|
21-11-2010, 04:16
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
|
|
1. אני באמת מעוניין בתשובות. להתווכח זה נחמד, אבל לא עד כדי כך
2. אני שאלתי אם הגישה הזו מקובלת כיוון שזו פעם ראשונה שאני שומע עליה.
אם כך, זו הגרסה הרשמית של היהדות, כן? אלוהים ברא את העולם לפני 4.5 מליארד שנים, אבל התורה מדברת רק על ה 6,000 האחרונות...
זה מעניין כיוון שמאז ומעולם תורת האבולוציה היוותה בעיה לוגית עם האמונה בדת. וכיוון שאנו מאמינים בדת היום, בדיוק כפי שהאמנו לפני 2,000 שנה, מדוע רק עכשיו הצליחו ליישב את הסוגיה הזו?
3. אם ההגדרה שלך לנס היא התערבות אלוהים בבריאה (חילול השבת שלו), אזי מדובר בעניין היפותטי לחלוטין.
כיוון שמעולם לא ראינו התערבות שכזו בבריאה, ניסים לא קיימים (לא במשך כל התקופה המודרנית, בה אנו יכולים למדוד דברים).
הרי, מעולם, לא אני ולא אתה ולא אף אחד אחר, הצליח לתעד מקרה בו חוקי הטבע נשברו.
צורת ההתבטאות המודרנית "נס", שבאה לתאר הודיה לשם - היא מטופשת.
כיוון שהשם לא עשה דבר שישבור את חוקי הטבע, ולא התערב (כאמור, הוא שובת, לא?) - מדוע להודות לו?
צריך להודות לגורל ולמזל שלא נגרם נזק, או לחילופין - לא לבוא אליו בטענות כשכן נגרם נזק. הוא כרגע יושב על הספסל ולא מתערב בשום דבר.
4. אם ישנה חוקיות מסויימת בניסים - האם תוכל לחזות את הנס הבא?
את התשובות שלך והציטוטים שלך אינני מבין ואני מצפה שתסביר לי בשפה שלי את הכוונה שלך.
אם אתה מביא לי ציטוט שמקשר את המילה "קשת" (קשת-בענן) בלי כל התייחסות, יכלתי באותה המידה ולהביא לך כתב-עת מדעי בנושא אופטיקה שגם הוא יקשר לשם... ואז מה הרווחנו?
אל תזרוק לי סתם ציטוטים מהקידוש של יום שישי, תסביר את עצמך.
5. מדוע שליש? אני למדתי שכל העולם הוצף. מאיפה אתה מביא שליש?
בכל מקרה, גם שליש לא אפשרי ובכל מקרה זה עומד בשורה של סתירות שלא תאפשרנה קיום החיים כפי שאנו מכירים אותם. אם תוכל להסביר לי בדיוק מה קרה בפרשת נוח, אוכל לבדוק האם ההסבר שלך מתיישב עם הדעת.
כיוון שמדובר בפרשת נוח ולא פרשת בראשית, הרשיתי לעצמי להבין "כפשוטו", ושם לא כתוב שום דבר על שליש עולם שהוצף. למעשה, כתוב בצורה די מפורשת שחוץ ממה שהיה איתו בתיבה - הכל הלך פייפן:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי משה רבנו
וַיְהִי הַמַּבּוּל אַרְבָּעִים יוֹם, עַל-הָאָרֶץ; וַיִּרְבּוּ הַמַּיִם, וַיִּשְׂאוּ אֶת-הַתֵּבָה, וַתָּרָם, מֵעַל הָאָרֶץ. יח וַיִּגְבְּרוּ הַמַּיִם וַיִּרְבּוּ מְאֹד, עַל-הָאָרֶץ; וַתֵּלֶךְ הַתֵּבָה, עַל-פְּנֵי הַמָּיִם. יט וְהַמַּיִם, גָּבְרוּ מְאֹד מְאֹד--עַל-הָאָרֶץ; וַיְכֻסּוּ, כָּל-הֶהָרִים הַגְּבֹהִים, אֲשֶׁר-תַּחַת, כָּל-הַשָּׁמָיִם. כ חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה אַמָּה מִלְמַעְלָה, גָּבְרוּ הַמָּיִם; וַיְכֻסּוּ, הֶהָרִים. כא וַיִּגְוַע כָּל-בָּשָׂר הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ, בָּעוֹף וּבַבְּהֵמָה וּבַחַיָּה, וּבְכָל-הַשֶּׁרֶץ, הַשֹּׁרֵץ עַל-הָאָרֶץ--וְכֹל, הָאָדָם. כב כֹּל אֲשֶׁר נִשְׁמַת-רוּחַ חַיִּים בְּאַפָּיו, מִכֹּל אֲשֶׁר בֶּחָרָבָה--מֵתוּ. כג וַיִּמַח אֶת-כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה, מֵאָדָם עַד-בְּהֵמָה עַד-רֶמֶשׂ וְעַד-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיִּמָּחוּ, מִן-הָאָרֶץ; וַיִּשָּׁאֶר אַךְ-נֹחַ וַאֲשֶׁר אִתּוֹ, בַּתֵּבָה.
|
לא כל כך משאיר מקום לדמיון, אבל אני בטוח שיהיה איזה רב שימנפל את הטקסט הזה למשהו שיעמוד עם המציאות... נראה
6. אז מה? אם כל שבט מגיע לתוצאות שונות בהיבט דתי, מסקרה מתבקשת היא שלפחות כל השבטים מלבד אחד טועים, וסיכוי גבוה מאוד שכולם טועים.
בנוגע לענוונה - יש הרבה מאוד תשובות של 'מדוע'. זה די תלוי איך אתה שואל את השאלה.
למשל, המדע לא מתקשה בכלל לענות לשאלה "מדוע זורחת השמש כל בוקר במזרח?" או "מדוע מופיעה הקשת בענן?".
הדוגמא של הקשת מוצאת חן בעיני. כל השבטים הפרימיטיביים ימציאו להם כל מיני תיאוריות על הקשת. אחד השבטים הללו, הידוע ביכונוי "ישראל" המציא כי מדובר באלוהים שכרת איתו ברית [לאחר המבול המפורסם].
מצד שני, לו חקרו מדעית את הקשת, היו מגיעים כל השבטים כולם כי מדובר בתוצאה של שבירת קרני אור במים.
עכשיו - אם כולם חוקרים את אותו הדבר, ומגיעים לאותן המסקנות ואותם הממצאים - הוא כנראה נכון.
אם כולם חוקרים את אותו הדבר, וכל אחד מגיע למסקנה שונה ותוצאה שונה - כנראה שכולם טועים
לוגיקה פשוטה.
7. אני לא אמרתי מי דתי ומי לא דתי, אני מדבר על האמונה ועל אלוהים - לא על דתיים.
8. אם אלוהים יצר את המפץ, מפה אין לו שום השפעה whatsoever על החיים שלנו.
כלומר, החל מהמפץ אנחנו לאט לאט מתחילים לדעת מה קרה ואיך התפתח העולם שלנו לנקודה הנוכחית.
עם הזמן אנו לומדים יותר ויותר.
למעשה, ככל שאנו לומדים יותר, כך אנו למדים שלאלוהים יש פחות השפעה על החיים שלנו (כיום ברור שאין לו כל השפעה ישירה, והטענה הרווחת היא שגם בתקופת המקרא לא היתה לו כלל השפעה, אבל אנשים היו פחות נאורים ופחות משכילים אז).
אם נסכם את הדיון בשאלה "האם המפץ נוצר במקרה או ע"י אלוהים?", אני מוכן לרדת מהדיון ולסיים פה.
כיוון שמהנקודה הזו, כבר הכל ידוע... (כמעט )
8. הלכתי ללינק ששלחת לי. ראיתי משהו כמו 30 דקות ועליהם יש לי מעל 4 שעות של תגובה לתת.
תאמין לי שאתה לא רוצה שאני אתייחס לדברים של הרב.
מכמה סיבות:
א. אני מדבר איתך, ובתור מישהו שטוען שיש לו שכל וגם הבנה, אני רוצה שאתה תסביר לי. לא הרב.
ב. הרב הזה קשקשן. אנשים שואלים אותו שאלות בסרטונים ואין לו שום תשובה לאנשים. הוא בא לתת דרשה עליה התכונן בבית וללכת.
אם יש לו כוח, הוא מחרטט משהו שבמקרה דיבר עליו לפני זה ולכן זה יחסית טרי בראש וגם התשובה הזו לא עונה לשאלה.
אם אין לו כוח הוא פשוט אומר "אין לי כוח לענות לשאלה הזו" או "אני לא יודע" או "לא משנה עכשיו".
ג. אין לי כל עניין להקשיב לרבנים שמסתבכים עם דברים שכתובים בתורה כדי שיתאימו למציאות של היום.
זה פשוט מוציא את כל העוקץ.
הרב מפרש את התורה בצורה כל כך עקומה, שקשה מאוד לעקוב אחריו ולמצוא קונסיסטנטיות מחד, ומאידך מאוד קל לפרש את הדברים בצורה שונה לחלוטין.
אנו רואים את רש"י בעצמו מפרש שונה את הדברים ואי ההסכמה בין המפרשים עצמם מוכיחה כי אין אמת גורפת בנושא של מה קרה אז.
כלומר, הרבנים נכשלים איפה שהמדע מצליח - וזה לענות על "איך?".
הרבנים מצויינים בלענות על "מדוע?" אבל כל אחד נותן תשובה אחרת - בסופו של דבר, "עשה לך רב" - לך תאמין לרב מסויים שתבחר וזו תהיה אמונתך (אמונתו).
וכיוון שאתה תבחר רב בצורה שרירותית, לעולם לא תדע אם בחרת ברב אמת או רב שקר.
המלצה שלי - אם אתה מעוניין באמת, חפש אותה איפה שהיא קיימת, ולא ע"י ניחושים של רבנים שקוראים פסוק והולכים למסע כומתה עד לקצה העולם כדי לפרש אותו, וגם אז עם כל הסיבוכים - עדיין יש סימני שאלה ובעיתיות.
לכתוב הרבה זו לא בעיה... אתה יכול לענות גם במשך כמה ימים בשלבים. לא צריך להתרגש
|
|