לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 06-12-2009, 08:11
  מקליין מקליין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.08
הודעות: 39
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "או קיי אבל הבנתי מוויקיפדיה..."

עד יוה"כ לא היה מענה לבעיה חמורה הרבה יותר.

זו בעיה שמכונה בספרים בשמות שונים, אך תופעת הלוואי החמורה שלה באה לידי ביטוי בריכוז של נוזל מסוים (הנמצא בשגרה באזור המרכזי של הגוף) בחלקים שונים של המוח.
מחקרים רבים הוכיחו כי חיילים רבים בצבא ההגנה לישראל, בדרגות שונות, לקו בבעיה זו לפני אוקטובר 1973.
אחת מתופעות הלוואי החמורות שגורמת בעיה זו, היא חוסר הרצון / חשק / מוטיבציה לפתח אמצעים שיכולים לסייע במלחמה הבאה, כמו, נגיד, אמצעי שיפתור את הבעיה שיש לך בשעה שש של המטוס שלך.
ההיסטוריה הצבאית הישראלית מוכיחה כי תמיד, לאחר שהבעיה הגיעה למימדי מגיפה, ננקטו אמצעים שונים על מנת לפתח אמצעים שיוכלו לסייע בפתרון הבעיה דנן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 06-12-2009, 08:46
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בירי מקלעים לאחור
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "צודק, פשוט צפיתי אתמול בתכנית..."

במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בכל הקשור לירי מקלעים לכל כיוון שאינו שעה 12.

קליע נורה במהירות הקרובה למהירות הקול, אם המטוס נע קדימה במהירות של X מאות קמ"ש והכדור נורה לאחור, המהירות שלו תהיה קיזוז בין מהירות הלוע לבין מהירות המטוס, מכאן יוצא שמקלע מכוון לאחור
יעיל רק במהירויות נמוכות (כמו במפציצים במלחה"ע ה2).
ועל כן מדובר על עוד משקל רב (מקלע+תחמושת+מערכת כינון נוספת) שיכול לבוא לידי ביטוי רק במתארים שבהם מטוס קרב בד"כ לא טס באמצע קרב אוויר-במהירות נמוכה.

בנוסף יש בעיה של כיוון, בשביל לפגוע במטוס עם מקלע קבוע הפונה לשעה 6 אתה צריך לאפשר למטוס הרודף להתיישב לך על הזנב בקו ישר בשעה 6 שלך וזו הרי מטרתו מלחתכחלה, מה שיאפשר לו במהירות לירות עליך, סביר שמי שיורה קדימה יעשה את זה יותר מהר ובצורה מדוייקת יותר ממי שיורה לאחור.

בירי לצד הבעיה היא שבמהירויות גבוהות הקליע נדחף לדופן הקנה שכנגד כיוון הטיסה מה שבמקרה הטוב יאט את מהירות הקליע ובמקרה הרע, במהירויות גבוהות, יפוצץ את הקנה עקב הסתימה שלו ע"י הקליע שלא יצליח לצאת מהקנה.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 06-12-2009 בשעה 09:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 06-12-2009, 09:02
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "אוקיי , תודה על ההסברים ,..."

אני לא טייס אבל נראה לי שאם כבר יושבים לך על הזנב, האטה ע"מ לאפשר למטוס הרודף לשבת לך על הזנב (מול המקלע) זה לא פיתרון שיביא לתוצאות רצויות.

בעבר חשבתי על פטנט נחמד שגם היום יהיה שימושי.
מטען קטן שמשוחרר כמו מוץ או נורים ומתפוצץ כעבור X זמן קבוע ומפיץ כדור של רסס שמטוסי קרב הנמצאים מאחורי המטוס המשחרר יפגעו מהם.

אתה לא יורה את התחמושת הזו אלא רק משחרר אותה לאחור, עיצוב לא אווירודינאמי יגרום לכך שהוא ישאר מאחור וכך נפתרה הבעיה שתיארתי בירי מקלעים.

הפיתרון הזה יכול להיות יעיל גם נגד טילים שמתקרבים למטוס מאחור ובמקרה כזה התועלת שלו יכולה להיות גדולה מאוד.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 06-12-2009 בשעה 09:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 06-12-2009, 16:26
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "היו במלה"ע השניה מספר פיתוחים..."

