21-01-2010, 00:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
ישנם כל מיני שיקולים, כמה מהם הם:
- המטרה היא תמיד לשאוף להתקין את המכ"ם בחלל הקטן ביותר האפשרי (בדגש על החתך הקדמי שלו), ואם המקום בהתקן הזה הספיק להם, למה לא.
- נקדים את המתמטיקאים () שבמידה ויחשבו את השטח ההתקן על גב ה 737 לצלחת המפורסמת (נניח מה A-50 או E-3 וכו') אזי שישנו אפילו יתרון בהתקנת המכ"ם דווקא בצלחת. ניתן לראות של 737 הוסיפו מעין סנפירים בחלק האחורי התחתון של הגוף. הם נוספו על מנת לשפר את היציבות הרוחבית שנפגמה ע"י "תושבת" ההתקן של אנטנת המכ"ם. במטוסים בעלי הצלחת לרוב אין כאלו סנפירים, מכיוון שתושבות הצלחת קטנות בהרבה ולא משפיעות על היציבות הרוחבית של המטוס. לא צריך לציין שסנפירים = משקל נוסף.
- בנוסף, גם הצלחת וגם ההתקן המלבני מיוצרים בתצורת פרופיל אווירודינמי (ניתן גם לראות זאת באחת התמונות באשכול הזה), כך שבטיסה הם למעשה מסייעים לכנפיים ביצירת העילוי. למעשה בדיקות הראו שצלחת "סטנדרטית" ומתוכננת היטב מספקת עילוי ששוה כמעט למשקל העצמי שלה, כך שה"נזק" מהמשקל שהיא מוסיפה למטוס ממוזער.
ודרך - אגב, יש כאן גדולים וטובים ממני.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-01-2010 בשעה 00:26.
|