21-10-2009, 19:20
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
ההיסטוריה של ה BAe 146 ארוכה מאוד, ואפילו יש קשר למלחמת יום כיפור
איכשהו התגובה הזאת התגלגלה לסקירה קצרה שאולי מקומה נמצא בפורום תעופה אזרחית, עימכם הסליחה.
ההיסטוריה של ה BAe 146 מגיעה עד שנות ה 50 המאוחרות, כשחיפשו בבריטניה מטוס שיחליף את ה DC-3 בטיסות קצרות טווח. de Havilland נקראה למשימה, ובסופו של דבר הגיעה לתכנון של מטוס טורבו-פרופ דו-מנועי תחת השם DH 123. ב 1960 de Havilland "נבלעה" בתוך Hawker Siddeley וה DH 123 נזנח עקב העובדה של HS כבר היה את ה HS748 שדי ענה על אותם הצרכים.
מצב זה סימן את תחילת העבודה על ה DH 126, שכבר היה אמור להיות מונע ע"י שני מנועי de Havilland PS.92 שלאחר מכן הוחלפו ב RB.172 של רולס רויס או CF700 של GE. אף-אחד משלושת המנועים לא היה זמין באותה התקופה (או בכלל, לצורך העיניין). המטוס היה בעל מימדים דומים פחות או יותר לאלו של ה DC-3 ויכל היה לשאת בין 26 ל 32 נוסעים.
HS126
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs126.jpg]
לאחר זניחת ה 126 ב 1964 חזרו ב HS לשולחן השרטוטים, והתוצאה הפעם הייתה ה HS131. הגוף נלקח ישירות מה HS748, אבל כל שאר המטוס (כנפיים, מכלול זנב כני נסע וכו') היה חדש. התצורה הייתה כנף תחתית, זנב T ושני מנועים בזנב. המנועים היו RB.172, CF700 או BS.304 של Bristol Siddeley. שוב אף אחד מהם לא היה זמין. הכסף שנחסך כתוצאה מהשימוש בגוף של ה 748 לא הוכיח את עצמו מספיק וגם הפיתוח של ה 126 הופסק.
HS131
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs131.jpg]
במקביל ל 131 עבדו ב HS גם על 136. בתחילת הדרך הוא היה באותה התצורה של ה 131, אך בשלב מאוחר יותר עברו למנועים מתחת לכנף, והצורה הכללית דמתה למשפחת ה Embraer 170\190 של ימינו (עם זנב רגיל). המנועים שיועדו לו היו ה RB.172 ובשלב מאוחר יותר שונו ל Trent (אין קשר לסדרת ה Trent העכשווית). הפיתוח הופסק מאחר שהמנועים לא היו זמינים ובדיקות הראו ששאיבת גורמים זרים למנוע בהמראה ונחיתה תהווה בעייה.
HS136
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs136.jpg]
ב HS בחנו את ה 136 לצד ה HS860 (דגם סילוני של ה HS748) והגיעו למסקנה שהדגם הסופי יכלול מרכיבים משני הפרוייקטים.כך נולד ה HS144. המנועים חזרו לזנב (אומנם בתצורה שונה במקצת) והזנב הוחזר לתצורת T. הפיתוח הופסק בשנת 1970 כאשר רולס רויס נכנסה לקשיים כלכליים, והיה ברור שמנועי ה Trent לא יהיו זמינים בזמן הקרוב.
HS144
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs144.jpg]
ב HS הבינו שלא ניתן להסתמך על מקור אחד של מנועים, ובדקו אפשרות להשתמש בעתיד במגוון מנועים, כגון SNECMA M.45, GE TF34 ו- Avco Lycoming ALF 502. לבסוף נבחר ה ALF 502.
כך נולד ה HS 146 בשנת 1971, שלראשונה כלל כנף עילית וארבעה מנועים מתחתיה. ב 1973 הממשלה הבריטית אישרה מימון של הפרוייקט, שכלל שני דגמים. HS 146-100 ל 71 עד 88 נוסעים ו HS 146-200 ל 82 עד 102 נוסעים.
HS146
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs146_1.jpg]
כתוצאה ממלחמת יום כיפור והמשבר הכלכלי של 1973, הפרוייקט הופסק ונזנח עד שחברת British Aerospace, או BAe, הוקמה ב 1978 ע"י איחוד 3 חברות: British Aircraft Corporation, Hawker Siddeley Aviation ו- Scottish Aviation. איחוד זה סימן את החזרה לחיים של ה 146, הפעם תחת הציון המוכר עד היום BAe 146.
תמונות וחלק מהמידע נלקחו מ
www.shockcone.co.uk
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2009 בשעה 19:32.
|