תודה רבה, החכמתי

האם ההתקדמות הטכנולוגית לא הופכת את התפישה הזו לרלוונטית?, אדגים:

מטוס קרב מזהה טיל שנע לעבר חלקו האחורי, הטייס יורה מטען באופן אוטומטי אשר מתפוצץ מאחורי המטוס ויוצר בין המטוס לטיל מעין "קיר" של רסיסים שהטיל עובר דרכם.
האם היכולות לאוטומציה של התהליך ומהירות תגובה לא יוצרות פה מערכת שיכולה להיות יעילה?
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 06-12-2009, 10:18
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בירי מקלעים לאחור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בכל הקשור לירי מקלעים לכל כיוון שאינו שעה 12.

קליע נורה במהירות הקרובה למהירות הקול, אם המטוס נע קדימה במהירות של X מאות קמ"ש והכדור נורה לאחור, המהירות שלו תהיה קיזוז בין מהירות הלוע לבין מהירות המטוס, מכאן יוצא שמקלע מכוון לאחור
יעיל רק במהירויות נמוכות (כמו במפציצים במלחה"ע ה2).

בא נחשוב רגע על ההסבר הזה. קודם כל, קרב תותחים צפוי בין מטוסים שמהירויות שלהם זהות, כלומר המהירות היחסית של כדור לא תשתנה באופן משמעותי. דבר שני - קרב תותחים צפוי במהירויות תת-קוליות מצד אחד, ומהירות לוע של תותחים היא בסביבות 2,5 מאך מצד שני, לכן לא ברור למה שתהיה השפעה משמעותית על ביצועי התותח שיורה לאחור.

ציטוט:
בנוסף יש בעיה של כיוון, בשביל לפגוע במטוס עם מקלע קבוע הפונה לשעה 6 אתה צריך לאפשר למטוס הרודף להתיישב לך על הזנב בקו ישר בשעה 6 שלך וזו הרי מטרתו מלחתכחלה, מה שיאפשר לו במהירות לירות עליך, סביר שמי שיורה קדימה יעשה את זה יותר מהר ובצורה מדוייקת יותר ממי שיורה לאחור.

מצד שני קיום תותח שיורה לאחור יקשה מאוד על המטוס הרודף.

ציטוט:
בירי לצד הבעיה היא שבמהירויות גבוהות הקליע נדחף לדופן הקנה שכנגד כיוון הטיסה מה שבמקרה הטוב יאט את מהירות הקליע ובמקרה הרע, במהירויות גבוהות, יפוצץ את הקנה עקב הסתימה שלו ע"י הקליע שלא יצליח לצאת מהקנה.

למה הכדור נדחף לדופן הקנה? מה דוחף אותו?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 06-12-2009, 16:22
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=צופה ורואה]במטוסי קרב..."

ציטוט:
בא נחשוב רגע על ההסבר הזה. קודם כל, קרב תותחים צפוי בין מטוסים שמהירויות שלהם זהות, כלומר המהירות היחסית של כדור לא תשתנה באופן משמעותי. דבר שני - קרב תותחים צפוי במהירויות תת-קוליות מצד אחד, ומהירות לוע של תותחים היא בסביבות 2,5 מאך מצד שני, לכן לא ברור למה שתהיה השפעה משמעותית על ביצועי התותח שיורה לאחור


למיטב ידיעתי קליעים בקטרים כאלו נורים במהירות תת קולית גבוהה לעיתים על סף מהירות הקול ועל כן לא ניתן להפעיל תותחים במהירויות על קוליות.


ציטוט:
מצד שני קיום תותח שיורה לאחור יקשה מאוד על המטוס הרודף.

אולי זה נכון אבל זה לירות לכל הכיוונים עם סיכויים נמוכים לפגיעה, האם זה שווה את המשקל הנוסף?

ציטוט:
למה הכדור נדחף לדופן הקנה? מה דוחף אותו?

דיברתי על תותח המופנה הצידה, אם התותח יכול לפנות עד לשעות 3 או 6 התאוצה קדימה במהירות גבוהה גורמת לקליע להצמד לדופן הקנה בכיוון הנגדי.
בכל מקרה זה סתם רעיון תיאורטי לא מעשי.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 06-12-2009, 16:27
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "[QUOTE]בא נחשוב רגע על ההסבר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
למיטב ידיעתי קליעים בקטרים כאלו נורים במהירות תת קולית גבוהה לעיתים על סף מהירות הקול ועל כן לא ניתן להפעיל תותחים במהירויות על קוליות.

אפשר לשפר את מיטב ידיעתך - תחמושת לתותחים אווירים (אפילו למקלעים) נורית במהירות על קולית.


דיברתי על תותח המופנה הצידה, אם התותח יכול לפנות עד לשעות 3 או 6 התאוצה קדימה במהירות גבוהה גורמת לקליע להצמד לדופן הקנה בכיוון הנגדי.בכל מקרה זה סתם רעיון תיאורטי לא מעשי.

אז אם זה לא מעשי למה לכתוב זאת? ההשפעה של תנועת המטוס על הסטת קליע הנורה מתותח היא זניחה כל כך עש שניתן להתעלם ממנה לחלוטין. (מה שלא נכון כמובן לקורות הקליע לאחר יציאתו מהקנה).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 07-12-2009, 11:06
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בירי מקלעים לאחור"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צופה ורואה
במטוסי קרב יש בעיה פיסיקלית בכל הקשור לירי מקלעים לכל כיוון שאינו שעה 12.

קליע נורה במהירות הקרובה למהירות הקול, אם המטוס נע קדימה במהירות של X מאות קמ"ש והכדור נורה לאחור, המהירות שלו תהיה קיזוז בין מהירות הלוע לבין מהירות המטוס, מכאן יוצא שמקלע מכוון לאחור
יעיל רק במהירויות נמוכות (כמו במפציצים במלחה"ע ה2).
ועל כן מדובר על עוד משקל רב (מקלע+תחמושת+מערכת כינון נוספת) שיכול לבוא לידי ביטוי רק במתארים שבהם מטוס קרב בד"כ לא טס באמצע קרב אוויר-במהירות נמוכה.

בנוסף יש בעיה של כיוון, בשביל לפגוע במטוס עם מקלע קבוע הפונה לשעה 6 אתה צריך לאפשר למטוס הרודף להתיישב לך על הזנב בקו ישר בשעה 6 שלך וזו הרי מטרתו מלחתכחלה, מה שיאפשר לו במהירות לירות עליך, סביר שמי שיורה קדימה יעשה את זה יותר מהר ובצורה מדוייקת יותר ממי שיורה לאחור.

בירי לצד הבעיה היא שבמהירויות גבוהות הקליע נדחף לדופן הקנה שכנגד כיוון הטיסה מה שבמקרה הטוב יאט את מהירות הקליע ובמקרה הרע, במהירויות גבוהות, יפוצץ את הקנה עקב הסתימה שלו ע"י הקליע שלא יצליח לצאת מהקנה.

חוסר הבנה בסיסי בפיזיקה
במהירות יחסית בין גופים, ובמתי כוחות פועלים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 07-12-2009, 12:11
צלמית המשתמש של hellfrost
  hellfrost hellfrost אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.12.09
הודעות: 7,072
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "אין לי בעיה לקבל הערות אבל זה..."

טוב.
קודם כל לגבי אם מישהו יושב לך על הזנב, אז האטה דרסטית היא סוג של תמרון התחמקות, כי אז אתה יכול לגרום למטוס השני לעבור אותך, בתנאים מאוד מסויימים.

לגבי מה שכתבת:

אם שני מטוסים נעים האחד אחרי השני במהירות X והמטוס הראשון, ירה לעבר השני, במהירות Y, אז המהירות בין הקליע למטוס השני היא עדיין Y, זה שהם טסים זה לא משנה, המהירות היא יחסית בין הקליע למטוס השני.

מה שאמרת לגבי ירי לצד, נכון רק כשהמטוס מאיץ קדימה, לא כשהוא סתם טס במהירות, ומטוס בפניה יספוג כוחות הרבה יותר חזקים מבהאצה, ומטוס עדיין יכול לירות תוך כדי פניה, אז אני בספק שירי הצידה יהיה בעיה.

הבעיה בכל זה זה שצריך מישהו שיכון את התותח מאחור, וזה קצת בעייתי.... אבל שוב פיתחו טילים שיודעים לעשות את זה כמו שאמרו פה...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 06-12-2009, 10:28
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "מדוע לא פותח אמל"ח שיוכל לפגוע במי שיושב על הזנב של מטוס קרב?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מרקויס
השאלה שלי היא כזו: מדוע לא פותחו עד כה תותחים בכנפי המטוס שיורים לשעה 6 או טילי א''א שנורים לשעה 6?.
.

הסיבה העיקרית: כיוון שלא ניתן להטיס את המטוס לפי מה שקורה בשעה 6 (תחשוב גם על הקושי הפיזי בראיה שיש לאותו כיוון וגם על המחשבה הנדרשת בניהוג "הפוך" לניהוג הרגיל).
כלומר, גם אם היה תותח או טיל לאותו כיוון (נוריד לרגע את הבעיות הפיזיקליות שצויינו כאן), היתה צריכה גם להיות כוונת שלפי הכיוונון שלה (לחישוב מסלול הפגיעה בתותחים או קליטת חום בטילים מונחי חום) היית אמור להטיס את המטוס. הדבר אינו מעשי כלל (גם יצירת הכוונת וגם הטסה על פיה. מבחינה טכנולוגית, טילי החום באותה תקופה גם לא כל כך קלטו מגיזרה קדמית של מטוס היריב וגם לא יכלו לנהג במקרה של קליטה כזו) ולכן לפני שתנסה, היפוטתית, להטיס את המטוס על מנת לכוונן הפלת יריב בשעה 6 (דבר שיקל עליו את ביצוע מלאכתו, כלומר הפלתך), עדיף להטיס את מטוסך במטרה לנער אותו משם.
מאז הומצאה כוונת הקסדה וגם הטילים השתפרו, כמו המודגם בסירטון שהובא באשכול http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=496539
וקרבות האויר נראים אחרת (אגב, כבר אז הם נראו אחרת, כאשר נכנסו לזירה טילים מונחי מכ"ם היכולים לפגוע גם מגיזרה קדמית, אך אפשטיין צדק כיוון שמולו לא התמודדו מטוסים עם טילים כאלה).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 06-12-2009, 18:58
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "או קיי , תודה על התשובות. אגב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מרקויס
או קיי , תודה על התשובות. אגב יערי יצא לך לטוס עם גיורא אפשטיין?

איתו לא אבל נגדו כן.
היה נהוג לעשות סידרת אימוני קרבות בין טייסות (בד"כ בת שבוע) ולעיתים אף לאחר שטייסת אחת פורסת לבסיס של השניה ומתבצעים תדריכים ותחקירים משותפים. תמיד הופתענו מחדש מהטווחים שבהם הוא היה מגלה את יריביו (אנחנו) בעיני הנץ שלו. בד"כ במרחק כפול מהממוצע (שכמובן גרם ליתרון מיידי בקרב כיוון שהיה יכול להתחיל את המהלך הרצוי בזכות אותו גילוי).
אגב, לעיתים הצטרפו טייסים ונווטים למטוסים הדו מושביים של הטייסת ה"יריבה". לי לא יצא.
יצא לי גם לשהות איתו בכוננויות משותפות ברפידים. בחור משכמו ומעלה.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 06-12-2009 בשעה 19:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 06-12-2009, 10:36
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,954
טיל א"א משוגר לאחור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי מרקויס שמתחילה ב "מדוע לא פותח אמל"ח שיוכל לפגוע במי שיושב על הזנב של מטוס קרב?"

בשנות ה-90 נעשה נסיון מעניין ע"י חברת וימפל הרוסית לפתח טיל א"א משוגר-לאחור עבור מטוסי יירוט. הטיל עליו התבסס הפיתוח היה R-73 המצויין (סימון נאטו AA-11 ארצ'ר) בעל טווח של 10-12 ק"מ. הטיל הותקן על פיילון מסתובב שאיפשר נשיאה ושיגור לשני הכיוונים - סביר להניח שסיבוב הטיל והפיילון במהלך טיסה במהירות גבוהה היו קצת יותר מדי בעייתים והם אלה שהרגו את הפרוייקט. לטובת נשיאה הפוכה ללא תקלות בזמן הטיסה, הותקן מכסה קוני מעל זנב הטיל (שהופלט לפני השיגור) ומבנה הכנפונים עבר מספר שינויים. הטיל הותקן על סוחוי Su-27, שבזנבו הותקן מכ"ם מוקטן בתוך תרמיל החיישנים שבין המנועים. בוצעו מספר ניסויים, הן בטיסות תת-קוליות והן בטיסות מעבר למהירות הקול. כאמור, לא ידוע על המשך פיתוח וקליטה של הקונספט.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:02

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר