לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-02-2010, 13:22
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
מידע פרויקט שדרוג רחב היקף לנגמ"ש האכזרית יוצא לדרך

נגמ"ש ה"אכזרית" יעבור שדרוג בשנים הקרובות בעלות של עשרות מיליוני שקלים. בתוכנית: כיסאות נוחים ללוחמים, הוספת בולמי זעזועים והכנה לקראת התקנה אפשרית של מערכת הצי"ד. ומי ייעץ לזרוע היבשה בנוגע לשינויים? חיילים ומפקדים מהשטח
http://dover.idf.il/IDF/News_Channe.../2010/06/13.htm

אב–טיפוס של נגמ"ש "אכזרית" משודרג סיים באחרונה ניסוי מבצעי, ובשנים הקרובות יעברו כל הכלים הקיימים מהפכה של ממש בעלות של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת התהליך המובל על–ידי החטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה, יוחלפו מערכות הזחלים, הקפיצים והמרכובים (מזקו"ם), יתווספו בולמי זעזועים ויותקנו כיסאות וספסלים נוחים יותר ללוחמים. מערכת חשמל חדישה תורכב על גבי הנגמ"ש ותאפשר בנוסף חיבור למערכות טכנולוגיות נוספות, כדוגמת הצי"ד (צבא יבשה דיגיטלי).

בזרוע היבשה הדגישו כי המיזם מתבסס על שיחות שקיימו עם חיילים ומפקדים בשטח, וכן בעקבות פניות שהתקבלו במחלקת אמצעי הלחימה של זרוע היבשה ומערך החימוש. התהליך עצמו מבוצע על סמך תובנות שעלו בשנים האחרונות מהפעילות המבצעית של ה"אכזריות".

שדרוג הנגמ"שים כולל כ–40 שינויים שונים, בהם הוספת בולם חירום למפקד ולנהג והגדלת נפח המנועים של ה"אכזריות".

בשנה הקרובה יגיעו ה"אכזריות" למש"א 7000, שם יעברו את תהליכי השיפוץ ולאחר מכן יוחזרו ליחידות. "אני מאמין שנגמ"ש ה'אכזרית' החדש ייתן מענה הולם לבעיות שהתעוררו בתקופה האחרונה: ה'אכזרית' תהיה אמינה יותר, נוחה יותר לתפעול ותוכל לבצע את המשימות באופן מיטבי", הסביר רע"ן רק"ם בחט"ל, סא"ל אייל הימלשטיין.
ה"אכזרית" פותחה במהלך שנות ה–80 על–ידי חיל החימוש, ויוצרה במש"א 7000 על בסיס תובה של טנקי "טירן", טנקי שלל סובייטי, במטרה לבצע מגוון של משימות חי"ר. ברובה הגדול היא נמצאת כיום בשימוש חטיבות גולני וגבעתי ובשימוש חלקי של חטיבות הנח"ל והצנחנים. כחלק מתהליך הצטיידותה של חטיבת גולני בנגמ"ש המרכבה המתקדם "נמר", יעברו ה"אכזריות" לשימוש חטיבת גבעתי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-02-2010, 16:56
צלמית המשתמש של agent_amos
  משתמש זכר agent_amos agent_amos אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.05
הודעות: 4,021
שלח הודעה דרך ICQ אל agent_amos שלח הודעה דרך MSN אל agent_amos Facebook profile
כמה דברים על האכזרית
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ArmouredDov_D9 שמתחילה ב "כמה דברים"

הכלי הזה הרבה להיתקע,ועשה לא מעט בעיות וצרות במהלך פעילות מבצעית,גם בגלל חוסר מקצועיות של הנהג או חוסר מודעות של מוביל לעובדה שהאכזרית לא יכולה לקפוץ דברים.
הבעיות של הכלי היו בעיקר במוטות הפיתול שנשברו בלי הפסקה.
חלק מן הכלים בעלי מזקום מזרחי וחלקם בעלי מערבי.
לכלי יש יכולת אש גבוהה בדמות מק"כ 0.5 שמותקן על עמדת קטלנית,או מאג ע"ג עמדת רפאל.
שעות העבודה היקרות של הכלי והעובדה שהוא נשחק מהר גרמו לא פעם לביטול פעילות מבצעית בגלל שהכשרת כלי כזה לוקחת ימים.
האכזרית אינה נגמ"ש אלא נגמ"כ.
לדוב יש מספיק כלים שנמצאים באח"י או בימ"ח שאפשר להפשיר על מנת לתת מענה.
לעמית,האכזרית היא כלי נהדר לשהות בו מבחינת מיגון ושרידות כמי שספג פצמר וירי מנק"ל על האכזרית חוץ מקולות של פופקורן ובום עמום שטיפה הרעיד את הכלי לא קרה כלום.
_____________________________________
"בגבורה ובענוווה"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 06-02-2010, 16:06
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פרויקט שדרוג רחב היקף לנגמ"ש האכזרית יוצא לדרך"

לקחת כלי בן 50 שנה (פלוס-מינוס) ולעשות לו שיפוץ במיליוני שקלים ליחידה?
נראה לי קצת מוגזם, מה גם שתוכנית ההערכות וההצטיידות עכשיו לנמר.
למה להוסיף/להמשיך להחזיק עוד מערכות שיזדקקו למערכת לוגיסטית שונה?
למה לא לאחד מערכות?
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 07-02-2010, 19:17
צלמית המשתמש של skydiver
  משתמש זכר skydiver skydiver אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.04.07
הודעות: 1,111
בודאי שזה קשור
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "ואיך זה קשור בדיוק? אל תדאג,..."

אמנם עכשיו נתפסתי על קטנה אבל להתעסק עם רק"ם זה ג'וב.
זה לא עוד פק"ל מים שקצת משפצרים ושמים על הגב- צריך להשיג מקצועיות בשטח הזה או שהוא לא יועיל לך ואפילו יעכב אותך.
מקצועיות משיגים ע"י משמעת מרובעת של שיריונרים דפוקים (לכל השיריונרים- אני מט"ק בדימוס אז הכל ברוח טובה : ) והמון- המון עבודה קשה.
אם החי"רניקים רוצים להילחם מתוך תובות של טנקים או לפחות להגיע בעזרתן ממקום למקום אז הם צריכים לקבל את מה שכתבתי למעלה.
אם לדעתם זה לא משהו ששווה להשקיע בו ומספיק להם הM4\תבור והסלע שהם מתחבאים מאחוריו אז שלא יבואו אח"כ בתלונות ויזמינו בפאניקה בקשר מחלקת שיריון וטנק מ"פ כדי שיחלצו אותם בגלל חוסר מקצועיות בסיסית משוועת (מקרה שקרה בבית חנון 2003)

נ.ב אני לא מזלזל בחי"ר חלילה, כבודם במקומם מונח והם אפילו הצליחו לעשות כמה דברים חשובים במהלך השנים, אבל אתם צריכים להבין שיש פה סוויץ' וצריך לעשות איתו משהו כדי להנות מהעולם הזה.
_____________________________________
"עם שאינו מכבד את עברו גם ההווה שלו דל - ועתידו לוט בערפל". (יגאל אלון)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 08-02-2010, 11:36
צלמית המשתמש של zragon13
  zragon13 zragon13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.09.05
הודעות: 1,280
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי skydiver שמתחילה ב "במבצעית"

The more I think about it, it seems that the obvious solution to this very old problem would be to organize the heavy armored personnel carriers in separate units with their own crews outside of the infantry brigades, that are assigned to infantry units according to need. This would be similar to how the USMC organizes its Amphibious personnel carrier transport battalions

See the following comment of "thekirk", a former Engineer in Army Mech Infantry units that deploy Bradley vehicles as permanent assets of the infantry squads like we do with the Achzarit in Golani, praising the way that the USMC does it . And the response of the Marine veteren "Aevans
ציטוט:

thekirk Tue 5 Jan 2010 0018 Post #194
Forget the friggin' vehicle--If it takes two Brads to haul around enough manpower for a squad to mean anything, then by all means, let's give each fire team a damn Bradley. I've always liked the way the Marines handle things with the LVTP units--The tracks are manned separately from the squads. I think that may be a better way to do things, although I can see maintenance issues with having a three-man crew taking care of the Bradley by themselves.

;aevans Tue 5 Jan 2010 0834 Post #196
I think Marine personnel carrier policy has two advantages -- high capacity vehciles are inherently more flexible, even if they increase the human cost of any single catastropic vehicle loss. The permanent assignment of vehicles to transport oriented battalion, with dedicated crews, means the vehicles are generally more expertly maintained, while the infantry can concentrate on being infantry.

Also, each AAV platoon (10-12 vehicles) is assigned several permanent mechanics for field operations. So the crews don't just have themselves to rely on in maintenance.

from
Tanknet.org _ Weapons other than Tanks (WOTTs) _ USMC's SAW replacement

http://208.84.116.223/forums/index.php?act=Print&client=printer&f=47&t=29565
_____________________________________
Sorry for the English... I was a bad student in Hebrew school
אבל אפשר לענות לי בעברית

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 06-02-2010, 18:43
צלמית המשתמש של PD1
  PD1 PD1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.05
הודעות: 705
שלח הודעה דרך ICQ אל PD1 שלח הודעה דרך MSN אל PD1
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי skydiver שמתחילה ב "טרמינולוגיה והשלכותיה"

בעזה היינו צריכים לחלץ כוח של גבעתי שנתקע בגלל שהאכזרית שלהם פרסה, עכשיו, אני לא בא לזלזל בנהגי האכזריות או הנגמ"שים לדורותיהם בצה"ל, אבל בביסל"ש לימדו את רוב צוותי השריון, שאם פורסים, יוצאים החוצה, מתפעלים את הפריסה, בין אם זה פין שבור או חוליה, מתקנים, מבצעים תרגולת, סוגרים את העסק וממשיכים להילחם.
במקרה שלנו, המצב היה אחרת, היו צריכים לקחת מחלקת שריון שלמה, כדי שתגיע, תאבטח ותחלץ את אותו הכוח, השאלה שלי היא כזאת, למה אותו הכוח, בין אם זה נהג הכלי או המפקד, לא ביצעו את אותה התרגולת ותפעלו בעצמם את הפריסה.
אני לא יודע עד כמה מלמדים בחי"ר את עניין הרק"ם, עניין התרגולות והאחזקה, וגם מי בכלל אחראי על זה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 08-02-2010, 12:24
צלמית המשתמש של zragon13
  zragon13 zragon13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.09.05
הודעות: 1,280
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי skydiver שמתחילה ב "טרמינולוגיה והשלכותיה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי skydiver
קוראים לזה מזקום כריסטי ולמזקום המערבי שאתה רוצה קוראים מזקום ויקרס.

עד שהחירניקים לא יטמיעו מתחת לקפלסט שלהם פרטים קטנים כמו אלה (ואולי כמה גדולים וחשובים יותר) הנגמשים שלהם ימשיכו להיתקע- גם הנמ"ר...





Since you want the infantry soldiers to be more technically knowledgable about armored vehicle technical matters, let's start with the point that the T54/55/62 tank suspension is neither Christie nor Vickers. It is a torison bar suspension with an unsupported/live/slack track, that is, with no return rollars. http://tech.military.com/equipment/...3/t-55-mbt.html

The IDF usage of the terms "Christie/Vickers" to differentiate between the tanks used by Israel and the Soviet-supplied Arab armies is simplistic but technically incorrect.

"Western/Eastern" is perhaps a more accurate description, but not so valid anymore since all Russian designs after the T62 feature supported tracks

ציטוט:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christie_suspension

Because large road wheels and "slack track" are characteristic of the Christie suspension, other designs with these features are sometimes misidentified as such. The real Christie suspension was used only on a few designs, notably the Soviet BT tanks and T-34, the British Cruiser tanks, including the A13's: Cruiser Mk III, Cruiser Mk IV, Covenanter, Crusader, Cromwell and finally the Comet, as well as some experimental Italian designs.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_6-Ton
The suspension used two axles, each of which carried a two-wheel bogie to which a second set of bogies was connected with a leaf spring. Upward movement of either set of bogies would force the other down through the spring. This was considered to be a fairly good system and offered better than normal cross-country performance although it could not compare with the contemporary Christie suspension. High strength steel tracks gave over 3000 miles (5000 km) of life which was considerably better than most designs of the era.

Systems like the earlier Christie or later torsion-bar suspension developed by Ferdinand Porsche dramatically improved the tank's cross-country performance and overall mobility



For example, the Centurion tank does NOT have a Vickers suspension http://en.wikipedia.org/wiki/Horstmann_suspension
Nor do the M48/M60 or Merkava tanks
_____________________________________
Sorry for the English... I was a bad student in Hebrew school
אבל אפשר לענות לי בעברית


נערך לאחרונה ע"י zragon13 בתאריך 08-02-2010 בשעה 12:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 19-05-2010, 22:35
צלמית המשתמש של Taurus84
  משתמש זכר Taurus84 Taurus84 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.08
הודעות: 4,276
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פרויקט שדרוג רחב היקף לנגמ"ש האכזרית יוצא לדרך"

Diesel Engineering, Inc.*, Englewood Cliffs, N.J., is being awarded a $20,784,887 firm-fixed-price-contract for engine upgrade kits for the Achzarit heavy armored personnel carriers for the Israeli Ministry of Defense. The Achzarit engine upgrade kits modify the engine, transmission and cooling systems, resulting in an increase in horsepower of approximately 20 percent and an increase in acceleration of approximately 200 percent. This contract involves a Foreign Military Sales to Israel (100 percent). Work will be performed in Elizabeth, N.J. (71 percent), and Prague, Czech Republic (29 percent), and is expected to be completed by June 2013. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year. The contract was not competitively procured. The Naval Sea Systems Command, Washington Navy Yard, D.C. is the contracting activity (N00024-10-C-4200).

http://www.veteranstoday.com/2010/0...ract-awards-84/

קרדיט ל Ren987 מ mp.net.
_____________________________________
או"ם שמום.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:40

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר