לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 11-03-2010, 10:03
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "והם ייבחנו באמירת המשפט..."

תאו- גם אני בעד!

*א.ב. הכתב הנחשב- מה אכפת לך לבדוק באתר חיל האויר או אפילו בויקיפדיה לפני שאתה כותב? נדמה שמישהו התבלבל והעתיק ראם במקום רעם ורעם במקום ראם, אולי אפילו לא העתיקו אלא מישהו עילג צעק את השמות במסדרון מרחוק, ועל זה בנית תאוריה של ציבור שבוחר שם אנמי למטוס קרב שלא נקרא על שם עוף דורס (לא הרעם, לא הסופה, לא הברק, לא הכפיר, לא הקורנס, גם הם לא נקראו בשמות של דורסים, ואני שוכח אחרים כנראה).

ומאיפה העניין הזה של להצמיד רעם ל-707? העירו אותך בשלוש בבוקר להכתיב הכתבה בטלפון ועוד היית מספיק ערני כדי להמציא המצאות?
לך תכתוב המשך להארי קופטר...
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 11-03-2010, 20:32
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

ואם נהיה לרגע רציניים...
הכיוון צריך להיות חיה מאותה משפחה של יונק פרסתן.
הייתי הולך על סוס או ערוד ופרא (ערוד ופרא נשמעים ממש אציליים אבל זה תכל'ס חמור).
אפשר להשתמש בשם רמך שפירושו סוס (ויש אפילו מין ספציפי של סוסים שנושא את השם הזה) אני בטוח שיהיו מספיק חכמין שיצליחו למצוא ראשי תיבות מוצלחים למילה רמ"ך. בשריון הצליחו!
רב מערכות כלליות וכו'
מה שבטוח זה שג'ירף וגמל נפסלים בגלל שכבר יש כלים בשימוש שנושאים את השמות הללו.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 12-03-2010, 09:51
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתם משעשעים, בחיי... :) בכל..."

גם אני חשבתי על הצורך בקשר למדבר.
לכן השניים הראשונים שקפצו לי לראש היו ערוד ופרא.
השמות נשמעים נהדר לקופירייטר שחסר ידע זאולוגי.
אני בטוח שההתלהבות מהשם פרא יכולה להיות גדולה, יתחילו להכין כרזות, ומדבקות עם הפסוקים מהתנ"ך ("ברכי נפשי" מזמור קד בתהילים) שמראים את הקשר בין המדבר וטיסה לבין הפרא: יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם. עֲלֵיהֶם, עוֹף-הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן;" (פסוקים יא יב ועיין בפרושים שם יש קשר מובהק למדבר ולטיסה!!!).
הבעיה היחידה תתעורר כשיצטרכו תמונה או איור לסמל הטייסת לכרזות או המדבקות ויגלו שפרא הוא בעצם... סתם חמור!
(טוב, לא סתם חמור, חמוריפה במיוחד. קטן, עם צבעים יפים ורגליים של זברה שכמעט נכחד).

אבל, המראה האמיתי של בעל החיים שעל שמו נקרא האמל"ח או היחידה מעולם לא הפריע לאיורים והסמלים שמלווים את אותן יחידות או אמל"ח. יש דוגמאות יפות באשכול גדול במעכת הישנה שעסק בבעלי חיים על סמלים בצה"ל (למשל האייל על סמל פיקוד צפון).
אני מניח שלא יקרה אסון אם למטוס יקראו פרא, לטייסת יקראו "טייסת פראי המדבר" או טייסת הפראים" הטייסים יהיו "פראי אדם" (אם המטוס הוא חמור אז על הבן של החמור העייר נאמר באיוב יא פס' יב: "עיר פרא אדם יולד") כי מי שבוחר לגור במדבר הוא פרא אדם כך נאמר על ישמעאל (עיינו דרך גוגל בבראשית טז ועוד).
אני לא מתקשה עם הכותרת "סרן ב' הטיס את פרא 603"
נשמע לי שם מושלם.

בשביל הסמל אפשר להשתמש בציור של דישון:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
או של ראם:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
(כן, אני מודע לאירוניה)

של אקו:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
(מי צריך את כל הגוף? רק הראש והקרניים יספיקו!)


