01-05-2010, 15:57
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
החלפת מנוע?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי efekt
איך ניתן לסבול מהפח של הג'פס? שצריך לצבוע אותו? אבל זה נכון לגבי כל כלי רכב בן כמה עשרות שנים - אני יכול לקחת ממגרש גרוטאות רכב פורד מודל T, ולהגיד שהנדסת האנוש שלו גרועה בגלל שצריך לצבוע אותו...
אותו כנ"ל לגבי מוטות הפיתול, שהוא מכלול שלא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה - אני יכול לומר שגם להחליף מנוע בטנק זו דוגמא להנדסת אנוש גרועה, אבל עובדה היא שהמנוע, מה לעשות, לא אמור להיות מוחלף בתדירות גבוהה בכלל ולכן זה תהליך דיי מסובך וארוך להחליף אותו.
אגב, להחלפת מוטות פיתול יש כלים (גם מאולתרים וגם יעודיים) שנועדו לעזור ולהקל על ביצוע הפעולה, וכמובן שאנשים מנוסים יכולים לבצע אותה ביעילות ומהירות גדולה - יצא לי לא פעם ולא פעמיים להחליף מוט פיתול בתוך פחות מ-20 דקות...
|
דווקה בעניין זה, נתת דוגמה הפוכה. אם תראה החלפת מנוע בטנק ישן (שוט מטאור, למשל) תראה כמה דברים צריך לפרק ולהזיז כדי להגיע למה שבאמת צריך כדי לנתק את המנוע ולהוציאו, ואז עוד צריך לתמרן את גוש הפלדה הגדול הזה בצורה אקרובטית למחצה כדי לחלץ אותו ע"י מנוף. לעומת זאת - בטנק מודרני, כל החיבורים נגישים בקלות, אין נזילות בעת הניתוק, המנוע נשלף על מסילות, מונף בקלות ומוחלף באחר. ביצוע החלפת מנוע בשדה, כיום, היא קלה ומהירה לעין ערוך מבעבר. גם הצורך בכך אינו נדיר כלל ועיקר, במיוחד בשדה הקרב. לעניות דעתי - ההבדל הזה נופל גם הוא תחת הכותרת של הנדסת אנוש טובה, והנדסה טובה בכלל.
|