18-10-2009, 23:04
|
|
|
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
|
|
3. הספורטיבית- LCAC (Landing craft, air cushion)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב ""נחתת נולדת"- איזו נחתת הית ממליץ לחה"י לקנות?"
מטען 54 מטען רגיל, 68 טון חריג: 12 האמרים, 1 טנק M1A1
שטח טעינה : לא ידוע
טווח 200 מייל במהירות 40 קשר (כ-370 ק"מ)/ 300 מייל במהירות 35 קשר (כ-550 ק"מ) במטען מלא
עומק מזערי לא קיים- יכולה לנוע על יבשה, ולעבור מכשולים עד גובה 1 מ'.
צוות 5
חימוש 2 מק"כ 0.5 או נשק דומה.
מחיר 24 מיליון דולר (ב- 90')
74 נחתות נמצאות בשימוש צי ארה"ב מאז 86', והן הכלי העיקרי לנחיתת סער. בהשוואה לנחתות רגילות, הן יכולות לנחות על מגוון גדול בהרבה של חופים (כ- 80% מחופי העולם, לעומת 17% לנחתות רגילות), מה שמאפשר התקפה על חוף מוגן פחות. יכולת ההתקדמות לתוך החוף חוסכת הכנה מיוחדת של הרק"מ ומאפשרת לו לנוע במהירות ליעדיו. מבחינת צי ארה"ב, המהירות הרבה של הרחפת מאפשרת תקיפה "מעבר לאופק", כשספינת הנחיתה הפגיעה נמצאת במרחק מהחוף. כבש קדמי ואחורי מאפשרים פריקה וטעינה RORO. בצד השלילה- הטווח הקצר ויכולת הנשיאה הקטנה יחסית לנחתות רגילות מקזזים את המהירות הרבה: למשל, כדי להעביר 12 נגמ"שים נחתת רגילה צריכה סבב אחד במהירות 11 קשר; רחפת תצטרך 3 סבבים עם 4 נגמ"שים בכל סבב, וכן תדלוק אם היעד נמצא מעל 75 ק"מ מנמל היציאה- כך שסה"כ הזמן ארוך יותר. במילים אחרות- כלי מצויין להנחתה מפתיעה של כוח על החוף, אך לא להעברת כמויות של ציוד לאורך זמן (מה שמסביר את המשך השימוש בנחתות הישנות). יש לציין שכושר הנשיאה מוגבל ע"י הצורך לשאת את הרחפת בספינות הנחיתה של צי ארה"ב. כמו כן, הרחפת נחשבת כלי קשה לאימון (מרחפת על כרית אוויר- דומה לנהיגה בדיסקית הוקי-אוויר), יקר לקניה ומורכב לאחזקה: בנויה בטכנולוגיית מטוסים, עם מעט חלקים משותפים לכלי שייט רגילים, ומחייבת שטיפה תכופה במים מתוקים. כמו כן, הרחפת פגיעה הרבה יותר מנחתות רגילות, ורועשת מאוד; קשה לי לשפוט איזה כלי עדיף לפשיטה- כלי שקט, איטי ומוגבל בבחירת שטח הנחיתה, או כלי מהיר, רועש וגמיש בשטח הנחיתה.
אמורה להיות מוחלפת תוך כמה שנים ע"י כלי דומה בשם ship to shore connector
מקור
נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 18-10-2009 בשעה 23:16.
|