כמובן שאפשר להחיות סמלים ישנים (בהתאם לשם שייבחר)
הנה כמה סמלים מתוך אשכול נפלא הטקסט הבא הוא ריכוז מידע ע"י הגולש McKaby שציטט גולשים אחרים וכמה כתבות:
טייסת 147
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
סמל טייסת עוצב ע"י רס"ן (מיל') אריה מוסקוביץ' בשנת 1978 (בעבר לא היה סמל לטייסת). בטיוליו באזור בסיס חצרים צפה מוסקוביץ' בקרב בין שני איילים במדבר. מהמחזה הזה שאב את השראתו לעיצוב הסמל. לסמל נוסף צבע צהוב כצבע חולות הנגב. האייל המכונף נחשב לסמל ייחודי, שכן חיה מסוג זה לא אופיינית לייצוגה של טייסת.
אני (יוסי) מוסיף ומתקן: בציור נראה יעל זכר ולמרות זאת נקראה הטייסת האייל הנוגח או האייל המנגח.

תלס"ם
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תלס"ם (תובלה סער מסוקים), הגוף שקדם ליחשת"פ עד שנות ה-80. את סמל התלס"ם שבמרכזו עומד חד קרן המעופף, עיצב רס"ן (מיל') אריה מוסקוביץ'.
ציטוט:
"ישבתי עם מפקד היחידה, תא"ל (מיל') נחמיה דגן וציירתי סקיצה אחר סקיצה על הלוח וכך קרם הסמל עור וגידים", מספר מוסקוביץ'. "הצבע האדום בסמל מראה על הלחימה והצבע הכחול נבחר במטרה לייצג את חיל-האוויר". הבחירה בחד הקרן נבעה מהדמיון שראה מוסקוביץ' בין היצור לבין מסוק הסייפן ששימש את התלס"ם לתובלת קציני היחידה לתרגילי שטח. הדמיון בין השניים עלה, ככל הנראה, בשל האנטנה הגדולה שהזדקרה מגג תא הטייס של הסייפן ושיוותה לו צדודית של חד קרן. "זה הדבר הראשון שעלה לי לראש", הוא אומר. "חדי קרן הם יצורים מעופפים והיצור שציירתי ממריא מהקרן שבקודקודו, בדיוק כמו מסוק שממריא בעזרת הרוטור שעל ראשו". מסוק הסער של יחידת התלס"ם שעל זנבו התנוסס חד הקרן הוא בעל תצורה יוצאת דופן. מסתבר כי היצור התנוסס רק על צדו האחד של זנב הסייפן, בעוד בצדו השני של אותו הזנב, ניתן היה להבחין בסמל יחידת הניסוי, שלימים הפכה לטייסת "המסק"ר הראשונה". הדבר נבע ממחסור במסוקי סייפן, שאילץ את התלס"ם ואת יחידת הניסוי להפעיל במשותף את המסוק "בעל פיצול האישיות", כפי שכונה ביחידה. כאשר הפכה יחידת התלס"ם ליחשת"פ, בוטל סמל חד הקרן ועוצב סמל חדש תחתיו, כך שמזה 25 שנה, נחשב הסמל להיסטוריה רחוקה."
אני מוסיף (יוסי) הראם נחשב לאבי האגדה על החד קרן בגלל שבפרופיל הקרניים המד דקות שלו מתאחדות ונראות כאילו הן קרן אחת.

למי שלא מכיר הסמל של טייסת הגמל המעופף:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iafe.net/squadrons/49.jpg]
(קרדיט לתמונה אתר מרחב אווירי - עמוס דור)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
טייסת תובלה קלה ומודיעין
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 12-03-2010, 15:40
  עבדול אלהזרד עבדול אלהזרד אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.03.06
הודעות: 6,684
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

מטוסי תובלה לא תמיד כונו על שם מפריסי פרסה גדולים - למשל "ענק" (סטרטוקרוזר) או אפילו ערבה.

אז הנה ההצעות שלי:

על משקל הרקולס: שמשון (כבר הציעו כאן), עוג, גולית, ענקמון, בריון (רוויזיוניסטים קשישים ישמחו בוודאי על האחרון)
על משקל הפרסתנים הגדולים: תאו, שור, מריא (מישהו יודע מה החיה האחרונה? זה משהו מהתנ"ך, דומה לראם נדמה לי)
ציפורים ענקיות: עזניה, יען (לא עף, אבל בכל זאת), חסידה
אחרים מהתנ"ך והמקורות: ישבי (אח-של-גלית), רפא (גם הם ענקים, וזה מתחבר לדגם ה"ספקטר" החמוש..), זיז (ציפור ממש גדולה, המקביל האווירי של בהמות ולוויתן), בר-יוכני (שם אחר לזיז), יוכני (קיצור של בר יוכני כדי שיהיה יותר קולע), בשן (אזור כמו הערבה של מטוס הערבה, ועושה אסוציאציה לעוג מלך הבשן ופרות הבשן).
_____________________________________
If I can shoot rabbits then I can shoot fascists

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 12-03-2010, 17:25
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "מטוסי תובלה לא תמיד כונו על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
מטוסי תובלה לא תמיד כונו על שם מפריסי פרסה גדולים - למשל "ענק" (סטרטוקרוזר) או אפילו ערבה.
הענקים קיבלו לאחרונה מחווה משלהם.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
על משקל הרקולס: שמשון (כבר הציעו כאן), עוג, גולית, ענקמון, בריון (רוויזיוניסטים קשישים ישמחו בוודאי על האחרון)...ישבי (אח-של-גלית), רפא (גם הם ענקים
לכל הענקים הנ"ל אין קונוטציה חיובית. טוב שלא הצעת את אחימן ששי ותלמי (ואביהם) ארבעת הענקים שעל שמם נקראת קריית ארבע (שרידיהם של הרפאים שנוצרו מבנות אדם שהשתדכו למלאכים).
עוג, ישבי וגוליית היו אויביי ישראל ממש.
להציע לקרוא למשהו ישראלי בשמם זה כמו להציע לקרוא למשהו על שמו של היטלר!

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
על משקל הפרסתנים הגדולים: תאו, שור, מריא (מישהו יודע מה החיה האחרונה? זה משהו מהתנ"ך, דומה לראם נדמה לי)
למריא אין ממש הקשרים חיוביים. הוא נחשב לקורבן לאלילים ולבהמה שמנה ועצלה.
אם כבר לך על "אלוף" המשכוכית של השוורים.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
ציפורים ענקיות: עזניה, יען (לא עף, אבל בכל זאת), חסידה
יען זה רעיון נחמד עם כל הנסיון להשבה שלהן לנגב. אבל מי ירצה לטוס, ועוד יותר להטיס, מטוס כזה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 19-03-2013, 12:28
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום תמונות ראשונות בצביעה ישראלית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

מטוס ה-C-130J סופר הרקולס הראשון ("שמשון") נצבע במדי חיל האוויר הישראלי במפעלי לוקהיד מרטין במרייטה.
ה-C-130J הראשון שמיועד לחיל האוויר הישראלי, הושק בצביעתו הרשמית החדשה ב-1 במרץ 2013 וממשיך את המסורת הארוכה של חיל האוויר הישראלי בהפעלת מטוסי הרקולס.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צילום: ג'ון רוסינו, לוקהיד מרטין

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 27-06-2013, 09:26
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 105 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ישראל קיבלה היום את ה- C-130J הראשון שלה."

הודעת היצרנית
The first C-130J for Israel was ceremonially delivered at the Lockheed Martin facility in Marietta, Georgia, on 26 June 2013. This is first of three C-130Js currently on order for the Israeli Air Force through a Foreign Military Sales contract with the US Government. This aircraft will now move into a modification program and receive Israeli-unique systems. The in-country delivery for this C-130J is scheduled for spring 2014. The IAF, which has operated C-130E/Hs since 1971, has bestowed the nickname Shimshon—the Hebrew word for Samson—on its C-130Js. The Israeli C-130Js will be flown by 103 Squadron, known as The Elephants
http://www.lockheedmartin.com/us/ne...rst-c-130j.html

צילום: לוקהיד מרטין
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ברכות לחיל האוויר בכלל ולפילים בפרט

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #113  
ישן 01-07-2013, 21:19
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 112 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "היצרנית העלתה היום סירטון על..."

וזה סרטון שלוקהיד מרטין עשו?
אני דורש לבטל את משרד החוץ וההסברה ולתת לאחראים על הסרטון הזה את התקציב כדי שייצרו ויפיצו בשבילנו עוד סרטונים כאלו שמקשרים בין הסטוריה ותרבות יהודית לפעילות ישראלית שצריך להתגאות בה ולפרסם אותה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #117  
ישן 02-07-2013, 01:30
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ישראל קיבלה את מטוס ה"סופר הרקולס" הראשון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2058053

המטוס עצמו אמנם נמסר לידי מדינת ישראל באופן רשמי שלשום, אך יישאר במפעלי חברת "לוקהיד מרטין" בג'ורג'יה כדי להטמיע בו מערכות נוספות. שלושת המטוסים המתקדמים ייקלטו בחיל האוויר החל מהשנה הבאה, כאשר בעקבות הגעתם ארצה יאוחדו שתי טייסות ה"קרנף" (הרקולס) הנמצאות היום בחיל האוויר לטייסת אחת, ואילו טייסת ה"שמשון" צפויה להיפתח כבר בשנה הבאה.

בחיל האוויר כבר מתכוננים לקראת הטסתם של צוותי האוויר הראשונים לארצות הברית לקראת פתיחת הטייסת בשנה הבאה. אתר החיל ציטט את סא"ל אורי, מפקד צוות ההקמה של טייסת השמשון, שאמר כי "המטוס הראשון יגיע ככל הנראה באפריל 2014, ואנחנו מחכים לו בכיליון עיניים". לדבריו, "המערכות השונות שיותקנו בו יתאימו את המטוס למשימותיו הייחודיות של חיל האוויר שלנו".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #120  
ישן 18-10-2013, 22:47
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי peaceboy שמתחילה ב "שאלה קצת מעניינת"

איפה קראת את זה?

שים לב לנתונים הנ"ל (ובוא נסכים שנשמור את הדיון הזה על מטוסי C-130 באופן כללי, ולא ספציפית לגבי קרנף ושמשון):

(ההדגשות הן שלי)


Maximum Allowable Payload:
C-130E, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130H, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J-30, 44,000 (19,958 kilograms)

Maximum Normal Payload:
C-130E, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130H, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130J, 34,000 pounds (15,422 kilograms)
C-130J-30, 36,000 pounds (16,329 kilograms)

Range at Maximum Normal Payload:
C-130E, 1,150 miles (1,000 nautical miles)
C-130H, 1,208 miles (1,050 nautical miles)
C-130J, 2,071 miles (1,800 nautical miles)
C-130J-30, 1,956 miles (1,700 nautical miles)

Range with 35,000 pounds of Payload:
C-130E, 1,438 miles (1,250 nautical miles)
C-130H, 1,496 miles (1,300 nautical miles)
C-130J, 1,841 miles (1,600 nautical miles)
C-130J-30, 2,417 miles (2,100 nautical miles)

מכאן: http://archive.is/20121212212329/ht...eet.asp?fsID=92

אני לא יודע עד כמה הם מדוייקים, אבל אלו כביכול הנתונים הרשמיים, והם די הגיוניים.

וכלל אצבע: לא כל נתון שמפורסם הוא בהכרח הנתון המדוייק...
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 18-10-2013 בשעה 22:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #121  
ישן 18-10-2013, 23:07
  peaceboy peaceboy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.10.13
הודעות: 4
בתגובה להודעה מספר 120 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "איפה קראת את זה? שים לב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
איפה קראת את זה?

שים לב לנתונים הנ"ל (ובוא נסכים שנשמור את הדיון הזה על מטוסי C-130 באופן כללי, ולא ספציפית לגבי קרנף ושמשון):

(ההדגשות הן שלי)


Maximum Allowable Payload:
C-130E, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130H, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J, 42,000 pounds (19,090 kilograms)
C-130J-30, 44,000 (19,958 kilograms)

Maximum Normal Payload:
C-130E, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130H, 36,500 pounds (16,590 kilograms)
C-130J, 34,000 pounds (15,422 kilograms)
C-130J-30, 36,000 pounds (16,329 kilograms)

Range at Maximum Normal Payload:
C-130E, 1,150 miles (1,000 nautical miles)
C-130H, 1,208 miles (1,050 nautical miles)
C-130J, 2,071 miles (1,800 nautical miles)
C-130J-30, 1,956 miles (1,700 nautical miles)

Range with 35,000 pounds of Payload:
C-130E, 1,438 miles (1,250 nautical miles)
C-130H, 1,496 miles (1,300 nautical miles)
C-130J, 1,841 miles (1,600 nautical miles)
C-130J-30, 2,417 miles (2,100 nautical miles)

מכאן: http://archive.is/20121212212329/ht...eet.asp?fsID=92

אני לא יודע עד כמה הם מדוייקים, אבל אלו כביכול הנתונים הרשמיים, והם די הגיוניים.

וכלל אצבע: לא כל נתון שמפורסם הוא בהכרח הנתון המדוייק...


לקחתי את זה מוויקיפדיה לא הלכתי רחוק, וכן הנתונים שהבאת נראים הרבה יותר הגיוניים.

ייתכן שאחד מהשימשונים יהיה C-130J-30? קשה לי להאמין לזה חחח בכל מקרה תודה על התגובה!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #150  
ישן 10-04-2014, 01:17
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 149 שנכתבה על ידי שלמה30 שמתחילה ב "אני לא מבין גדול בתעופה ,..."

ל-737 יכולת העמסת נפח כמו הרקולס? פתח אחורי להצנחה? יכול המראה ונחיתה קצרה? יכולת נחיתה על מנחתים מאולתרים? לשם השוואה - 737 נדרש למסלול מוכשר בן 2 ק"מ להפעלה. הרקולס נדרש למחצית מכך ללא הכשרה.
יש הרבה יותר למטוס תובלה צבאי מנתונים יבשים.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -


נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 10-04-2014 בשעה 01:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #153  
ישן 10-04-2014, 13:17
  OINT OINT אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.01.06
הודעות: 403
במהלך טיסת ההעברה נסדקה אחת השמשות בקוקפיט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

במהלך הטיסה מארה"ב לישראל של המטוס, בקטע שבין סנט ג'ונס שבקנדה לבסיס חיל האוויר האיטלקי שסמוך לפיזה, נוצר סדק בשמשת המטוס. צוותים טכניים החליפו את השמשה במהלך עצירת הביניים בתחילת השבוע בפיזה והמטוס המשיך משם לישראל ללא הנזק שנגרם. בתחילה חשבו בצה"ל שהגורם לכך היה פגיעת ציפור, אולם לאחר בדיקה ההערכה היא שהפרשי טמפרטורה בין החוץ לפנים במהלך הטיסה גרמו לסדק.

בחיל האוויר אמרו כי מדובר במקרה שאינו נחשב לחריג ולא מהווה סיכון למטוס. את המטוס הטיס צוות ישראלי, במהלך 19 שעות הטיסה במצטבר ממפעל לוקהיד מרטין שבאטלנטה עד לבסיס נבטים שבדרום בראשותו של סא"ל אורי, מפקד טייסת הפילים. בכניסה למרחב האווירי של ישראל ליווה את מטוס השמשון מטוס הקרב נץ.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4508547,00.html
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #155  
ישן 10-04-2014, 15:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

קולי נאלם ליבי נרגש, בא לשכונה בחור חדש

היום שימשוניו קם בבוקר, צחצח שיניים, אכל ארוחת בוקר ויצא לסיבוב היכרות בשכונה (ערי הדרום), להתבשם מעט מאוויר ארץ הקודש.
קלטתי אותו מרחוק ורצתי מהר להביא את המצלמה עם עדשת ה 300 מ"מ, הוא ראה אותי, פנה לכיוון שלי והתקרב, כשיצאתי עם המצלמה הוא ציחקק, הסתובב ונתן גז, השאיר לי שני שובלי עשן ונעלם.
משחק אותה Hard to get....

ע"פ דוברות חיה"א את התמונה המיוחדת הזו צילם רס"ן עופר (התפרסמה בתקשורת)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הגולש AMIT.A פירסם קישור לתמונות מהטקס באשכול לא נכון, התמונות בקישור הבא
https://www.flickr.com/photos/10139...57643708088964/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #173  
ישן 16-04-2014, 02:09
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ובאותו עניין וקצת אחרת...
בתגובה להודעה מספר 172 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אני מניח שאתה יודע למי צריך לפנות בשיחת טלפון ולעשות לו "נו נו נו""

מישהו, חצוף במיוחד, גנב תמונה שלי (ולא רק שלי) מתוך הפורום הזה, על מנת לפרסם מוצרים שהוא מוכר באיבייי.

לאחר פנייה להנ"ל להסדיר העניין על ידי שיציע לי את הסכום שבכוונתו לשלם (הסכום הקבוע בחוק גבוה למדי) איים החוצפן שיגיש נגדי תלונה על כך שאני מנסה לסחוט אותו...

ככה זה בארץ יששכר... בהמלצה אישית - קרדיט מופיע תמיד גם ב-IPTC

אח"כ שואלים מדוע יש חתימות באמצע התמונות שבפורום....

ובשביל הכיף - צילום טרי מתוך J אמריקאי שנחת כאן בערב החג (מוזמנים לנחש מה יש בארגז המאורך)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #195  
ישן 18-04-2015, 00:59
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
צריך לבנות tilt rotor רק בגודל של C-130J או אפילו של A400.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

ישראלי לשעבר אברהם כרם יליד עיראק חשב לבנות Tilt-Rotor כמו ה V-22 רק בגודל של A400.
אם האמריקנים יבנו אותו זה יהיה אדיר.
כרם היה מהנדס בכיר בחיל האוויר שלנו, עבר לאמריקה, תכנן את האב טיפוס של מטוס ה Predator הבלתי מאויש, והמציא פטנט בשם Optimum Speed Tilt Rotor.
חבל שמוחות כמוהו בורחים מישראל.
אבל מטוסים בגודל שהוא חושב לבנות לעולם לא יבנו בארץ.
בינתיים אין מטוס.
יש רק ציורים.
אם יחליטו לבנות כזה דבר ב 10 השנים הקרובות, מי צריך את ה C-130J או ה A400.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.karemaircraft.com/images/index_04.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.karemaircraft.com/images/TR75_Refueling.png]


_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #200  
ישן 18-04-2015, 21:14
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
זה דוקא רעיון מאוד הגיוני
בתגובה להודעה מספר 199 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "זה מספיק גדול?"

אני מכיר את פרויקט ה V-12.
זה מסוק סובייטי שנבנה כדי לשאת רכיבים של טילים גרעיניים.
לא בנו אותו כי המשימה שעיקרית שלו כבר לא הייתה חיונית.
זה לפחות לפי ויקיפדיה באנגלית.
אשר לשאר המשימות שהוא יכול היה לעשות - נשיאת רכב קרבי משוריין,
כנראה שנכון ל שנות ה 1970 הוא היה יקר מאוד לייצור.
מאז היכולות התעשייתיות השתפרו.
מי שהגה את הרעיון לבנות את ה Tilt-Rotor הענקי הזה הוא אברהם כרם.
לא אני.
כרם הוא בוגר טכניון, היה מהנדס בכיר בחיל האוויר של צה"ל.
עבר לארצות הברית.
תכנן את מטוס ה Amber שהוא האב טיפוס של ה Predator,
בו עושה ארצות הברית שימוש נרחב.
הוא פיתח פטנט בשם Optimum Speed Tilt Rotor.
זה בעצם סוג של תיבת הילוכים לאווירוני Tilt Rotor.
יש הילוך שמתאים לטיסה אנכית והילוך שמתאים לטיסה אופקית.
קראתי כמה מאמרים על האווירון הענקי ולמה לא בונים אותו.
הסיבה העיקרית היא דרישות שונות מצד חיל האוויר וחיל היבשה של ארצות הברית.
חיל היבשה מאוד רוצה את זה כדי להעביר טנקים קלים כמו ה Bradley.
חיל האוויר דווקא מעוניין במטוס רגיל.
להלן הכתבה
סיבות תרבותיות יותר מאשר סיבות כלכליות מונעות כנראה את החלפת מטוסי הפרופלור בטילט רוטורים.
אדם בשם Bruce Tenney מנסה לקדם באסרטיביות את הנושא.
הנה עוד כתבה בה מצוטט ברוס טני.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #226  
ישן 03-01-2019, 18:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
בשקט, בלילה ומהר הרבה יותר - טייסת ה"שמשון" מרחיבה את פעילותה המבצעית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "C130J "שמשון", מטוס הרקולס הבא של ח"א"

https://www.idf.il/%D7%90%D7%AA%D7%...90%D7%A8%D7%A5/

שקט יותר, מהיר יותר, גבוה יותר ומגיע הרבה יותר רחוק - טייסת התובלה הכבדה "הפילים", המפעילה את מטוסי הסופר הרקולס ("שמשון") קולטת בימים אלו מטוס שביעי ומשלימה מהפכה. לאחר שהשתפשף בלא מעט פעולות מבצעיות של צבאות זרים בעיראק, לוב ואפגניסטן, הספיק המטוס המתקדם לצבור לא מעט ניסיון מבצעי גם כאן אצלנו. בין הלמידה והטיפול בציפורי המתכת העצומות וביצוע מגוון המשימות, ביניהן הטסת משלחות סיוע, אספקה בהיטס, וחילוץ ופינוי פצועים, מפקד טייסת "הפילים" עצר לרגע ושיתף אותנו בפעילותו ויכולותיו של המטוס הטוב מסוגו בעולם
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:22

הדף נוצר ב 0.28 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר