידו בגדוד הוא לשמור על כשירות הרכבים אך בגלל חוסר אכפתיות ואו רצון או לא עשה זאת למרות שיכל לשדרג את המצב הרכבים.

דבר רביעי ואחרון אין דבר פסול בהזמנה של החלקים ועובדה שמצל"ח אישר זאת.

מדהים איך הצלחת לשנות דבר כזה בצה"ל הכ"כ אטום.
ח"ח.
אצלנו, אין סיכוי, שדבר כזה יקרה. הדרגים הגבוהים יטרפדו אותו כמעט מיד.
למה? כי עם הכסף יעדיפו לעשות משהו אחר.
כמו להזמין מיקרו תבור למרות שהיחידה לא צריכה את זה בכלל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #140  
ישן 14-12-2010, 16:16
  ilanb ilanb אינו מחובר  
אילן בן-נון. מומחה לקליעה וצליפה, מדריך ירי בכיר ומאמן קליעה ספורטיבית
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,902
בתגובה להודעה מספר 139 שנכתבה על ידי AKAM שמתחילה ב "m-24"

אק"מ יקר נסה לקחת מאוזר SP שם הטלסקופ צמוד למסילה ותמוכת הלחי סבירה- בוודאי תהנה מהירי. לעומתו במאוזר וילד התמוכה גבוהה וגם המתאם הוא גבוה מאד.

עכשיו קח קיבוצניק מעמק הירדן שכל חייו אכל בננות (גם עבד בחיתוך גזעים וקטיף אשכולות) שאצלו כמו אצל הבבונים הצוואר קצר - אז גם אם הוא ימרח את הלחי כמו שהמשקיות אומרות (אגב אבי סיוון ואנוכי קיבלנו את המשקיות צלפים הראשונות ולימדנו אותן "למרוח" את הלחי מלמעלה למטה - תשאל את ורדה) עדיין זה מצריך למתוח את הצוואר (או לעשות אילתורים לא חוקיים)

כנראה שמי שפיתח אז את המאוזר וילד היה צאצא של קלאופטרה והיה בעל צוואר ארוך כמו המצרים הקדמונים.
_____________________________________
לא כל מה שאני רוצה לכתוב, אני יכול לכתוב.

לא כל מה שאני יכול לכתוב, אני רוצה לכתוב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #142  
ישן 14-12-2010, 19:29
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 139 שנכתבה על ידי AKAM שמתחילה ב "m-24"

אם הזכרת אמר"ל, אז יצא לי להסתובב עם וארו על M-16 ארוך איזה תקופה ושם שום צוואר לא יעזור. אם אתה רוצה לסחוט את הלחי על הקת אתה צריך שעין ימין שלך תשתרבב על מחוש מעל הראש כמו אצל שבלול.

ועוד בנושא וארו והנדסת אנוש, בשעות היום הייתי צריך לפרק אותו מהנשק ולהשאר עם כוונת הברזל\ידית נשיאה של הרובה. הבעיה היא שתיבת הנשיאה של הוארו היא תיבת ברזל עם קצוות עגולים וידית מתכת דקה שבשום אופן לא מצאתי דרך לשפצר אותה על גב האפוד בצורה נורמלית. אני מקווה שאצל האמריקאים אולי יש תיבה ייעודית לנשיאה בשדה ומה שהיה לי זו תיבת איכסון כי אם לא, זה פאק תכנוני, כי לא הגיוני להסתובב בשטח עם המזוודה הזו ביד:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.savvysurvivor.com/PVS4set.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #147  
ישן 14-12-2010, 19:13
  לוגיין לוגיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.09.06
הודעות: 944
קצת חה"י
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

לפעמים אני חושב שכשהתקינו את מיקומי ההקלטות באופטרוניקה של הדבורים המתכננים חשבו שמדובר בקבוצה של נערות גומי/ לולייניות.

קלטת מחשוף- נמצאת במדור ירכתיים בגוה ממוצע של 3-3.5 מטר. ישנם שתי אופציות להחליף אותה.
1)ללכת ל"מס" ולסחוב משם סולם דרך כל המעברים,להצמיד ולטפס,ואז כמובן להחזיר אותו כל דרך למתלה.
2)לפתוח במופע לוליינות כשרגל ימין היא על משקוף דלת "מכונה" ורגל שמאל מחפשת אחיזה מעל המיטה הימנית העליונה.הקלטת החלופית בד"כ בין השיניים כי צריך את שתי הידיים לטיפוס.

נסו לעשות זאת בים של 2 מטר כשהכל קופץ ומתנדנד באלימות מוגזמת ועליכם יש שכפצ"ף לא קטן,וכנראה גם חלפ"ס.

מיקום קלטת פופ- כל פעם בתפיסת עמדות קרב מפעילים הקלטה, הבעיה במערכות הראשונות הייתה שאת הקופסא,ומתג ההפעלה שמו מתחת למכ"מ רחוק ככל שהכוך מאפשר. אז בכל עמדות קרב המוקם היה זוחל פנימה (בד"כ כלל אחרי שטרח כבר לשים שכפצ"ף) ויוצא עם דפיקה בראש.

רק בשנים האחרונות הגיעו למסקה שכפתור "הקלטה" ליד המוקם זה משהו חשוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #149  
ישן 14-12-2010, 23:12
  צ'ופר צ'ופר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.05
הודעות: 222
שעון הקילומטרג' במג"ח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי micjeep שמתחילה ב "דוגמאות להנדסת אנוש גרועה"

מד מהירות מחובר לבוגי מתח זחל, מד הקילומטר מתאפס שנוסעים רוורס.
כבר הזכירו שמאוד קל לתדלק את הטובה במג"ח במיוחד במיגון דור ד', לפעמים זה יוצר מצב לא נעים, פעם במהלך פעילות מבצעית (הטנק שלנו הושמש בעיקר לטובת סיורים בתוך חברון להפגנת שרירים) הנהג תדלק כמה עשרות ליטרים טובים של סולר בטובה, והשארנו בכל רחובות חברון שביל רציני של דלק שיצא מהזרוע האחורית, רק אחרי כמה שעות טובות של סיור בט"ש בתוך העיר, סיור של נח"ל האיר את עייננו לשביל הסולר, חזרנו לחתמ"ר והתחלנו לפרק את הסיפון עם החימוש לטובת שליפת המנוע כי חשבנו שהתפוצץ מיכל אחד של דלק שלפעמים נוטה להתפוצץ מגדם שנשבר מוט פיטול אחורי, כמובן שסתם ביזבזנו כמה שעות טובות סתם.

מתג מפסק ראשי של חשמל צריח (ניראה לי ששמו ממ"י) נמצא ברצפת צריח ליד המצברים, גם להחליף מצברים המג"ח זה חתיכת סיפור בגלל המיקום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:28

הדף נוצר ב 0.22 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר